Zwaar tilwerk

Discussion in 'Zwanger worden' started by roever, May 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roever

roever Niet meer actief

Hallo,

Sinds aantal maanden werk ik via uitzendbureau bij DHL.
    hier werk je a4 uurtjes in de vroege ochtenden, en je werk bestaat uit het afpakken van pakketten van de lopende band en deze in de bus sorteren . Het is dus erg veel loop en vooral veel en zwaar tilwerk!
    Pakketten van 200gram tot 30/40kg met nog enkele uitschieters.

Nu is het zo dat wij voor een 2de kindje willen gaan..
    Maar je snapt het al, hoe nu verder???

Gewoon blijven werken tot een positieve test, en dan?
    Of zou je nog wel een maand of 2 kunnen blijven werken.

Moeilijk moeilijk

Had juist voor dit werk gekozen zodat ik overdags lekker vrij ben en tijd heb voor ons eerste kindje en huishouden...

Wie weet raad?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Moeilijk moeilijk.

Sinds ik zwanger ben heb ik nog maar 2x gewerkt. (Ik werk in de gezondheidszorg, met zware liften, zware bewoners, en heel veel bacteriën)

Toen ik aan het werk was, was ik serieus van 7.15 tot 11 (toen ging het weer wat beter) de seconden aan het aftellen.
    Ik voelde me echt met de minuut beroerder en moeier worden! En kon terplekke in slaap vallen

Echter redden wij het financiëel als ik voorlopig niet werk, en aangezien ik het vroege opstaan echt niet trok heb ik gemeld dat ik voor nu even niet werk. (Ik heb een 0 uren contract, dus ik bepaal zelf wanneer ik werk)

Ik ben wel weer van plan om te gaan werken, maar pas over een maandje ofzo.
    Dan ga ik ook maar een aantal ochtenden per maand werken.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou voorlopig ben je nog niet zwanger dus is er sowieso nog helemaal geen sprake van...

En als je wel zwanger bent kan je ook gewoon werken....
    En zolang je lichaam niet tegensputtert ook gewoon de zware dingen.
    En mocht je er wel last van krijgen dan kan je altijd nog aangeven dat je zwanger ben en het niet lukt

manaolana likes this.
  4. roever

roever Niet meer actief

Mijn vraag is ook meer, hoe lang mag je blijven werken (lees: 5 ochtenden a 4uur veel en veel zwaar tillen)

Ik lees geregeld dat je niet zwaar /veel mag tillen?!
    Maar wat is zwaar en wat is lang?

5. roever

roever Niet meer actief

Heb t over zo'n circa 800/1000 pakketten per ochtend, even voor het beeld. :)

6. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

Mar 23, 2017
    2,698
    1,692
    113
    Female
    Ik denk inderdaad dat je lichaam het wel aangeeft. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik ook nog wel eens iets zwaars oppak, en me dan achteraf pas afvraag of dit wel goed is. Gelukkig gaat met mij en de beebz alles goed. Ik doe ook nog steeds krachttraining op de sportschool, en mijn verloskundige vind dit prima zolang ik het met beleid doe, en mijn lichaam niet tegensputtert.
    Je moet natuurlijk wel genieten van je zwangerschap, als je elk klein dingetje moet laten word het een lanmge zwangerschap. ;)

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan gewoon elke ochtend werken, 4 uur lang, je lichaam geeft het vanzelf aan...

En gelukkig zijn die 800 pakketten niet allemaal 30 kg ;)

En hoe denk je dat alle moeders het doen met kleine kinderen? Die moeten toch ook gewoon tillen, mijn zoontje is 13 kg en moet ook regelmatig opgetild worden...

Zolang je lichaam niet heel erg pijn doet is er niets aan de hand, maar zoals ik al zei... voorlopig ben je nog niet zwanger dus ik zou me er pas 'druk' om vaan maken als het eenmaal zo ver is ;)

8. roever

roever Niet meer actief

Haha, ook hier loopt een kleine man van bijna een jaar....
    Ik maak me in zekere zin wel druk qua inkomsten... Had tot half jaar terug gewoon vast contract bij een super job...alleen helaas op niet zo leuke manier weggebonjourd, en nu dus dit.
    Geen zekerheid..
    En kleine angst voor bijv. Miskraam etc (aantal voor de kleine man meegemaakt)

Maar klopt, zolang er niets is hoeft er ook niets geregeld te worden ;)

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Maar je hebt toch gewoon een contract voor bepaalde tijd...? En je krijgt een zwangerschapsuitkering... dus tot je eventuele verlof zou stoppen ben je sowieso onder de pannen :)

10. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Als je zwanger bent geeft je lichaam vanzelf wel aan wanneer het teveel is.
    Ik werk in de thuiszorg en heb ook in de ochtenden wel zwaardere cliënten, gaat prima hoor.

Share This Page