moet ik dit rekenen als ongi of niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by zwangerwens, Mar 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie herkent mijn verhaal of heeft een antwoord?

Okt 2011 gestopt met de pil. Daarna cyclus van 43 dagen gehad. Daarna niet weer ongi geweest. Zit vandaag op dag 95 ofzo (en misschien wel meer)

Alleen ik heb de laatste weken last van bruin/roze verlies en soms een beetje rood. (1 dag)
    Het begon op 14 en 15 feb (klein beetje bruine afscheiding) en 16 feb roze/rode afscheiding alleen bij afvegen. Dacht eerst misschien is dit innesteling. Maar test nog steeds niet positief, dus dat is het niet geweest.
    Maandag 27/2 weer roze/rood verlies alleen bij afvegen en
    Woensdag 7/3 weer roze rood. Het is niet zo dat het in onderbroekje komt, het is alleen bij afvegen. En het nam 1x toe nadat ik ontlasting had gehad. Maar nooit in broekje gehad..... alleen bij afvegen.

Moet ik dit nu rekenen als ongi? Heeft iemand dit zelfde gehad?
    Vind het zo vaag:( Als ik het rekenen als ongi, ben ik dat zo om de week a 1,5 week. Krijg ik nu dan eindelijk eisprong?
    Bij zo lange cyclus wil ik wel eens dat het goed loskomt kan ik eindelijk door naar volgende ronde

Heb volgende week afspraak bij gyn! Hopelijk daar meer duidelijkheid, maar misschien hebben jullie dames ook alvast antwoorden!:)

2. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand die het herkent?

3. Vivian

Vivian Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ik heb helaas geen antwoord.....

4. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    ik niet. een vriendin van mij heeft wel na het stoppen met de pil allerlei vage dingetjes gehad, o.a. ook roze slijm/paar druppels bloed. zij dacht ook innesteling maar werd een paar weken later echt ongesteld.
    heb je het niet gehad in je vorige cyclus?

vervelend dat je al op dag 95 zit, zeg!

5. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na stoppen met pil ben ik nog maar 1x ongi geweest en die was normaal (zoals ik het ook kende tijdens pil gebruik) en wacht nu op volgende ongi (en ronde 2):(

Heb zo het gevoel stil te staan. Straks al een halfjaar van de pil af, maar nog maar 1x ongi geweest!!!!!

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Ik zou je afspraak bij de gynaecoloog afwachten.

Wat natuurlijk kan is doordat je geen eisprong hebt bij zo'n lange cyclus je baarmoeder slijmvlies heel dun (atrofisch) wordt en daardoor een beetje gaat bloeden. Of juist heel dik wordt omdat je geen menstruatie hebt die het weer afbreekt. Ook dan kan je een soort van "spotting" krijgen. Want wat jij verteld lijkt het meeste op spotting.

Wat de gynaecoloog gaat doen als je ernaar toe gaat is een inwendige echo maken. Hierop kan hij of zij de dikte van je baarmoederslijmvlies meten (endometrium dikte). Verder zal hij/zij kijken naar je eierstokken om te zien of er 1 of juist heel veel eitjes tegelijk groeien (PCOS).

Heel veel succces, maak je niet te veel zorgen, en wacht rustig je afspraak af!

7. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie! Teveel zorgen maken is groot woord, ben wel benieuwd wat er aan de hand is.
    Vind het veel frustrerende dat ik gewoon niet verder kan. Heb nu geen ongi en geen zwangerschap. Heb het gevoel nu echt stil te staan:(:(:x

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zwangerwens@ Meis wat een rare ongi heb jij.
    Ongi moet je als dag 1 rekenen wanneer het helder rood is.
    Het is lastig om uit jij omschrijving te roepen dat die er bij zit.
    Ik ga op zeef en zeg wacht het nog af ,
    En anders toch even de ha bellen dit vind ik erg vreemd.
    En erg richting pco gaan, wil je niet bang maken maar de kans is er wel .
    knuffel mee .

9. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, ik heb volgende week al een afspraak bij gyn staan!
    en dat PCO is eventueel wel te behandelen met medicatie toch?

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zwangerwens@ Ja pco is idd met medicatie te behandelen.
    TIP : Schrijf alle vragen die je hebt op .
    Schroom niet er zijn geen domme of gekke vragen ze zijn wel wat gewent.
    En doe een lang shirt aan mocht ze een echo maken dan voel je je niet bekeken de eerste keer .

Zag idd later staan dat je naar de gyn ging.
    En mocht je al iets willen weten over pco of clomid [ word vaak voor pco gebruikt] In het vruchtbaarheid s deel staan aardig wat topic s even scrollen dan vind je genoeg.

Hoop je zo te hebben geholpen succes bij de gyn.
    Als je nog vragen hebt vraag gerust.

11. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt marmat voor je info.
    Heb idd al wat info gevraagd over het traject en de medicatie. PCO heb ik ooit wel eens wat over gelezen, misschien doe ik dat nog even voor het gesprek, maar voor de rest wil ik vrij nuchter er heen gaan. Ik hoop dat ik al die info allemaal niet nodig heb namelijk:).. Zal het eerst allemaal moeten afwachten

12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dat moet je zeker ook niet doen ik hoop ook dat het geen pco is , en wilde je ook zeker niet ongerust maken.
    Wacht het af wat er gezegd word maar schrijf wel de vragen op die in je op komen.
    Geloof me door de spanning vergeet je gauw een vraag hoor.
    Succes laat je even weten hoe het was?

13. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee hoor je had me niet ongerust gemaakt hoor.... Ja had al wat vragen opgesteld idd, die artsen zijn soms zo snel, dat je dan opeens al je vragen vergeten bent. Bedankt voor de tip!

Ja zal wel even laten weten hoe en wat! Bedankt:)

Share This Page