Ze zeggen als je in bepaalde maanden begint om zwanger te worden dat je dan een meisje krijgt en in een andere maand een jongen. heeft iemand hier ervaring mee? gehoord of dit onzin is of waarheid? Ik hoor er steeds meer mensen over en ben nu wel erg nieuwschierig.
Het enige dat ik weet (en bewezen is), is dat wanneer je alleen sext vlak voor/tijdens de eisprong, de kans groter is op een jongen dan op een meisje. En als je alleen sext een paar dagen voor de eisprong, dat de kans groter is op een meisje dan op een jongen. Dit omdat de 'jongens' sneller zijn en de 'meiden' langer blijven rondhangen
Charise: ik weet ook niet of ik erin moet geloven dus vandaar ook mijn bericht. Mar2BMam: ja klopt dit heb ik ook kunnen vinden op internet.
Heb je het over de chinese kalender toevallig? Bij mij klopt het namelijk. Ik was 24 toen ik zwanger werd in juli, daar stond een J en we hebben inderdaad een zoontje gekregen. Ik heb het ook nagekeken bij mijn omgeving en het klopt bij iedereen! Kan ook toevallig zijn hoor, maar het is wel heel apart.
Als het klopt via de chinese kalender is na mijn genetische mislukte berekening toch nog een waarheid en zou ik alleen dit jaar met conceptie in afgelopen januari een jongetje krijgen en om een of andere reden wil ik echt heel erg graag een meisje een jongetje is natuurlijk ook van harte welkom maar ben opgegroeid tussen de meiden bijna geen neefjes ect. wel ooms maar that's it en zou niet zo goed weten hoe en wat met peuter jongetjes maar gelukkig heeft schoonmams hands on experience met jongens daar domineerde de mannen in huis en hier ook met mijn lief die al een zoon van 11 heeft! Zou ook leuk zijn als hij een meisje krijgt
Hier klopte het ook was 20 toen ik zwanger raakte in april en zou een jongen zijn en idd we kregen een jongen dus hier klopte het ook.
Hier klopte het bij mijn dochter. Volgens de kalender zou het deze keer een jongen zijn, ik ben benieuwd! We hebben hier overgins verder geen rekening mee gehouden ofzo. We zijn blij met een tweede kindje, niet een jongetje of meisje. Maar nu ik waarschijnlijk over een weekje of 5/6 het geslacht kan gaan bekijken is het wel leuk om te speculeren.
Als het klopt; hoe verklaar je tweelingen van het verschillende geslacht dan? Nee, ik denk dat het echt puur toeval is als je krijgt wat de Chinese kalender zegt. Daarbij zijn er verschillende Chinese kalenders in omloop, dus ligt het er ook aan naar welke je kijkt. Dus ik geloof hier niet in, maar vind het wel grappig.
ik geloof er ook niet in ! ondanks dat hij bij ons wel klopt.... zo ie zo hebben de chinese een hele andere leeftijdstelling en lopen de maanden heel anders (De Chinese geslachtskalender is gebaseerd op de Chinese (Lunar) kalender. Je gaat hierbij dus niet uit van je Gregoriaanse leeftijd of conceptiemaand, maar van de Chinese. Hoe dat te berekenen is zijn de meningen over verdeeld. Waar ze in China vanuit gaan is dat de leeftijd van de mens begint te tellen als je bent verwekt, als je nog in de buik zit dus. Globaal kun je dus zeggen dat je dan 9 maanden bij de huidige leeftijd moet optellen om bij je Chinese leeftijd te komen. Maar ook deze berekening is niet geheel correct Ook bij de conceptiemaand moet je uitgaan van de Chinese maand. ) maar goed blijft altijd leuk om te kijken of ze gelijk hebben !
bij mij klopte de chinese kalender bij alle drie! Wat ik ook al vaak heb gemerkt in mijn omgeving is dat als vaders alleen maar broers heeft de kans heeeeeel erg groot is dat hij alleen maar jongetjes kan maken. Als hij alleen zussen heeft de kans heeeeeeel groot is dat hij alleen maar meisjes kan maken. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar als je het na gaat klopt het ook wel heel vaak. Bij mij althans!
Ik geloof er zelf niet in, dat het vaak klopt is logisch want in principe is de kans natuurlijk 50% Maar het is wel grappig om te kijken of het klopt inderdaad!