Hi meiden Ik heb utrogestan gekregen (in mijn eigen cyclus) omdat ik lage progesteronwaardes had (of dus geen eisprong). Nu vroeg ik me af, moet ik vanaf bevruchting utrogestan gebruiken of echt pas na eisprong. Is het "slecht" als je het al iets voor eisprong gebruikt, maar wel na bevruchting. Ik vind het best een behoorlijk persoonlijke vraag, maar wel enorm belangrijk iig voor mij. Hoop dat iemand me kan helpen. Ik weet dat voor sommige meiden utrogestan echt een "wondermiddel" is. Ik hoop dat dit bij mij ook zo mag gaan zijn.
Ik heb verder geen ervaring met het medicijn, maar als ik je verhaal zo lees lijkt het me logischer dat je het slikt VOOR de eisprong toch, omdat het dan een eisprong kan 'opwekken'. Na de eisprong heeft het niet echt nut lijkt me?
skaya, dank je voor je antwoord. Ik weet niet of het eisprong opwekt, volgens mij gaat het erom dat het evt innesteling bevordert, omdat ik van nature te weinig progesteron (gele lichaam) aanmaak ofzo.
hoi! je hebt dit neem ik aan voorgeschreven gekregen, toch? dan weet je huisarts of gynaecoloog toch wel hoe je het moet gebruiken? succes!
Klopt, maar huisarts heeft weinig ervaring met dit middel. Hij schreef het voor toen ik ermee aankwam. Ik zal het met de gyn wel bespreken. Heb daar eind Sept een afspraak.