Ik heb morgen mijn eerste IUI om 10u 's ochtends. Omwille van omstandigheden, heb ik echter mijn pregnyl spuit gisteren al gekregen om 10u 's ochtends ipv 20u 's avonds. We waren een overnachting in het buitenland en kon daar die spuit niet krijgen, dus het moest 's ochtends al. Nu vraag ik mij af of 48u na pregnyl de IUI niet te laat zal zijn? Ik zou graag voor de zekerheid anders vanavond nog willen vrijen met mijn man, maar dit mag niet van dokter voor sperma kwaliteit beter te zijn voor morgen voor IUI. Is het mogelijk om 48u na pregnyl IUI nog te bevruchten? Lijkt mij zo laat en maak me hier zorgen over.
Het is inderdaad aan de late kant. Hier werd de inseminatie altijd zo'n 36-40 uur na de Pregnyl ingepland. Maar aan de andere kant is een eicel nog een paar uur na de eisprong te bevruchten, dus het is geen verloren zaak. Misschien handig om te leren hoe je zelf Pregnyl moet spuiten. Helemaal niet moeilijk en dan kun je de spullen voortaan meenemen en op het juiste moment de injectie zetten. Succes!
Ik ben bang dat je helaas te laat bent met de iui. Over het algemeen springt een ei 36 uur na pregnyl. Een ei is max nog 3 uur te bevruchten dus dan zou je op 39 uur na pregnyl uitkomen. Daar zit jij nu nog 9 uur overheen zelfs. Idd zelf leren hoe je de spuit kan zetten, dat scheelt een hoop gedoe.
Toch vind je ook regelmatig dat eitjes nog 12 uren te bevruchten zijn Maar het lijkt me best laat, vooral omdat ik al 2 keer een eisprong rond 30u na de pregnyl heb gehad!
Bedankt voor jullie reacties ! Mijn gynaecoloog raadt echt af om pregnyl zelf te spuiten omdat het intramusculair moet worden gegeven in de bil en als het in de foute spier zit, dit wel schade kan toe brengen. Normaal komt thuisverpleging dit (gratis) zetten. Hopelijk nog niet te laat voor morgen De gyn zei dat het niet ideaal was, maar dat er nog een kans was. Na de eisprong kan een eitje nog 24 vruchtbaar zijn heb ik ook al gelezen...
Pregnyl in je bil??? Ik dacht dat deze altijd in je buik werd gezet. Maar idd de tijd tussen pregnyl en iui lijkt mij ook erg lang bij mij is het altijd Max 1.5 dag
Pregnyl zet ik altijd zelf en gewoon in een plooi in mijn buik. Het hoeft echt niet in een bil(spier) gezet te worden voor een eisprong opwekking. Zoek de bijsluiter online maar eens op
Zou toch eens een babbeltje maken met je gyn. Wat een onzin dat hij in de bil moet! Als hij dat vol blijft houden en dat 48 uur na pregnyl iui ook wel kan zou ik toch echt opzoek naar een andere arts of ziekenhuis. Dit kost je onnodig rondes. Indien mogelijk zou ik afblazen om de poging te bewaren en zelf klussen.
Esther Pregnyl mag gewoon subcutaan in je buik of bovenbeen. Je kunt de Pregnyl dus helemaal zelf zetten. Hij mag ook in een spier, maar dat moet je laten doen. Voor de werking maakt het helemaal niks uit. Ik heb altijd begrepen dat een eicel zo'n vier uren te bevruchten is. Opgewerkt zaad gaat echter minder lang mee dan gewoon sperma. De kans is dus erg groot dat je te laat bent. Maar goed... je kunt er nu niks meer aan doen. Dus ik zou een poging wagen en op het beste hopen.
Huh... Er zijn dames hier die meer ervaring hebben dan ik met t hele traject maar een ei maar 3u te bevruchten? 😳 nee joh, 12 maar het wordt steeds moeilijker doordringbaar... Dat is alles... Ik zou smorgens nog keer sexen, volgende dag iui (dan 2x zaadjes binnen dan beter dan 1x te laat
Mijn fertiliteitsarts heeft mij vandaag bevestigt dat een ei tot 24u na de eisprong bevrucht kan worden. Dus het was ongeveer 12u na de eisprong. Afwachten nu dus! Bij de pregnyl zegt mijn fertiliteitskliniek: het mag in buik,maar voor de beste werking moet het intramusculair. Aangezien ik zeer tevreden ban over mijn ziekenhuis en fertiliteitsarts, ga ik wel hun advies blijven volgen. Het ziekenhuis waar ik in behandeling ben heeft ook zeer goede reputatie voor fertiliteitsproblemen. Zelfs bij top Europa. Dus ik blijf bij hen. Thuisverpleging komt die spuiten (zowel Menopur als Pregnyl) ook gratis thuis zetten, dus ik laat het liever door hen doen. Dankjewel allemaal voor jullie reacties
Hoi dames, Wat een grote vage boel is in het fertiliteitslandje Ik dacht altijd als je een LH-piek heb spring je ei tussen 24 en 36 uur. Na je eisprong heb je maximaal nog 24 uur de tijd om het eitje te laten bevruchten??? Ik moest zaterdag om 20.00 uur Pregnyl zetten en maandag 10:00uur komen. Daarnaast huiswerk Ach het is nu toch gebeurd. En ik spoot Menopur gewoon in mijn buikvet. Een plek zoeken rondo je navel , stevige huidplooi pakken en injecteren maar. Als ik het in mijn bil moest doen dan had ik het alleen niet gered. Wat raar zeg! Het zou efficiënter zijn als d patiënt zelf kan injecteren. Ik vind dat ik persoonlijk al teveel vast zit in mijn bio-schema. Om daarnaast nog max. 10 dagen mijzelf te laten injecteren door een verpleegkundige. Wow dat vergt heel wat vrije uurtjes op het werk!
Ik moet zeggen dat ik daar nog nooit van heb gehoord dat voor de beste werking de pregnyl in je bil moet. En ik gebruik de pregnyl nu al 15 maanden. Bij welk ziekenhuis loop je dan want ben erg nieuwsgierig eigenlijk erna?