Wanneer testen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by lievebeeb, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Een vraagje.. Hoeveel dagen na mogelijke bevruchting kun je een test doen? Dus heel plat gezegd, hoe veel dagen na de sex?

Ik heb geen idee wat mijn cyclus is, vorige keren (die ik bijgehouden heb) waren 28 en 23.. maar inmiddels zit ik op 38.. Vandaar mijn vraag

Liefs, LB

2. diana87

diana87 Actief lid

Nov 24, 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    gewoon nu een testje doen als je uitgaat van de langste cycles ben je nu ruim overtijd!

succes!

3. laura123

laura123 Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    1,111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker een testje wagen ! Succes

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al 3 testen gedaan, allemaal negatief..
    Volgende week maar weer 1... :)

Maar dan nog, stel ik heb 3 dgn geleden geklust.. Wanneer kan ik dan testen? :)

Liefs, LB

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    je ei springt ongeveer twee weken voor je volgende ongi, bij mij is dat wat korter, 10 dagen.
    maar dan moet je wel je cyclus weten of wanneer je eisprong is. ben je nog maar pas gestopt met pil? dan kan het even duren voor je cyclus op gang is.
    om zwanger te worden moet je wel sex hebben rond je eisprong. dus als he drie dagen geleden sex hebt gehad maar eisprong zou allang geweest zijn wordt je er niet zwanger door!

6. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Me26, ja dat snap ik ;)
    Maar juist omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong is wil ik gewoon testen naar een x aantal dagen na de sex..

Ben nu een half jaar pil vrij, eigenlijk net zoals bij mn dochter is mijn cyclus erg wisselend. Bij haar was ik zonder bezig te zijn met cyclussen en eisprongmomenten in 1 maand zwanger..

Test ws over 2/3 weekjes, mocht ik nog niet ongi zijn..
    Dan zou de test aardig betrouwbaar moeten zijn.. Toch?

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Dacht al wel dat je dat zou begrijpen ;) maar sprak laatst iemand die wel bezig was met zwanger worden maar niet begreep dat bepaalde periode in de maand daar kans op is ;)
    ja over 2 weken dan zeker, gezien dat je nu al op dag 38 zit.Dan zou je over een week nog eens kunnen proberen, en neem aan dat als je zwanger bent de symptomen steeds duidelijker worden. Dus dan zou je toch iets moeten merken.

Share This Page