wat is een indroger?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Porsche, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi meiden,

ik heb even jullie hulp nodig ;)

mijn man is gesteriliseerd.. en ik heb normaal gesproken een regelmatige cyclus.. rond de 6e altijd.
    nu is 6 febr mijn laatste menstruatie geweest ...en nu blijft hij dus uit ?!? wat ik heel erg raar vind ..
    heb ook helemaal geen sympthomen, wel een vrij "bollere"buik dan dat ik normaal zou hebben

en de test zegt dit :

IMG_4762[1].jpg

dit is ongeveer 20 minuten na de afleestijd.. maar het streepje word steeds duidelijker..

pffff wat een onzekerheid

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou nog even een nieuw testje doen en wellicht van een ander merk?
    Even afgezien van het feit dat een streep die na de afleestijd verschijnt niet telt, vind ik dat deze streep voor het feit dat je dus bijna een maand overtijd bent, wel heel licht is.

3. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Hmmm ik zie wel een streepje. Maar inderdaad te licht voor een week overtijd. Ik hoor ook weleens dat deze testen reageren op een komende ovulatie. Wellicht is je cyclus wat van slag?

En anders inderdaad ff een ander merk proberen. Suc6!

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je vraag 'wat is een indroger?' zal ik proberen uit te leggen.
    Een zwangerscchapstest reageert op het hormoon Hcg. Hetgeen reageert en wat in de test aanwezig is, zijn antistoffen tegen Hcg en een kleurtje die daaraan hechten.
    De antistoffen worden op het 'kartonnetje' voorgedrukt, er een soort van 'opgestempeld'. Als je urine op de test druppelt zal dit, samen met de kleurstof over die voorgedrukte stempel heen lopen.
    Ben je zwanger, dan vangt de stempel het aanwezige Hcg en kleurstof, houdt het vast en geeft de zo gewenste tweede streep.
    Buiten het feit dat er dus iets voorgedrukt zit op de plek waar je een streepje hoopt te zien, waardoor je heel vaak wel iets ziet als je je laptop ondersteboven houdt (lees: heel goed tuurt), kunnen ook andere stoffen soms reageren met die voorgedrukte antistoffen.
    Vaak is deze reactie 'a-specifiek', zoals we dat noemen. Zo is bijvoorbeeld beschreven dat bepaalde zepen een streepje kunnen geven. Vandaar dat je je echt moet houden aan de tijd die er voor een test staat. Hoe langer je de test laat liggen, hoe meer kans je hebt op zulke a-specifiek binding. De term 'indroger' komt van het gegeven dat als je een test langer laat liggen, en het kartonnetje dus uitdroogt, dat je dan soms dat voorgedrukte streepje kunt zien.

Gezien het feit dat deze test ver buiten afleestijd is en het feit dat je, als je zwanger bent, al 4 weken over tijd bent, denk ik echt dat deze test als negatief moet worden beschouwd.
    Hoe lang is je man al gesteriliseerd?

5. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Je bent dan bijna 2 maanden over tijd? :(

Lastig ;) ik zie wel een streepje maar toch, eens langs de dokter misschien?

6. chantal02

chantal02 Bekend lid

Sep 19, 2011
    635
    9
    18
    heb je hiervoor ook al eens getest of is dit de eerste keer? mijn test werd na 5w3d alweer lichter, omdat ik veel hcg aanmaakte. Het kan dus heel goed zijn wanneer je nu al zolang overtijd bent, de test bijna niet meer aangeeft dat je zwanger bent.

als je hiervoor niet hebt getest en je menstruatie blijft zolang uit zou ik even naar de ha gaan

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hier mijn "indroog" streepje binnen de tijd zelfs.
    2 dagen later was hij negatief.

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden

Super dankjewel voor de uitleg en de hulp.
    Ik heb een Cb met indicator gedaan en deze gaf niet zwanger aan.. Mocht ik donderdag nog niet ongi zijn bel ik mijn HA maar ja weet niet of die veel kan doen..

Mijn man is nu een jaar gesteriliseerd ...

Nog maakt dankjewel

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Deze is wel erg duidelijk! Het is wat de laatste tijd met die Kruidvat testen :(

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ja,ik denk het wel.
    Heb ze nieuw in de winkel gekocht 20 maart.
    Ben nog steeds niet ongi en test blijft negatief.
    Hopelijk kont mijn ongi snel dan kan ik aan de pil beginnen.

Share This Page