Ervaring spiraaltje verwijderen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by cybell, May 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cybell

cybell Niet meer actief

Hoi meiden,

Even een vraagje...
    Ik heb voorheen altijd de pil geslikt...
    Op dit moment heb ik een spiraaltje voor het traject om te herstellen na een baarmoeder operatie.
    Nu moet ik zeggen dat ik behoorlijk wat gewend ben in de MMM en zon beetje alles wel heb mee gemaakt naar mijn idee.
    Maar ik ben in de hele MMM nog nooit zo zenuwachtig geweest als hiervoor... het spiraaltje wat verwijderd moet gaan worden...

Zijn hier meiden (en dat zijn er volgens mij zeker wel) die een spiraaltje gehad hebben? Hoe was jullie ervaring met die te laten verwijderen?

Voor ons hangt er veel vanaf... wanneer er geen afwijkingen meer zijn en ik goed hersteld ben (lees geen verklevingen e.d.) dan mogen we na de zomer weer (eindelijk na een jaar) weer verder met onze laatste ICSI poging...
    Het is dan namelijk een jaar geleden na mijn missed abortion die ik na mijn 4e terugplaatsing (2e ICSI poging) heb gehad...
    Spannende tijden dus...

Maar goed los daarvan... jullie ervaring graag met het verwijderen van een spiraaltje :)

Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic en het aanhoren van mijn "gezeur" :p

2. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    #2 mamie82, May 27, 2013
    Last edited: May 27, 2013
    hallo meissie

ik heb in jan. mijn spiraal verwijderd geheel pijnloos voelde even wat vervelends toen ze de draadjes zocht en toen zei ze zo die is eruit had er niks van gemerkt

hoop dat het bij jou ook zo is en dan na zomer dat er een wondertje gaat gebeuren bij jullie

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ja ik! Niet met dezelfde reden, die overig niet fijn klinkt!

Maar ik heb 3,5 jaar een spiraal gehad en die is er in feb uit gegaan!
    Dat valt echt wel mee vond ik! Het inbrengen vond ik op zijn zachts gezegd een ramp. Ik ben geen pieper, maar dat vond ik niet tof.
    Ik was dus ook heel zenuwachtig! Maar het viel zo mee!
    Ze pakte het touwtje met een tang en trok hem eruit, ik voelde heel even een soort weeïg gevoel en dat was zo weg.
    Daarna geen last meer gehad behalve dat ik de volgende dag ongi werd en daarna gelijk een normale cyclus had, erg fijn dus!

Ik zou dus willen zeggen, maak je niet druk! Al ervaart iedereen het anders natuurlijk!
    Heel veel succes!

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Was zo goed als niks aan! En ik heb een gekantelde baarmoeder, dus dat zou nog eens extra lastig kunnen zijn.
    Maar neen, viel me super mee. Op 5 seconden was die eruit en ik voelde er niks van.
    Vond het plaatsen véél erger.

Héél veel succes!!

5. cybell

cybell Niet meer actief

Thnx voor de reacties :)

Een wondertje gaat nog wel ff op zich laten wachten omdat we pas eind dit jaar weer verder kunnen met de ICSI.
    Daarnaast... ach ben het gewend ondertussen om te wachten :( wacht immers alweer bijna 4 jaar op een wondertje :p

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Hoi ik heb in december mijn spiraaltje laten verwijderen.

Erin deed meer zeer als eruit, een klein steekje maar veder niks:).

Ik hoop dat je snel ook een wondertje mag verwachten!

7. Jj14

Jj14 Actief lid

Mar 22, 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Bij ging het verwijderen niet helemaal soepel. Er zat zeg maar een bocht in de baarmoederhals en daardoor kreeg de huisarts het spiraaltje er niet uit en omdat ze geen echo apparatuur hebben, kon ze niet echt zien wat ze deed, dus doorverwezen naar gyn. Ik had door te gepruts wel last van krampen zoals bij een ongi.
    Bij de gyn was het zo gepiept. Had van te voren imbuprofen geslikt dan is alles wat meer ontspannend. Toen geen centje pijn.

8. Mimime

Mimime Niet meer actief

Wauw, diep respect, wat een weg leg je af!
    Heel, heel, heeeel veel succes!!!

9. mopje89

mopje89 Actief lid

Apr 4, 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Ik heb ongeveer een jaar geleden mn spiraal laten verwijderen bij de HA, heb er niks van gevoeld en was zo gebeurt! Sterkte en succes met alles

10. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hoe is het eruit halen geweest? Viel het een beetje mee?

11. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hier helaas minder leuk verhaal, maar wees gerust ik ben echt een grote uitzondering!

bij mij bleken de touwtjes te kort afgeknipt, dus ik ben onder volledig narcose moeten gaan... ook daarna dikke pech gehad... eerste cyclus had ik een cyste in baarmoeder en gyn zei dat dit wel vaker voorkomt na verwijdering van spiraal...
    maar daarna geen problemen meer gehad hoor!

succes ermee

12. cybell

cybell Niet meer actief

Thnx voor de reacties meiden!
    Volgende week donderdag dan is het zo ver en mag hij er weer uit :D Hopelijk dan snel weer op voor een cryo tp :D

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Spannend! Ik hoop het ook super voor je!!

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,612
    2,406
    113
    Het valt reuze mee, maar neem iemand mee. Je kan daarna een beetje beroerd voelen, en dan wil je niet moeten autorijden. Je mag van tevoren een paracetamol innemen. Het liefst daarna een dagje bedrust.

15. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Hier ook positief over verwijderen. Deed helemaal geen zeer, op een milde ongi kramp van een seconde na. Succes! Xx

Share This Page