Dag dames, Ik ben nieuw hier en ik dacht ik vraag even om jullie advies, want ik twijfel over de uitslagen van de ovutests. Deze maand heb ik voor het eerst ovutests gebruikt van 123test. Nadat ik gestopt ben met de pil heb ik één cyclus gehad van 32 dagen, daarna ben ik gaan testen. Volgens de berekeningen op internet zou mijn ovulatie tussen 24 en 29 oktober zijn. Volgens mij heb ik steken in mijn buik gevoeld en vruchtbaar slijm gehad rond de 27e. De ovutests gaven geen knaltest. Ik heb getest vanaf 21 oktober, toen waren ze wit en daarna liepen ze op naar licht roze. Zo rond de 29e waren ze weer wit. Nu ben ik eigenwijs door gaan testen en zondag kreeg ik weer een licht roze streepje. Vandaag zelfs een donkerdere streep dan ik ooit heb gehad! Als mijn cyclus weer 32 dagen zou zijn, dan zou ik volgende week maandag weer ongesteld moeten worden. Voor de zekerheid heb ik een zwangerschapstest gedaan, die was omowit. Nu ben ik een beetje in de war. Is het mogelijk dat de eerdere tests niet mijn ovulatie hebben aangegeven en dat ik nu pas ovuleer? En is dat mogelijk zo kort voor de menstruatie? Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes, Loreley.
Omdat je net gestopt bent met de pil kan het heel goed dat je cyclus dit keer langer is dan de eerste van 32 dagen. En daardoor dus zeker mogelijk dat je nu gaat ovuleren. De testen zijn positief wanneer test streep donkerder is of even donker als de controle streep. Ik zou door testen en kijken of het nu wel tot zo'n resultaat oploopt. Na je eisprong duurt het tussen de 12-16 dagen voordat je weer ongesteld wordt. Of niet natuurlijk wat we allemaal hopen hier
Ik denk dat je gewoon nu pas je ei hebt Anders had je dat wel eerder gezien op je ovutesten, een cyclus kan ook soms gewoon langer zijn. Vooral als je net gestopt bent met de pil
Bedankt voor jullie reacties Dan test ik nog even door..vind het toch wel verwarrend want ik dacht echt dat ik mijn ei al had gehad vanwege de symptomen. Maar goed, het vrouwelijk lichaam zit vol verrassingen