eerste week pil plus diaree

Discussion in 'Zwanger worden' started by cynthia1979, Aug 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cynthia1979

Jun 18, 2007
    65
    0
    0
    reisbureaumedewerkster
    zaandam
    Hoi,

even een vraagje namens een vriendin:

op 26 juli heeft zij haar laatste ongi gehad en ik gewoon weer begonnen met de pil. Vervolgens heeft zij in haar eerste week van de pil 7 dagen diarree gehad. Dit was afgelopen week. Volgens de calculator zou zij gisteren erg vruchtbaar zijn en heeft dus ook een gezellige avond gehad zonder bescherming.

Hoe groot achtten jullie de kans dat er een zwangerschap ontstaan is?

Thanks,

cynthia

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Niet heel groot, maar de kans is er nu wel.
    Eitje kan gaan rijpen..
    Maar het ligt er aan wanneer ze diarree had, als het 2 en een halve uur is nadat ze de pil had ingenomen heeft de pil als het goed is gewoon zijn werk gedaan..

Ik denk dat het het beste is als ze de morning after pil haalt als ze niet zwanger wilt worden/zijn.

3. cynthia1979

Jun 18, 2007
    65
    0
    0
    reisbureaumedewerkster
    zaandam
    wat ik van haar begrepen heb, is dat ze een 24/7 waterdiaree heeft gehad... en dus echt een week lang vanaf haar eerste pil

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Dan is het niet meer zo veilig, dus ze moet nu kiezen voor het te laat is en ze het zou moeten laten aborteren als zij en dr partner het niet zouden willen.

5. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Grote kans, dat er toch een zwangerschap ontstaat.Je kan al zwanger raken als je 1 pil vergeet in de 1e week, laat staan in haar situatie, dan wordt de kans aanzienlijk groter natuurlijk.

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nou ja, grote kans... De kans is aanwezig, ze is iig niet meer volledig beschermd...

7. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Dit vind ik een beetje een rare opmerking. Ze vraagt of ze zwanger kan zijn geraakt, niet of ze wel of niet moet aborteren.. Dit is dan toch hun keuze? :rolleyes:

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    IkDus doelt ook op die keuze: als je pertinent níet wil abborteren maar niks tegen een MAP hebt, zou ze nog de MAP als keuzeoptie hebben. Ze zegt verder niet dat ze wel of niet moet abborteren.

9. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Misschien bedoelt ze het niet zo, maar het staat er wel. Met die pil is ze nu in elk geval te laat, toch? Ik dacht dat binnen 48 uur moest?

10. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    MAP moet idd binnen 48 en liefst binnen 24 uur geloof ik.

Share This Page