hallo iedereen, een goed half jaar geleden zijn wij gestopt met de pil. donderdag had ik normaal mijn regels moeten krijgen , die kwamen dus niet (nog steeds niet trouwens) Heb vrijdag een testje van kruidvat gedaan, was positief. daarom zondag nog maar een keertje voor de zekerheid, was weer positief . Maandagochtend naar de huisarts om bloed te laten prikken . Ik mocht gisteren bellen voor de uitslag en hij vertelde me dat het lichtjes positief was (94 ) en we eind vd week opnieuw moesten testen nu lees ik op veel sites dat een lage waarde vaak een voorbode is van een vroege miskraam ???? is dit zo??? want ik heb ook wat pijn in mijn onderbuik (zoals als je je regels krijgt,maar niet zo fel) ik heb niet echt symptonen , tenzij wat jeukende borsten en af en toe misselijk. Was wel erg emo vandaag, want ben toch wel erg bang voor de uitslag vrijdag (2de bloedtest) heeft iemand hier ervaring mee? ik wordt bijna gek
Hcg-waardes zijn heel moeilijk te interpreteren, maar bij een zwangerschap van vijf weken is een waarde van 18 geloof ik de 'ondergrens'; jij bent korter zwanger en zit daar mooi boven! Meer doen dan afwachten kun je nu niet, maar die waarde is dus in principe geen reden tot zorgen Pijn in je onderbuik hoort er ook bij, dat hebben veel vrouwen de eerste paar weken. Je baarmoeder is namelijk al druk aan het werk, en dat kun je dus voelen. Verder zegt de intensiteit van symptomen niets over of het wel of niet goed zit; dat verschilt per vrouw en per zwangerschap. Je hebt vrouwen die vanaf dag 1 alle symptomen hebben, maar ook vrouwen die nooit iets noemenswaardigs hebben gevoeld qua kwaaltjes. Dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken!
echt? oh, ben echt al wel iets geruster. stomme dokter weer, ik zat vanochtend gewoon te huilen omdat ik echt al bang werd.(missch de hormonen dan,want ik ben eigenlijk meestal vrij nuchter en huil bijna nooit) natuurlijk blijft het spannend tem vrijdagavond, dus vingers zijn gekruisd hoop echt dat het gelukt is ik heb ook een beetje witverlies, ook normaal?
Mijn HCG waarde was (toen het geprikt was met 3+5) 59. Kreeg ook te horen dat het weinig was enzo, maar heb nu toch echt een meiske van bijna 15 maand hoor!
volgens mij kunnen de waardes per persoon nogal verschillen maar het gaat erom dat het hcg goed doorstijgt. het moet ongeveer elke 48 uur verdubbelen, succes met afwachten...
bedankt allemaal voor de reacties , nog 1 dagje,pffff de langste dagen uit mijn leven precies....hopelijk morgenavond goed nieuws, dan kan ik hier ook zo een toffe banner ed maken
Ik had dat ook, zelfs bij 8 weken pas mn eerste positieve test en heb 2 gezonde dochters rondlopen, dus nog geen zorgen maken hoor. We zijn nieta llemaal hetzelfde (gelukkig maar)
Je waarde moet toch een keer 94 zijn , wil dus niet zeggen dat dat verkeerd is, je bent nog maar zo pril! Misschien ook een iets latere eisprong gehad. Volgens mij meer kans op goed nieuws dan slecht!
ik had bij mijn derde kindje met 6 weken een hcg van 131... vergeet dat nooit meer want oei, wat hebben ze me bang gemaakt! Overigens is het inmiddels een flinke meid van bijna 2 jaar!
vroeger werd er heel erg naar de hcg waardes gekeken om een termijn te bepalen , maar nu word dat niet meer gedaan omdat hcg waardes per persoon zo sterk uit een lopen ......
yessss, vanochtend was mijn waarde al naar 450 dus sinds maandagochtend idd goed gestegen. op naar de eerste controles bedankt al iedereen voor de reacties, was echt ongerust zeg
Wat goed dat de hcg zo gestegen is.. aan de ene kant snap ik de dokter wel.. maar aan de andere kant. hoe ligt je streepje ook is, je streepje is wel een streepje en ben je dus zwanger.....hcg waardes kunnen zo verschillen.. fijn voor je meid!