cb zegt "rondje", action heel licht streepje!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door happymom3, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymom3

happymom3 Lid

7 jun 2016
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    goede avond,
    ik gebruik nu een dag of 3 de ovulatie testen van de clearblue en tot nu toe alleen nog maar rondjes! Ik had ook nu nog geen smile verwacht maar ik wilde hem ook niet missen dus ben ik vast gaan testen! nou had ik ook een verpakking gekocht bij de action die dus met streepjes werkt dus heb ik vanavond die "voor de grap" eens gedaan.....

daar kwam dus een heel licht "streepje" uit! Ik kan hem helaas hier niet plaatsen maar mijn man en een vriendin zagen hem ook! Volgens die vriendin is dat normaal maar ik begreep dat dat streepje alleen maar reageerde op het hormoon wat je lichaam af geeft bij het naderen van je eisprong! Of staat het streepje er altijd heel fijntjes in?!

Wie weet het antwoord op onze gezonde vriendinnen discussie ;)?

2. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Je hebt de hele maand altijd een beetje lh hormoon in je lichaam. Daar reageren ovulatietesten op. Zo'n 24-48 uur voor je eisprong heb je de 'lh-piek' en dan moet je echt een teststreep hebben die even donker of donkerder is als de controle streep, of een smiley op een digitale ovulatietest. Foto ter voorbeeld :)
    Van links naar rechts;

Negatief
    Positief
    Positief
    Negatief

Succes!

3. happymom3

happymom3 Lid

7 jun 2016
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    he chips moet ik haar nog gelijk gaan geven ook :-D

4. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Haha.. Succes daarmee 🙈

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Het staat ook echt in de bijsluiter. Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes even donker zijn. Alles wat lichter is wordt gezien als negatief

6. YYYYY

YYYYY Actief lid

20 mrt 2016
    129
    35
    28
    Het hoeft niet dat er altijd een een streepje staat hoor. Ik heb dat bijna nooit alleen rond mijn eisprong. En mijn ovulatietesten worden nooit even donker als de teststreep maar weet heel zeker dat ze dan positief zijn. Want in maart had ik geen enkele positieve test en toen heb ik ook eigenlijk helemaal geen menstruatie gehad. Ik snap dat ze in zo`n bijsluiter een gemiddeld iets moeten neerzetten maar valt toch voor iedereen een beetje anders uit.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onzin wat jij verkondigt, sorry. Jij denkt dus werkelijk dat ze zoiets voor de lol in een bijsluiter zetten? :( Omdat het gemiddeld is? Nope.

Een ovulatietest is echt altijd pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Anders heb je of geen ovulatie of je hebt je LH-PIEK gemist doordat je te laat bent begonnen met testen.

Elke vrouw (ja, jij ook) heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waarop een ovulatietest met een licht tweede streepje kan reageren. Dat is tevens de hoofdreden waarom een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-PIEK te pakken, pas dan is je eisprong in aantocht.

En dan nog iets. Vrouwen met PCOS hebben slechte tot geen eisprongen, maar worden WEL gewoon ongesteld. Dus JA, zonder eisprong kun je WEL ongesteld worden. Je verliest dan veelal alleen wat opgebouwd baarmoederslijmvlies en ja, dat is ook rood/bruin.

Voordat je anderen van advies gaat dienen, zou ik me eerst eens wat beter inlezen. Of ben je ondanks je negatieve ovulatietesten inmiddels al zwanger?

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Helemaal eens met behappy...wat een onzin.

9. happymom3

happymom3 Lid

7 jun 2016
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    uiteraard snap ik idd dat wanneer de streepjes even donker zijn de test dan pas positief is! mijn vraag was alleen of een licht streepje misschien aan gaf dat de eisprong eraan zat te komen....

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Een ovulatietest kan oplopen richting je eisprong maar hij kan ook uit het niets ineens knallen. Helaas zegt het niks

Deel Deze Pagina