Nu 16 maanden later eindelijk een afspraak in het ziekenhuis bij de gynocoloog,ik ben super zenuwachtig en weet eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten maar ben al super blij dat de afspraak nu staat!
Wij krijgen ook een oproep. Datum staat dus nog niet, maar de stap is wel gezet. Spannend vind ik het ook ! Alvast succes
Ze gaan wat vragen stellen. Ook nemen ze bloed af om progestaron waardes t kijken . En bij de man wordt vaak t sperma na gekeken
Wij moesten een vragenlijst invullen over leefstijl en cyclus ed. Het zaad van mijn man werd onderzocht, bij mij werd bloed geprik op bepaalde dagen en de eerste afspraak hebben ze bij mij een inwendig echo gemaakt.
Hier kregen we vragenlijsten, daarna een uitnodiging bij de verpleegkundige. Die nam de lijsten met ons door, op basis daarvan bloedprikken en een afspraak voor zaadonderzoek. En week na zaadonderzoek gaan we gesprek met de gyn hebben die inwendig onderzoek gaat doen en daarna direct een behandelplan gaat voorstellen.
Bij ons werden de leefstijl vragen gesteld zonder lijst vooraf. Er vond zaadonderzoek plaats en bij mij een inwendige echo. Ook hebben ze vooraf gaande bloedgeprikt op chlamydia antistoffen. Fijn dat jullie nu een afspraak hebben staan. Bereid je wel voor dat wanneer er nu geen bijzonder heden uitkomen en jullie een gemiddelde leeftijd hebben je ook weer naar huis gestuurd kan worden voor 6mnd. Dat is ook mijn ervaring
Daar dacht ik idd ook aan om mee te geven. Was voor ons best een grote tegenvaller, maar wel iets waar ik enigszins al op gerekend had omdat ik het gelezen had. Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar is vaak wel zo. Maar dan zit je in ieder geval in 'de molen'.
Ze rekenen obv een aantal meetwaardes uit hoe groot de kans is op een natuurlijke zwangerschap. Als die groter of gelijk is aan de kans op een zwangerschap in de MMM heb je inderdaad kans naar huis gestuurd te worden. Wij zijn nu 2 jaar bezig voor we de keuze naar de MMM hebben gemaakt. En de vpk zei al dat ze de kans niet groot achtte dat we naar huis gestuurd werden als er niks mis was, behalve als we dat zelf willen (omdat mijn cyclus sinds November meer stabiel lijkt te worden)
Wij willen na deze ronde ook naar huisarts gaan voor doorverwijzing,, waarop controleren ze mijn bloed allemaal?? Ook op cholestrol en vet en overgewicht??
Ligt eraan waar je in je cyclus bent. De eerste keer hebben ze bij mij op het fsh getest en lh, die hebben ze gedaan tot aan de eisprong. Een week na de eisprong hebben ze progesteron geprikt. En ja, naar je gewicht vragen ze. Is je bmi boven de 30 dan helpen ze je niet, tenminste ik dacht dat t 30 was.