Ik ben 29 mei ongesteld geworden(Stopweek) Zaterdag 31meid ben ik met een nieuwe strip begonnnen. Ik heb de pil maar 4dagen geslikt. Maandag 2juni ben ik de pil vergeten en dinsdag en woensdag 3 en 4 juni heb ik de pil genomen. Daarna niet meer. Paar keer overgeven, en was een keertje weg strip vergeten. Maar donderdag 5juni heb ik sex gehad. En 12j juni heb ik doorbraakbloeding had 3dagen maar heel licht. Het bloed was helder en rood. Anders dan in mijn stopweek. Wat is nou percies me laaste ongesteldheid? 29 mei of 12juni? Ik ben de laaste dagen heel erg misselijk soms moet ik overgeven en heb vage buikpijn soms voelt alsof ik ongesteld moet worden dan weer niet. Al ik opsta dan gaat een pijnlijke gevoel door me buik. Omdat ik verhalen hoor dat de eerste week dat je de pil slik eigenlijk niks mag vergeten anders ben je niet veilig. Omdat ik van iemand gehoord heb als je de pil vergeet en je krijg een doorbraakbloeding dan is de kand nog aanwezig dat je zwanger kan worden omdat ik niet veilig was. Klopt dat?
Hoi dolfijn19, Het kan zijn dat je lichaam een beetje van slag is doordat je de pil een aantal keer bent vergeten. Het is inderdaad zo dat je, als je de pil in de eerste week van de strip vergeet, het meest risco loopt op een zwangerschap. De kans is echter klein dat je zwanger bent geraakt. Volgens mij moet je uitgaan van de laatste bloeding, dus dan zou 12 juni je laatste ongesteldheid zijn geweest, maar als ik jou was zou ik gewoon je huisarts even bellen om advies te vragen. Daar is hij tenslotte voor. Je kunt ook de pillenstrip netjes afmaken en wachten of je ongesteld wordt, maar als je toch zwanger bent, kun je dat weer beter niet doen, lijkt mij. Ik zou toch de HA even bellen.... Succes! Liefs, Suus
In dit geval, als jouw onzekerheid blijft, is een zwangerschapstest een duidelijk antwoord. Ik ken ook iemand die even een rommelige tijd had met de pil, daarna wel weer goed doorslikte , maar inmiddels is hun zoontje 3 weekjes oud. Toch zwanger dus. Je hebt gewoon een risico gelopen, door het onregelmatig slikken van de pil. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb van de nieuwe strip maar 4dagen de pil geslikt. Dat was in de eerste week. Daarna helemaal niet meer. Maar ik wacht gewoon even af. Maar zodra ik weer ongesteld wordt ga ik opnieuwe de pil slikken.
Wannneer kan ik het beste testen? Morgen zou ik weer ongesteld moeten worden als ik rekend vanaf 28mei. En anders vanaf 12juni kan ik pas 10juli testen. Wat raden jullie mij aan wanneer testen?
Hoihoi, Ik zou dan uitgaan van 12 juni, omdat dit je laatste bloeding is geweest. (Ik ben zelf bewust gestopt met de pil op maandag 2 juni. Die week daarvoor had ik een stopweek en was dus ongesteld, maar door het stoppen met de pil had ik 6 juni een bloeding. Deze duurde 3 dagen. Ikzelf ga in dit geval uit van 6 juni). Succes!