hallo iedereen, ik zit met een vraag was namelijk weer 1 week begonnen met pil op 31 mei waarna we na een week besloten te gaan voor een kindje. ik ben dus vrijdag 6 juni gestopt met de pil. 9 juni werd ik weer ongesteld 7 dagen lang. nu heb ik al 2 weken last van hoofdpijn misselijkheid en opgezwollen borsten en weet dat het bijna onmogelijk is direct zwanger te zijn maar ik voel me gewoon anders. voor de pil had ik altijd een korte cyclus van ongeveer 24 dagen. ik weet dat je na ontpillen soms lang moet wachten op de volgende menstruatie maar zit nu dus op mijn 27e dag. wanneer zou ik een zwangerschaptest kunnen doen als ik mijn cyclus niet weet ? of moet ik gewoon nog een paar weken wachten ??
in theorie kan dat dat op dag 28, maar zoals je zelf al zegt, je cyclus kan nog wat in de war zijn en in de praktijk anders. ik had voor de pil altijd een cyclus van 28. Nu is dat 33 en toen ik net stopte met de pil was het zelfs pas op dag 42.
oke dan zal ik in ieder geval deze week nog even aanzien Als ik dan nog geen menstruatie heb kun je dan wel testen ? of is dit dan veel te vroeg ?
Het zou kunnen natuurlijk, maar je ongesteldheid direct na het stoppen met de pil wordt nog niet als echte ongesteldheid gezien, maar als een onttrekkingsbloeding. In theorie zou je al zwanger kunnen zijn (kleine kans maar toch), maar het is lastig om te zeggen wanneer je dan kan testen. Als je cyclus zo rond de 28 dagen is zou je komende week wel kunnen testen. Spannend !
Je pil is dan toch niet veilig geweest sowieso als je hem maar een week hebt gebruikt? Ik zou testen... (Maar dat deed ik toen ik zwanger wilde worden ook en toen werd ik pas 3 mnd na stoppen met de pil ongesteld)