Bezig in de eerste ronde met de eerste ovu test. Ik heb al heel wat ovu testen voorbij zien komen. Zit vandaag op dag 8 en ik weet dat mijn ovu test nog niet positief is, maar ik vind hem vrij donker voor dag 8. Betekend dit dan dat mijn ei er bijna is ? Heb geen idee wat mijn cyclus is, wat zijn jullie ervaringen met deze testen ?
Nee die is er nog lang niet is je test veelste licht voor. Gewoon nog even doortesten zul je vanzelf zien dat ze donkerde worden.
Je kunt vaak vantevoren niet zeggen wanneer je eisprong zal zijn als je een licht tweede streepje ziet. Een licht tweede streepje is namelijk een negatieve ovulatietest. Een vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar de test met een licht tweede streepje op reageert. Een ovulatietest is daarom ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Een ovulatietest hoeft niet op te lopen naar een positieve test. Vaak schommelt LH en schommelt het streepje dus ook van licht naar wat donker naar weer licht. Een ovulatietest kan dus goed zomaar opeens uit het niks gaan knallen. Dan heb je je LH-piek te pakken! Voor jou is het dus doortesten. Net zo lang tot beide streepjes minstens even donker zijn. Dat kan nog een paar dagen tot een week of zelfs wel langer duren helaas.
Dit is een hele lichte test hihi. Je hebt altijd lh in je urine. Kan nog zo een week of langer duren hoor!