wanneer testen ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roozjuh, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hey dames!

Ik heb een vraagje. Sinds 22juli ben ik gestopt met de pil
    weinig kans dus dat ik nu al zwanger ben maar de hoop is er :p

Normale cyclus (met pil) is 28dagen.
    Zonder pil ben ik zéér onregelmatig ongesteld. Volgens calculator kan ik over 10dagen al testen maar hoe zit dat als ik zeer onregelmatige cyclus heb? Soms sla ik zelfs een maand over met ongi worden.
    Mijn eerste normale ongi moet ik als de berekeningen kloppen, op 19aug zijn. Maar ik kan nu al vertellen dat het niet op die dag zal zijn. Ik gok zelf minimaal 2a3weken later pas... (uit ervaring)

Wanneer kan ik testen?

Greetz Roozjuh

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Als je later ongesteld wordt, heb je naar alle waarschijnlijkheid ook later je eisprong. Ongeveer 14 dagen na je eisprong volgt je menstruatie, of blijft ie uit. Als je zo onregelmatig ongesteld bent, is het lastig om een moment uit te kiezen om te testen. Want misschien is je eisprong nog wel helemaal niet geweest!

Ik ben zelf ook zeer onregelmatig ongesteld (35-95 dagen). Toen mijn menstruatie uitbleef, ben ik gaan testen...negatief. Toen een week later....en nog eens een week later. Ik bleef testen tot mijn menstruatie. (duur grapje)

Temperaturen is een betere manier. Je kunt dan zien wanneer je je eisprong hebt gehad en dus ook beter berekenen wanneer je kan testen. (daar is een apart topic over)

Ik wens je veel succes met zwanger worden!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje voor de snelle reactie!
    dat temp opmeten ben ik niet zo'n fan van.
    misschien rare theorie maar wij willen niet dat hele gedoe met 'wanneer eisprong' enzo, 'zwanger? toppie! niet zwanger? ach volgende maand beter.'

Het is alleen wat lastig met ongi worden. naja lastig.. mega irritant!
    Ook vrezelijk zijn die verschijnselen van het stoppen met de pil. tis net of je zwanger bent maar toch ben je t niet. ook zo frustrerend.
    En dat blijven testen tot menstruatie waar je het over had, idd heel duur grapje. zie ik ook niet zo zitte :p

Hoop dat ik beetje snel ongi word want 1sept gaan we op vakantie :p (ik hoor 19aug ongi te worden normaal..)

4. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    ik ben ook pas na 13 maanden beginnen te tempen hoor...had in het begin ook de instelling die jij beschrijft hierboven...
    Op een gegeven moment een afspraak bij de gyn, toen dacht ik, laat ik maar gelijk gaan tempen (moet toch van ze), heb ik dat iig al gedaan! Maar toen was het niet meer nodig en was ik zwanger!
    Tip:
    test voor de vakantie, negatief en niet ongi...dan pas na de vakantie weer. Tijdens de vakantie denk je er wellicht minder aan

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina