Wanneer testen??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mama van daan, Jul 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Beste,

3/6 men eerste echte MS gekregen na verwijderen van mirena(19/5).
    Positieve ovutesten op cd 18 en 19.
    Vandaag CD 29 en negatief getest.
    Khoor van sommige dat ik nog even moet wachten en mss zelfs tot volgende week met testen??
    Kan het zijn dat men ei mss NOG LATER is gesprongen???
    Wanneer raad je mij aan om te testen??

Symptomen nu:
    * pijnlijke borsten
    * Lucht in men darmen/opgeblazen gevoel
    * Geconstipeerd

Alvast bedankt

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

Als je rond cd 19 de eisprong hebt gehad, kan je 14 dagen daarna testen. Dus bij jou vanaf cd 33. Soms kan een zwangerschapstest eerder positief aangeven, maar zeker niet altijd. Dus ik zou je aanraden nog even geduld te hebben en te wachten met testen tot het weekend, indien je nog niet ongesteld bent geworden. Veel succes en ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

Groetjes Monique

3. mama van daan

Feb 11, 2013
    1,496
    0
    0
    Limburg(België)
    Vanmorgen alweer es getest en ook maar indrooglijn volgens mij!!

Had online wel es gelezen dat een ovutest ook hcg kan detecteren??!
    Heb dus woe-don en vandaag nog ovutest gedaan en dit is resultaat!
    RAAR hoor want op cd 18 had ik mijn knaller(zie fotoalbum).
    Wat betekent dit???

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

Het kan twee dingen betekenen. Het kan zijn dat je een verlate eisprong hebt, maar dan zou het wel vreemd zijn dat je op cd 18 een positieve ovulatietest had. Ten tweede kan het zijn dat je zwanger bent. Een ovulatietest kan inderdaad positief reageren op het zwangerschapshormoon. LH en HCG, lijken op elkaar, waardoor een ovulatietest een positief resultaat kan geven. Maar echt 100 % zekerheid heb je als de zwangerschapstest positief is. De zwangerschapstest reageert alleen positief op HCG en niet op LH. Ik kan me voorstellen dat dit allemaal erg verwarrend is, maar het enige wat je kan doen is afwachten tot de zwangerschapstest positief is of tot je menstruatie komt. Ik hoop voor jou natuurlijk het eerste! Succes!

Groetjes Monique

5. mama van daan

Feb 11, 2013
    1,496
    0
    0
    Limburg(België)
    Menstruatie is doorgekomen!
    En toch vind ik het raar da die ovutesten positief zijn??!
    Zijn ze dan niet te betrouwen in volgende ronde?
    ga ook beginnen met tempen morgenvroeg,kan die helpen??
    En het controleren van bmm vandaag begonnen,klopt het dat die vanmorgen dan net voor ik ongesteld werd vochtig en zacht was??

6. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

Wat jammer dat je menstruatie is gekomen. Maar wel vreemd van die ovulatietesten??? Misschien moet je de volgende cyclus een andere merk gebruiken. Het klopt inderdaad dat de baarmoedermond zacht aanvoelt en vaak een klein beetje openstaat als je bijna of aan het menstrueren bent. De temperatuur kan je inderdaad bijhouden. Probeer altijd te temperaturen voordat je op staat en altijd rond hetzelfde tijdstip. Op een gegeven moment is de temperatuur verhoogd en dan weet je dat de eisprong geweest is. Succes!

Groetjes Monique

7. mama van daan

Feb 11, 2013
    1,496
    0
    0
    Limburg(België)
    Ben nu dus op CD 2 en wil opnieuw ovutesten gaan gebruiken en temp bijhouden+ bmm controleren!
    Wanneer kan ik best opnieuw met ovutesten beginnen??
    Vorige cyclus had ik op CD 18-19 positieve ovutest.
    Bedankt alvast.

8. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

Het is lastig om aan te geven wanneer je moet beginnen. Soms kan de cyclus nog wat onregelmatig zijn na het verwijderen van een spiraal. Vorige keer was de eisprong wat later dan verwacht, maar het kan nu zo zijn dat de eisprong eerder plaats vindt. Ik verwacht als je rond cd 9 of 10 begint met testen, dat je het niet mist. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page