wanneer eerste symptomen zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by born2bfree, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. born2bfree

Apr 3, 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn man en ik zijn net begonnen met proberen om een kindje te krijgen.
    ik zit nu tussen de periode van mijn eisprong en ongesteldheid in, dus kan nog niet echt testen.
    sinds eergisteravond voel ik me echt verrot.
    -paar keer echt misselijk geweest, 5 minuten later enorme trek, mn maag is echt upset, en ik weet niet wat ik nou voel, misselijkheid of honger?
    -(lage) buikpijn rechtsonder , beetje zeurderig, af en toe kramperig.
    - enorm moe, terwijl er niet echt een aanleiding voor is.
    - een humeur als een onweersbui, verschrikkelijk!:$
    arme kerel van me, hij weet ook niet hoe hij het heeft geloof ik.
    ik val naar hem uit om het minste of geringste, en kan er ook niet echt een rem op zetten. heb al heel vaak sorry gezegd afgelopen dagen.;)
    - neiging om te janken om niks.

oftewel een heel scala aan klachten, die ik normaal heb als ik bijna ong. moet worden.
    ik vind het nu nogal vroeg voor dat, als ik mn eigen lijf/hoofd een beetje ken. (bijv. de krampen, voelt echt als menstruatie en dat heb ik normaal hooguit 1 dag voor dat ik het moet worden.)
    plus dat het ook wel wat heftiger is dan anders.
    met name de moeheid en de driftigheid..

mijn vraag is een beetje, vanaf wanneer merkten jullie de eerste symptomen.
    is het niet een beetje vroeg nog voor dat?

verder maar rustig afwachten, zien of ik ong. wordt of niet.
    voor die tijd ga ik geen test halen, veel te duur.
    pas vanaf dat ik over tijd ben, als dat al gebeurt.
    ga eerst maar es ff een wandelingetje maken, en als ik me daarna nog zo voel, kruip ik lekker mn nest in.
    terwijl ik er niet zo voor ben om overdag te slapen, want meestal kost me dat de nacht.
    maar pfff ik ben zo moe! :$
    nou ja, ik wou het gewoon ff kwijt, en ik ben benieuwd hoe vroeg jullie de eerste symptomen kregen, zwangeren onder ons! ;)

2. born2bfree

Apr 3, 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. Dalia03

Dalia03 Lid

Oct 11, 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Born2BFree,

Bij mijn laatste zwangerschap (die uitliep op een miskraam) voelde ik ook al een paar dagen na mijn eisprong vanalles (3-4 dagen erna al): Opgeblazen buik, "wee gevoel" in mijn buik, rommelig darmen, af en toe last van mijn onderrug, gevoelige borsten e.d.

En ook bij de tweeling voelde ik ook al een week na mijn eisprong bovenstaande dingen. Maar dat is langer geleden, dus wanneer ik precies wat voelde weet ik niet zo goed meer.

Spannend is dit he? Wachten is echt moeilijk!!
    Mijn cyclus is helemaal de kluts kwijt na de miskraam. Ik heb nu pas op dag 22 mijn eisprong gehad, dus zucht, ik moet nog een weekje wachten nu!

Groetjes,
    Dalia

4. Ils80

Ils80 Bekend lid

Mar 27, 2012
    560
    0
    0
    Hoi dames,

Hier is ook al een topic over geopend, ik geloof vorige week. Wellicht dat daarom nog niet veel meiden hebben gereageerd, daar lezen/schrijven er behoorlijk wat mee geloof ik.

Ik zelf had bij de eerste 2 zwangerschappen vanaf een dag of vier voor NOD duidelijke klachten zoals ontzettend moe zijn en grotere borsten en tepels. Heb toen eigenlijk niet gelet op krampjes ofzo dus dat weet ik niet.

Vorige maand was ik onverwacht zwanger en toen had ik last van moeheid, een lichtverstopte neus (vooral 's nachts uiteraard zodat mijn man naar mijn gesnurk kon luisteren) en een menstruatiegevoel. Ik heb toen 4 dagen na NOD getest omdat ongi uitbleef en ik erg gevoelige boobs kreeg en dat voor mij een teken was. Maar omdat het dus onverwacht was weet ik niet vanaf wanneer ik moe was en andere klachten kreeg. Helaas is het misgegaan op 5 weken en 5 dagen.

Nu moet ik nog een week wachten tot NOD... pff erg moeilijk!
    Heb testen van zwanger&kids besteld en daar zat een gratis ultragevoelige test bij maar ik lees meestal dat de meiden hier voor kv 2v5 gaan omdat die beter resultaat laat zien.

Succes met afwachten, wanneer heb je NOD?

5. born2bfree

Apr 3, 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,

bedankt nog voor jullie reacties. :)
    mijn NOD was op 1 mei, maar ben op 29 april toch ongesteld geworden helaas. :(
    toch heb ik al vanaf na mn eisprong klachten gehad die op zwangerschap leken, en die ik normaal pas een paar dagen van tevoren heb als ik ongesteld moet worden.
    vandaar mijn vraag. ;)

we gaan nu voor ronde 2, hopen dat het deze keer raak is.
    geduld is een schone zaak, maar niet mijn sterkste punt helaas.
    inmiddels wel begonnen al met foliumzuur te slikken, en gezonder eten en leven.
    niet dat dat een garantie geeft natuurlijk, maar hopelijk helpt het mee.
    liefs!

Share This Page