verloskundige of gynaecoloog

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tanja mv 2, Jun 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

Aug 1, 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Hoi,

Morgeb of overmorgen is mijn NOD.
    Nu heb ik bij de oudste en jongste een keizersnee gehad dus bij de volgende zal het een geplande keizersnee worden,maar wie zal ik bellen als het zo ver is .
    Opzich maakt het voor mij niks uit qua afstand .
    Maar Door die keizersnee bij beide denk dat de gyn makkelijker is dan kennen ze me van begin af aan

2. Samsie

Samsie Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    1,634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ik ben ook benieuwd en volg even! Ik meende dat je tot 36 weken bij de verloskundige terecht kan en dan daarna over moet naar de gyn. Zelf lijkt dat me niet erg prettig, ik zou graag willen dat iemand met wie ik de zwangerschap al een band heb kunnen opbouwen ook bij de bevalling is...maar tjsa dat ben ik ;) Maar......nogmaals ik weet het niet zeker!

3. lamee

lamee Actief lid

Feb 14, 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij ga je sowieso eerst naar de verloskundige en word je later overgedragen aan het ziekenhuis. Ik heb zelf ook een keizersnee gehad en dat is mij verteld. Een vriendin die nu uitgerekend is heeft ook een keizersnee gehad en heeft ook eerst bij de verloskundige gelopen.

4. lamee

lamee Actief lid

Feb 14, 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow sorry had niet gelezen dat je bij beide een keizersnee gehad hebt. Misschien kan je dan toch even naar t ziekenhuis bellen als het je fijner lijkt meteen naar de gynaecoloog te gaan.

5. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Mij is verteld dat ik bij een volgende zws contact op moet nemen met de gyn om te kijken of alles in orde is, deze zal mij dan weer doorsturen naar de vk om tegen het eind van de zws weer overgedragen te worden aan de gyn.

6. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

Aug 1, 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Ik ben bij de oudste met 37 weken bevallen(helppsyndroom)spoedkeizersnee
    Bij de jongste tot 36 weken ook bij de verlos gelopen ja en toen naar de gyn en met 40+1 bevallen(keizersnee)
    Dus ja vrees dat ik dus voor die 37 weken een geplande krijg daarom dus de vraag die plannen ze een paar weken van te voren dus zouden ze dan met 34 of 35 al moeten plannen en dan zit ik nog bij de verlos.
    Ik denk dat ik maar de gyn bel en dan hoor ik het van zelf wel ,lijkt me dat het nog wel in de computer zal staan van de andere twee

7. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

Mar 1, 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 2x een ks gehad en heb nu ik zwanger van de 3e ben, gelijk de gyn gebeld, (moest trouwens wel eerst een verwijzing van de huisarts hebben). Ik blijf de hele zwangerschap onder controle van de gyn.

Succes!

8. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

Aug 29, 2012
    1,834
    0
    36
    Female
    Limburg
    Ik heb bij de eerste een keizersnee gehad en moest de gyn bellen als ik weer zwanger zou zijn. Loop al de hele zwangerschapbij de gyn. Ik hoefde geen verwijsbrief van de huisarts. Denk dat het een beetje aan de situatie ligt. Zou anders even bellen naar de gyn.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,236
    23,347
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar een geplande ks, zonder verdere problemen bij de moeder, doen ze toch echt niet al bij 37 weken?

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,646
    1,252
    113
    randstad
    In principe vanaf 39 weken

11. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

Aug 1, 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Vanaf 39 weken dan kan ik al uit me zelf gaan bevallen.
    Bij mijn dochter zijn mijn vliezen toen ook gebroken met 37 weken en ze hebben me toen vertelt dat ze dit voor willen zijn.

12. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad en loop nu tot 36 weken bij de verloskundige. Met 36 weken wordt ik overgedragen naar het ziekenhuis maar de verloskundige doet wel de nacontroles. Ik kon ook gelijk naar het ziekenhuis maar vind het zelf prettiger om bij de verloskundige te lopen. Bij ons in het ziekenhuis heb je telkens iemand anders en het is meteen een stuk 'medischer'. Bij de verloskundige is wat meer oog voor de andere zaken van het zwanger zijn is mijn ervaring.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,236
    23,347
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat dacht ik ook al. Maar TS had het over 37 weken, dus plannen met 35/36 weken. Leek me al stug. :)

Share This Page