Hallo allemaal, Ben al een tijdje aan het lezen op dit forum en weet niet zeker of dit onderwerp al een keer is geweest, maar heb dus een vraag. Sinds een aantal maanden proberen mijn vriend en ik een kindje te krijgen. Voorheen had ik voor mijn doen een regelmatige cyclus en wist ik dat ik altijd 4 tot 7 dagen te vroeg ongesteld werd. Dit is al jaren zo, kan de klok erop gelijk zetten. Eerste ronde was een cyclus van 27 dagen. Daarna kwam een cyclus van 18 dagen en vervolgens bij ronde drie een cyclus van 46 dagen. Ben hierdoor compleet in de war en heb geen idee meer wanneer mijn NOD nu is. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen om mijn cyclus weer enigzins regelmatig te krijgen??
Herkenbaar. Geen andere vitamines gaan slikken maar ineens kortere en langere cycli. Ik heb twee theorieën: De eisprong vervroegt of vertraagt om de kans op zwangerschap te vergroten. Kennelijk zorgt de wens gedachte voor hormonale processen waardoor de cyclus schommelt. Misschien ook afgestemd op de hormonen van de man. - met de kortere cyclussen is er wel een bevruchting geweest maar de innesteling mislukt, daardoor een vroegere menstruatie. Hoorde het ook al van een vriendin, dus is kennelijk niet iets heel ongewoons.
Nee ben geen extra vitamines gaan slikken, alleen toen ik 2week overtijd was foliumzuur geslikt, nu trouwens weer meegestopt. Ben er wel mee bezig maar niet extreem ofzo. Zijn nog maar net bezig en kijken gewoon eerst even waar het schip strand. Hormonale processen in combinatie met de hormonen van de man klinkt logisch. Dank je wel voor de info hoef me dus niet direct zorgen te maken
Ben je met de pil gestopt? Want dan is het heel normaal dat je heel onregelmatig bent of zomaar een cyclus overslaat, dat kan tot een jaar duren.. ik ben nu 8 mnd met de pil gestopt en 30 dagen 'overtijd' en niet zwanger. Dus een hele cyclus overslagen..
Ik heb overigens nooit de pil geslikt/spriraal gehad of iets anders, cyclus was compleet stabiel en regelmatig tot we "er voor gingen"
Hier idem dito we zijn nu 5 maanden bezig en al jaren geen pil meer.... had altijd regelmatige cyclus maar sinds we bezig zijn is het een rommeltje... het verschilt van 25, 26, 22, 24 en zelfs ronde hiervoor 17 dagen. Er is geen pijl meer aan vast te knopen.
Grappig he, is dus echt wel iets hormonaals. heb volgens mij ook wel eens gelezen dat een eisprong kan vervroegen of versnellen als je heel erg verliefd bent, dan gaat je lichaam dus ook aan het werk om een baby te produceren En moest wel lachen om je laatste zin: geen pijl op te trekken+geen touw aan vast te knopen! ( geen belediging)
Belangrijk om de foliumzuur bij kinderwens wel te blijven slikken, ook al voor het eventueel zwanger raken!
Haha..... ja nu je het zegt 😂 je wordt er op den duur ook helemaal crazy van daar zou het van komen denk haha.... ik ben idd nog verliefd.. mijn ei van deze ronde was ook 3 dagen te vroeg als normaal.
Ben nooit aan de pil geweest, maar net als jullie, zodra we voor een kindje gaan is de hele boel in de war. Vind het voornamelijk erg irritant omdat je gewoon niet meer weet wanneer je volgende menstruatie is. ben sinds vandaag weer begonnen met foliumzuur slikken. hormonen