Wanneer testen

Discussion in 'Zwanger worden' started by yvon365, Jun 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben nieuw op het forum, pas sinds 3 maanden gestopt met de pil en nu heb ik toch een vraag.
    Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus gehad ook voor ik de pil gebruikte.
    Altijd werd ik op zondagochtend na het wakker worden ongesteld, dat ging een aantal dagen vooraf met rugpijn, krampen en pijnlijke borsten ter aankondiging. Ook voelde ik altijd mijn eisprong. Tevens ben ik ook altijd 5 dagen ongesteld niet meer en niet minder.
    Nu ben ik vorige maand maar 3 dagen ongesteld geweest, ik heb mijn eisprong niet gevoeld en nog geen "klachten" zoals gewoonlijk gehad en ik had gisterochtend ongesteld moeten worden. Nu ben ik op dit moment nog steeds niet ongesteld, en heb ook nog steeds de normale pijntjes niet, dus alles bij elkaar opgeteld ga je toch hopen. Nu weet ik dat het heel erg snel zou zijn, maar het is niet onmogelijk, en ik ben 27 jaar in theorie dus in mijn vruchtbare levensfase, toch? Maar wanneer kun je nu het beste zo'n test gaan doen?
    Eigenlijk durf ik niet, bang om als uitslag negatief te krijgen, misschien een beetje raar maar zo voelt het. Hebben jullie tips of ideeen?

Groetjes Yvon

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    je schrijft dat je pas 3 maand gestopt ben met de pil t kan zijn dat je lijf nog aan moet wennen om alles zelf weer te gaan doen en als je zekerheid wil zou je toch echt een testje moeten doen.
    succes
    en wat je schrijft over je vruchtbare leeftijd ik was 25 toen we begonnen en inmiddels 26 en 10 ronde`s verder zonder zwanger te zijn terwijl de dokter ook zei je heb een mooie leeftijd
    dat wil niks zeggen er speelt zoveel meer mee om zwanger te worden

3. xKiim

xKiim Actief lid

Mar 10, 2012
    146
    0
    0
    Werkt als All-Round Kapster
    Tilburg
    Hallo Yvon,
    Ik ben 11 mei gestopt met de nuvaring.
    deze hormonen zijn snel het lichaam uit.
    Ik ben 14 tot 18 juni nog ongi geweest.
    en nu had ik het 11 juni weer moeten zijn, maar ben het nu 8 dagen later nog steeds niet.
    ik had via een site uitgerekend wanneer mn eisprong zou zijn,
    maar ik denk at dat dus later is geweest, en mn ongi dus ook later zou komen (of niet).
    ik heb al verschillende keren getest, vandaag ook nog, negatief.
    normaal, ook voor de nuvaring en rond mn eerste zwangerschap altijd een cyclus van precies 28 dagen.
    rond de dag dat ik eigenlijk ongi moest worden dacht ik wel licht wat zwangerschapskwaaltjes te hebben, niet dus.
    het is dus nog een optie dat ik wel zwanger ben, alleen als mn ei bij weize van spreken pas vorge week was, dan moet die (als hij is bevrucht) zich nog innestelen.
    en vaak kun je pas 2 weken na innesteling posotief testen..
    dus het is gewoon afwachten, ook voor jou..
    ik doe nu om de dag een test, tot ik ongi word, of een positieve test in handen heb.
    ik hoop dat je wat aan mn verhaal hebt.
    het is vergelijkbaar met het jouwe.
    ik zou gewoon testen, dan weet je misschien meer.
    Maar inderdaad, telkens negatief testen is geen pretje.
    maja ik denk mar zo: zolang er geen rode duiveltjes te zien zijn, is er nog hoop!

4. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Dank voor jullie reactie's. Ik sprak net met een vriendin erover, en als ik goed ga luisteren naar mijn lichaam zie ik wel meer symptomen, maar je lijf kan je ook voor de gek houden natuurlijk, Afgelopen zaterdag heb ik bijvoorbeeld een nieuwe bh gekocht in een maat groter dan al mijn andere bh's omdat ze niet meer prettig zaten. Nu was eerst het idee dat dat zou kunnen komen door dat ik gestopt ben met roken (net zolang als ik gestopt ben met de pil)
    en ben daardoor 4 kilo aangekomen de afgelopen 2 maanden. Die vriendin zei dat dat misschien ook wel kan komen dat ik zwanger ben. Uiteraard heb ook ik mij eisprong berekent en hopelijk op de goede momenten geklust, maar ik merk ook sinds gister middag dat ik meer (witte, dikkere) afscheiding heb en dat heb ik normaal gesproken nooit voordat ik ongi moet worden. Gister en zaterdag middag en avond wel een rare buikpijn gehad maar dat trok ook weer weg.
    Ik denk dat ik nog tot woensdag wacht, ben ik dan nog niet ongi. misschien toch maar testen.
    Maakt dat tegenwoordig ook nog uit of je 's ochtends test of 's avonds?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

5. xKiim

xKiim Actief lid

Mar 10, 2012
    146
    0
    0
    Tilburg
    Hallo yvon,
    het maakt niet zo uit of je smorgens of savonds test.
    Maar ook ik had een week voor mijn nod alle symptomen als wanneer je zwanger bent, op het misselijke na dan.
    Ik dacht ook serieus dat het zover was, niet dus.
    en ook ik heb al 2 weken last van veel afscheiding.
    dus dat zijn allemaal goede tekenen.
    maar laat jezelf niet voor de gek houden door je eigen lichaam.
    ik ben al 8 dagen overtijd, en nog steeds geen positieve test.
    terwijl het bijna niet anders kan dan ik WEL zwanger ben..
    ik wacht dus nog een weekje af, anders bel ik de dokter.
    jij kunt ook niets anders doen dan afwachten en eens in de 3 dagen testen als de duivels er nog niet zijn..
    Succes!

6. fatima26

fatima26 Lid

Mar 25, 2012
    94
    0
    0
    mijn geliefde
    huisje
    ik lees mee ;)

7. jootje30

jootje30 Lid

Jun 17, 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    ga gewoon testje halen ;) succes :)

8. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Testjes heb ik al in huis, meteen in huis gehaald zodra ik stopte met de pil, er zit namelijk bij ons geen drogist op het dorp en bij de plaatselijke supermarkt is niet heel handig :)
    Ben nu op mijn werk.
    In de tussentijd heb ik hier wat meer rond gelezen en herken ik eigenlijk meer "symptomen" zoals jeukende borsten en jeuk rond de navel.
    enz. enz. maar zoals eerder al gezegd, misschien houdt me lichaam me wel voor de gek. want sinds ik gestopt ben met de pil, wil eigenlijk ook zo snel mogelijk zwanger worden. Verder ben ik helemaal niet ongeduldig :D

9. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    ff testen, kan nooit geen kwaad. Succes! Ben benieuwd!

10. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    maar zou ik vanavond al kunnen testen dan? is dat niet te vroeg?

11. jootje30

jootje30 Lid

Jun 17, 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan zelfs nu al testen:) haha spannend meid ik ben ook erg benieuwd ;)

12. xKiim

xKiim Actief lid

Mar 10, 2012
    146
    0
    0
    Tilburg
    houd ons op de hoogte he?!

13. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    ik ga het hier zeker laten weten. mijn schoonvader is net weg dus als ik straks naar het toilet moet gaan we testen. vind het wel heel erg spannend!

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    succes ben benieuwd zal straks nog ff een blik werpen hier;)

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Spannend hoor!! Ik blijf je volgen!

16. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    whaaaaaa net getest en als het raak zou zijn zou dat 2 of 6 weken zijn gezien mijn cyclus en hij was duidelijk, met een minuut stond er zwanger +3 dus wij zijn zwanger!!!!! helemaal door het dolle heen hier. en dan nu....morgen de huisarts maar bellen :)

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Gefeliciteerd meid! Wat gaaf!!! Misschien was de bloeding van 3 dagen gewoon een innestelingsbloeding!

Super leuk voor jullie!! Geniet er van!!

18. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Bedankt FBdB!

Ik lees op de bijsluiter van clear blue dat de huisarts uitgaat van de eerste dag, van je laatste menstruatie. Zal dat in mijn geval dan 22 april zijn of toch 20 Mei aangezien ik in mij alleen heel licht en maar 3 dagen met weinig klachten bloed verlies heb gehad?

Ben benieuwd wat morgen de huisarts gaat zeggen :)

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    gefeliciteerd

Share This Page