Hoeveel dagen dpo kun je testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door NathalieD, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #1 NathalieD, 19 feb 2012
    Laatst bewerkt: 19 feb 2012
    Hoeveel dagen dpo kun je testen? Graag ervaringen. Het is mogelijk dat ik zwanger ben en ik wil dit graag zo snel mogelijk weten. Aangezien ik nog niet zo lang gestopt ben met de pil heb ik geen idee wanneer mijn nod is. Wel heb ik het vermoeden dat ik rond 14 feb mijn eisprong heb gehad. Zou ik dan de 23e al kunnen testen met bijv de kruitvattest 2v5? Of kan ik beter wachten tot 24e? Mijn vorige cyclus was 27 dagen. Maar deze cyclus zou korter moeten zijn (26 dgn) omdat ik een dag eerder de eisprong heb gehad.
    Alvast bedankt!

2. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    je maakt pas hcg aan wanneer er een innesteling heeft plaats gevonden en vaak varieerd deze nog wel eens... ze adviseren niet voor niets pas na je nod te testten...al zijn er genoeg die eerder testen.. denk dat je max. 4 dagen te vroeg moet gaan testen maar dan nog heb je geen 100% betrouwbare uitslag... suc6!

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ja ik weet dat het beter is om gewoon te wachten tot nod of tot 4 dagen voor nod. Maar ik las hier ook op het forum dat er wel meer 9 dagen dpo hebben getest. Ik wil graag hun ervaringen horen:)

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Als je niet precies weet wanneer je ovulatie was kun je ook niet echt spreken van testen op dag X "Past Ovulation"...
    Ik zou lekker even wachten meid! Testen kost een hoop geld en een witte test doet altijd een beetje pijn.

Maar om letterlijk antwoord te geven op je vraag: Ik test meestal vanaf 10 dpo de eerste lichte streepjes, maar dan heb ik al wel een groot vermoeden dat het raak is, anders vind ik het zonde van het geld.

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dat vermoeden heb ik juist ook dat het raak kan zijn. Ik heb nu al last van gevoelige borsten en veel afscheiding, en ik heb gewoon het gevoel dat ik zwanger ben, wat ik bij mijn eerste zwangerschap ook had. Vandaar dat ik zo benieuwd ben. Maar het is dus al wel mogelijk rond 9 dpo om een testje te doen. Welke test gebruikte je dan?

6. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    Ik teste pas 11 dagen na eisprong positief, daar voor waren ze allemaal negatief

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb 11 dpo positief getestmet de kv2v5 test. maar wel heeeeel licht! en verscheen pas na 5 min. dus heel onzeker nog. volgende dag stuk duidelijker!
    succes!

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Op 9 dpo kun je wel gaan testen maar de kans is heel groot dat je ook als je zwanger bent een negatieve test krijgt. Ook gaat een groot deel van de bevruchtigen nog heel vroeg al fout waar je als je niet zou testen niets van af zou weten je kan je afvragen of je dat wel zou willen weten.
    Het vroegst dat ik ook positief getest heb was op 11 dpo.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    I.v.m. mijn korte LF heb ik bij mijn zwangerschap op 9 dpo al getest (was voor mij 1 dag na NOD). Positief getest met KV 2v5.

Je moet idd wel weten wanneer je ei is gesprongen wil je weten op hoeveel dpo je zit.

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik ga het morgenochtend proberen

11. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    bij de eerste testte ik pas 17 dpo duidelijk positief. (daarvoor op 13 dpo nog negatief.. tussendoor niet getest)
    bij de tweede op 9 dpo een licht maar duidelijk streepje.
    en dit keer op 8 dpo al een licht streepje:)

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik teste de vorige zwangerschap 10 DPO en had echt een hele duidelijke test, en ik wist 100% zeker dat mijn eisprong 10 dagen daarvoor plaatsvond dmv ovulatietesten, dus was echt 10 DPO

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Vrijdag had ik negatief getest, zaterdag dus maar niet getest. Gisterochtend wel weer getest en hij was positief!:)
    Ongeveer 12 dpo dus.

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

van harte gefeliciteerd!!!

15. nono

nono Niet meer actief

Gefeliciteerd!! :D

16. moontje77

moontje77 Bekend lid

14 dec 2009
    564
    0