Vraag over hcg i.c.m. ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rianne2985, 10 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Goedemorgen,

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten heb ik 3 weken geleden een miskraam gehad bij 8 weken zwangerschap.
    Nu heb ik vernomen dat na een miskraam het hcg weer 0 moet zijn om weer een eisprong te krijgen. Nu vroeg ik me ineens het volgende af:

Vrouwen met een verminderde vruchtbaarheid die krijgen juist toch een hcg injectie ( pregnyl ) om de eierstokken te stimuleren?
    Ik heb zelf geen ervaring met pregnyl of andere middelen, dus ik weet niet hoe dat precies in z'n werk gaat.

Mijn zwangerschapstest was tot vorige week vrijdag nog heeel licht positief, echt een tuurstreepje zeg maar. Dus mijn hcg is nog niet op 0.

Wel heb ik al een paar dagen "ovulatiepijn" en vruchtbaar slijm, maar mijn ovulatietesten blijven negatief. Wellicht ligt er wel een eitje klaar maar kan die nog niet springen?

Kan iemand mij uitleggen wat hcg voor uitwerking heeft op de ovulatie?

2. rianne2985

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Pregnyl wordt pas gegeven als het eitje groot genoeg is om te springen dus vanaf de 18 mm.
    Eerder pregnyl zetten kan idd de eisprong tegenhouden.
    Vanaf 18 mm zet pregnyl de eisprong in werking (36 uur na de spuit).

Daarbij is er een verschil in zelf aangemaakt hcg in/na een zwangerschap en ingespoten hcg/pregnyl ;)
    Het eerste zijn de hersenen ervan op de "hoogte" omdat het door het lichaam zelf is aangemaakt en bij pregnyl dus niet ;)

4. rianne2985

Ah duidelijk @RoGiJuLi dankjewel :) ik vroeg het me van de week ineens af...
    Gisteren nog een zwangerschapstest gedaan en nog steeds een tuurstreepje :( dat laatste restje wil echt niet mijn lichaam uit denk ik want ik had 2 weken terug ook al een tuurstreepje. Mijn hcg was op zn "hoogst" 1012 een week voor de miskraam. Dat zou er zo weer uit moeten zijn zou je denken. Toen verdubbelde het niet goed en nu neemt het niet goed af lijkt wel... Ze hebben gezegd dat het tot 6 weken kan duren voordat alles eruit is.
    Nou ja we wachten maar af he?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Succes met afwachten ;)

Deel Deze Pagina