wanneer testen??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door xuxa, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Xuxa: dat gebeurt niet! En als ze dat wel zeggen dan moet je erop staan dat je eerst een echo krijgt!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo herkenbaar! Al mijn vriendinnen hebben al kinderen op de basis school.

3. xuxa

xuxa Actief lid

7 nov 2011
    277
    1
    0
    NULL
    Dordrecht
    pff het is echt moeilijk allemaal ..
    ik zou zoiezo een echo willen als ik tegen die tijd niet ongi ben geworden .. en negatief test want dan ga ik me wel een beetje zorgen maken natuurlijk..

maar gelukkig zijn we nog niet zo ver ..
    we moeten eerst maar even op zaterdag ochtend wachten :D

4. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Inderdaad, niet gelijk het ergste denken hoor:)

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Nee inderdaad positief blijven he dames...

Maar dat je gemiddeld 1/2x per jaar ms overslaat dat wist ik niet, best veel eigenlijk.. Dat zou bij mij dan ook wel het geval kunnen zijn.. Alleen maakt het zo moeilijk in te schatten he wanneer je vruchtbaar bent en hoeveel dagen ik moet aanhouden... Wat zouden jullie zeggen??? 1e: 35 nu 2e: 43

6. xuxa

xuxa Actief lid

7 nov 2011
    277
    1
    0
    NULL
    Dordrecht
    nou als je echt pas vanaf vorrige cyclus telt denk ik dat je het rond de 35 moet tellen ... en dan deze cyclus even aankijken als je ongi word kan je weer verder tellen ..
    maar het kan dus ook zijn dat je zwanger ben of tog een MS overslaat....

het is vaak wel zo als je niet precies weet hoelang je cyclus duurt en je gaat daar mee naar de huisarts het enige wat hij dan ga zeggen is kijk het nog even een weekje aan en dan daarna dat je tog je MS een keertje oversla ( ALS je zwangerschaps test bij de HA negatief is )

maar kwa cyclus als je ongveer een vast ritme heb kan je zo berekenen waneer ongeveer je eisprong zal plaats vinden ..

heb jij een cyclus van 28 dagen ja dan is het logies dat het rond dag 14 is ..
    heb jij een cyclus van 35 dagen dan is de eisprong op dag 21 van de cylus ...

je eisprong is 14 dagen voor je MS ( meestal )

maar is natuurlijk wel een beetje moeilijk omdat je nu niet echt een overzicht heb op wat je te wachten staat ..

MAAR ik heb hier een super oplossing voor !!
    wil je zeker er van zijn dat je je vruchtbaren dagen niet oversla ..
    om de 2 a 3 dagen klussen !!
    dan weet je zeker dat je altijd met levende celletjes rond loop !
    en het is goed voor je man ook !!
    want sprema heeft 2 dagen de tijd nodig om te rijpen dus dan weet je ook zeker dat je een goeie lading binnen krijg;)
    als je te vaak achter elkaar sex heb ( is de kans dat de sperma cellen niet goed ontwikkeld zijn ) dus zal je minder snel zwanger raken
    heb jij te weinig sex ( zijn de sperma cellen te oud ) en is de bewegelijkheid minder , dus ook minder snel zwanger

zit je er tussen in .. dan MOET het binnen een paar maandjes raak zijn..

en natuurlijk lekker na het klussen de beentjes omhoog met een kussentje onder de kont om het een ekstra teuntje in de rug te geven :D

7. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    *breekt in*

hoi meiden ik lees vanavond even terug! ik ben nog niet ongi :(..
    jullie ook niet zag ik zo snel! ik ben ook 23! (dec 24)
    ik heb al een zoontje! maar wij zijn de enige van de vrienden club:p

*breekt uit*

8. anoniemmeisje

anoniemmeisje Actief lid

5 mrt 2009
    122
    0
    16
    Hallo,

Ik dacht vanmorgen even het gaat zo beginnen, aardig wat kramp gehad. maar tot op heden geen bloed.

9. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Spannend anoniem meisje! Hoop dat het uit blijft:)

10. anoniemmeisje

anoniemmeisje Actief lid

5 mrt 2009
    122
    0
    16
    Ja aan de ene kant hoop ik dat ook maar aan de andere kant is het ook wel fijn als het begint, dan weet ik waar ik aan toe ben en kunnen we door naar de volgende ronde. Zaterdag weer testen als het uitblijft!

11. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    ja, zaterdag gaan we weer testen:) Ik hoop stiekem ook dat ik ongesteld ben hoor, maar een positieve test zou natuurlijk nog mooier zijn:)

12. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Haha super xuxa lief dat je zo de moeite doet te reageren en mee te denken...
    Ik houd gewoon weer 35 dgn aan, dan zit ik nu op dag 9.. En mocht ik ongesteld worden begin ik gewoon weer opnieuw met tellen..

En ja om de 2/3 dgn sex is idd beste het verhaal van de beste sperma kende ik ook al jah haha...
    Alleen klein probleempje mijn man heeft de laatste tijd niet zoveel zin :s ben ik helemaal niet van um gewend normaal was het andersom meer eigenlijk... Wil um ook niet pushen maar denk dat doe ik misschien onbewust teveel dat hij dat merkt.. Hebben jullie daar geen last van???

En heb je verder nog veel gemerkt vandaag?? Nog nieuws??
    Ik had gevoel beetje misselijk te zijn maar denk dat dat tussen mijn oren zit... Mijn testdrang is erg hoog maar zal en moet het volhouden tot zaterdag...

13. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Ik heb daar zelf geen last meer van, sinds ik met de pil ben gestopt is mijn libido erg gestegen. Mijn vriend heeft eigenlijk altijd wel zin haha:)
    Maar als je het vervelend vind om hem te pushen dan kun je het misschien eens vragen? Hij wil toch ook graag een kindje? En misschien kun je er eens wat extra aandacht aanbesteden door een keer wat bijzonders te doen?
    Maar je hebt wel gelijk, het is niet goed als je "moet". Lijkt me wel frustrerend want je wilt de kans natuurlijk zo groot mogelijk maken..

Ik ben trouwens ook misselijk...en ik heb hoofdpijn..en net krampjes onderin mijn buik, dat is nu weer over..
    misschien ook wel een griepje dat eraan komt, maar dat voelt normaal toch anders...:s

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja als het aan mij ligt doen we het wel vaak hahah. En heb het er ook wel met um over gehad maar dan zegt hij "ik heb gewoon even zo'n periode dat komt wel weer terug en dat heb jij toch ook welleens gehad". Ja en dan wil hem dan ook laten maar ondertussen denk ik shit weer kans misgelopen..

En je zal inderdaad denken dat je wel verschil merkt met griep en anders voelen.. Maar ben je soms niet bang dat je het jezelf aanpraat want dat heb ik zelf namelijk omdat ik er zo op gefixeerd ben...

15. anoniemmeisje

anoniemmeisje Actief lid

5 mrt 2009
    122
    0
    16
    Hallo,

Hier ook veel meer zin na het stoppen met de pil, alleen door die onzekerheid loopt het nu wel wat stroever, ik wacht zaterdag de test af. Is die niet positief dan ga ik ervanuit dat ik niet zwanger ben en gaan we weer gewoon verder met op de 2 a 3 dagen sex.

16. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    ja dat heb ik ook hoor Miekiej, dat ik mezelf het aanpraat. Gedeeltelijk, maar het zijn telkens van die kleine dingen, die ik anders nooit heb. Maar dan kan het nog steeds van alles zijn natuurlijk: ongi, griep, zwanger, ontpillen, inbeelding...
    ik ben t zo zat...maar goed..nu houd ik weer op met zeuren: op naar zaterdag!

17. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Nou meis zeur maar lekker hoor is ook wel fijn zo af en toe toch.. En we doen allemaal met je mee.. We sleuren elkaar erdoorheen..;)

18. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    ja das wel fijn hoor, dat je er niet alleen voor staat. Mijn vriend snapt echt niet waar ik zo moeilijk over doe...:p

19. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja inderdaad praat er verder met helemaal niemand over alleen mijn moeder wel iets. Wil niet dat anderen weten dat ik zwanger wil worden...

20. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    dat heb ik ook hoor. Als je het verteld wordt er ook steeds naar gevraagd en gaan mensen hun oordeel geven. Zeker gezien mijn leeftijd vertel ik het dus liever niet tot het zover is:)

Deel Deze Pagina