Hoi allemaal, Hebben jullie ook last gehad van rugpijn (onderrug en uitstralend naar de billen) vroeg in de zwangerschap en zo ja wat kan ik hier aan doen en gaat het over? Groetjes Wytske. Edit Moderator: Verplaatst naar Zwangerschap
hoi hoi ik ben nu bijna 7 weekjes en heb al vanaf 6 weken last van mijn rug, precies zoals jij beschrijft, wat mij helpt is op een kussen zitten op de bank, voor de rest is er niks aan te doen helaas.. groetjes janina
Hier nog eentje met rugklachten. Net in de overgang , dat kuiltje, naar je bips. het is net of je bekken anders gaat staan, tenminste bij mij dan. ik kan het vooral aan het einde van de dag merken en als ik even gewandeld heb met de hond dan gaat het weer steken. Even lekker onder de warme douche en de straal er flink op helpt bij me wel goed en ook lekker bankhangen met een kussen in je rug gaat ook prima. Verder kan je er weinig aan doen denk ik
Ik ben even ver als jij en heb er met vlagen last van. Vooral 's nachts. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden helaas
ik zet dan bij mensen nagels, als ik 3 klanten heb gehad weet ik ook niet meer hoe ik zitten moet krijg zo,n last van onderin mijn rug en loopt dus ook naar benden.wat jij schrijft. ik doe dan nu ook niet zoveel klanten op een dag dus even wat rustiger aan doen.
Ik heb er ook veel last van gehad, rond de 6 weken begonnen en rond de 8 weken opeens verdwenen. Ik kon er zelfs s'nachts niet van slapen, moest rond een uur of 3 even uit mijn bed op te gaan staan. Nu heb ik er s'nachts geen last meer van. Soms dat ik nog even lage rugpijn heb na lang zitten of rechtstaan. Hopelijk verdwijnt de klachten van jullie ook. De raad die ik kreeg was, op tijd veranderen van houding ook al is dat een beetje moeilijk als je in je bed ligt groetjes mandje
ik heb idd ook rugklachten gehad vroeg in de zwangerschap ondraagbare pijnen werden het met 12 weken zwangerschap ben daar toen ook voor opgenomen en ze konden niet achterhalen waar het van weg kwam alle onderzoeken wezen niks uit nl. dus diagnose onverklaarbare koliekaanvallen in de rug heb toen een soort van morfine gehad tegen de pijn en dat hielp zeker heb wel erg in angst gezeten toen om de baby gezien de zware medicatie maar al met al is het goed gekomen dus ik zou zeggen hou het wel in de gaten dames want dit wens ik niemand toe.
ik heb het ook gehad, dusdanig erg dat ik met 7 weken naar het zh ben gestuurd voor een inwendige echo omdat ze bang waren dat het een bbz zou zijn, maar dat was het gelukkig niet. Het is waarschijnlijk gewoon mijn baarmoeder en band geweest en er is weinig aan te doen.
Ik heb er ook last van gehad, wist soms ook niet hoe ik moest liggen of zitten van de pijn...een week of 2, daarna was het ineens over...heel af en toe heb ik nog wel eens last van, maar niet meer zo veel als toen
Hmm weet t niet zeker maar t klinkt als wat ik met mn tweede zwangerschap had. Een fysiotherapeut heeft me toen een strek oefening verteld die voor mij iig hielp. Maar weet dus niet zeker of t dezelfde pijn is als ik toen had. De oefening gaat iig als volgt: Je gaat op je rug liggen even zorgen dat je recht en ontspannen ligt. Maakt je rechterbeen langer (dus je schuift als t waren je rechterbeen naar beneden) voor de dames met kramp in de lies streek: pasop dat je die spieren niet mee laat doen! Dat is een garantie voor kramp! tel of 2 a 3 vast houden en terug laten komen. En dan is t linker been aan de beurt. Dit doe je dan zo'n 10 x over en weer. Niet overstrekken en niks forceren. Ik hoop dat dit voor jullie helpt. De pijn die ik toen had was in t derde trimester. Maar het kan natuurlijk dezelfde zijn. En baat t niet dan schaad t niet, toch? Succes en sterkte
Ik heb het al een paar weken en het gaat bij mij niet weg. De verloskundige zegt dat het misschien toch beginnende bekkenklachten zijn als ik daar gevoelig voor ben. Er is verder niets aan te doen, alleen als het echt heel erg wordt zou ik naar een fysiotherapeut gaan. Maar voorlopig gewoon maar mee leren leven... Afwisseling is bij mij het fijnst: zowel zitten, staan als liggen doen namelijk pijn.