Wanneer testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lysje90, Apr 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lysje90

Lysje90 Actief lid

Jan 29, 2017
    156
    13
    18
    Ik zou heel graag jullie advies willen.

Op 9 maart maart is bloedverlies bij mij begonnen wat een miskraam is geworden (uiteindelijke miskraam op 11 maart). Van de vk te horen gekregen dat we gelijk weer mogen proberen. Op 28 maart had ik een positieve ovulatietest in mijn handen (dol gelukkig haha).

We willen niet te vroeg gaan testen maar vanwege mijn werk moet ik het wel op tijd weten (ik werk namelijk mijn röntgenstraling, narcose gassen en medicijnen).

Als ik 2 weken na de ovulatie aan houd zit ik op 11 april.

Vanaf wanneer zouden jullie adviseren om er een testje tegen aan te gooien?

Liefs,
    Lysje

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    28 maart posi ovu is uiterlijk 30 maart je eisprong.
    2 weken daarna (dus op 13 april) is dan je nod.
    Je zou vanaf 10 dpo een testje kunnen wagen.
    Dat zou dus op 9 april zijn :)

3. Lysje90

Lysje90 Actief lid

Jan 29, 2017
    156
    13
    18
    Vind het best spannend, wil niet teleurgesteld worden. Zou je anders toch later doen? Sorry voor mijn onzekerheid.

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    Wat spannend weer! Je zou het later kunnen doen als je bang bent om te vroeg te testen. Maar ook dan is niks zeker natuurlijk. En je wil het zo snel mogelijk weten met jouw werk. Ik zou dus vroeg testen met een goede test (kV 2v5 of predictor early bv) en dan in je achterhoofd houden dat wit niet per se 'niet zwanger' betekent.

5. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

Jan 12, 2016
    1,325
    242
    63
    Ik werk ook met röntgen en daarom iedere cyclus vroeg getest...
    En vanaf moment eisprong hield ik er al zoveel mogelijk rekening mee bepaalde handelingen niet/zo min mogelijk uit te voeren

Ik zou vanaf 10 dpo gaan testen met goedkope test als 2v5 van de kruidvat.
    Deze tests Kun je online in grotere aantallen nog goedkoper krijgen. Bij zwangerenkids Kun je wondfo cassette bestellen, deze zijn identiek aan die van de kruidvat en nog goedkoper wanneer je er meer besteld...

6. Lysje90

Lysje90 Actief lid

Jan 29, 2017
    156
    13
    18
    Heel erg bedankt voor de info! Heb nog de 2v5 van trekpleister in huis. Begreep dat dit dezelfde zijn als die van kruidvat. Blijft spannend dit pff haha

Share This Page