vroege eisprong, lange cyclus

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by imke1, Apr 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. imke1

imke1 Lid

Dec 27, 2007
    39
    0
    0
    hallo

ik ben imke 27 jaar en heb een zoontje van 2,5 jaar.
    vorig jaar mei ben ik geopereerd en is mn endeldarm en dikke darm verwijderd. van mn dunne darm hebben ze een soort endeldarm gemaakt (pouch) en die aangesloten op mn rectum.
    doordat de anatomie in het kleine bekken hierdoor veranderd is heb ik nog maar 1/3 kans op een natuurlijke zwangerschap. na een jaar proberen mogen we direct over op IVF.
    maar nu mijn vraag:
    sinds mijn operatie ben ik van een cyclus van 28 dagen naar 32 dagen gegaan. ik gebruik ovulatietesten om iedere kans zo goed mogelijk te benutten. nu ben ik er bij deze cyclus achter gekomen dat mijn ovulatie 14 dagen na de eerste dag van mentruatie heeft plaatsgevonden. ik heb m s avonds ook gevoeld. kan het dan zo zijn dat mijn nod 19 dagen na ovulatie plaatsvindt?

alvast bedankt

imke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Imke,

het is niet uitgesloten, maar in principe is het zo dat ong 12 dagen na de eisprong de spiegels vna de hormonen die het baarmoederslijmvlies opbouwen en in stand houden abrupt dalen en het slijmvlies dus na een aantal dagen zal afbreken; de menstruatie. Dit gebeurt meestal op de 14e dag na de ovulatie, maar er zijn uitzonderingen. Dus het kan wel.

Groetjes Brigitte

3. imke1

imke1 Lid

Dec 27, 2007
    39
    0
    0
    inmiddels ben ik ongesteld geworden, 21 dagen na ovulatie!
    kan het zo zijn dat het toch door de veranderde anatomie komt? misschien komt het eitje wel niet vlot door de eileider heen?

gr imke

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Imke,

het maakt in principe niet uit of een eitje vlot of niet vlot door de eileider komt, want een eitje bereikt meestal pas de baarmoeder als het bevrucht is. De onbevruchte eitjes lossen dus in de eileider al op. Ik weet dus niet of je veranderde anatomie ervoor kan zorgen dat je luteale fase langer wordt (ik denk het eignelijk niet), maar het maakt niets uit voor de gang van een onbevrucht eitje. En een bevrucht eitje zal wel goed in de baarmoeder terecht komen.

Groetjes Brigitte

Share This Page