Aantal keren voelen schoppen per dag?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Boomer2009, Nov 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik lees in zwangerschapsboeken dat je erop moet letten dat je de baby bijvoorbeeld minimaal 10 keer per dag zou moeten voelen bewegen. Maar hoe moet ik dat zien? 10 keer schoppen bijvoorbeeld?

Nu voel ik met name in de ochtend en avond de kleine ongeveer een uur bijvoorbeeld achter elkaar wild doen in mijn buik. Schoppen, keren, het lijkt wel feest daarbinnen. Maar hoe moet ik dan tellen?
    Ik heb zeker meer dan 10 schoppen per dag, maar wel minder dan 10 drukke perioden in mijn buik.

2. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben inmiddels 38 weken zwanger en voel de kleine veel minder. Ik tel elke beweging als 1. Dus is de kleine druk en schopte ze 5 keer achter elkaar is dat dan ook 5 bewegingen. Weet zelf niet of dit goed is.....

3. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Dat is echt vanaf de 28 weken, dat je het minimaal 10 keer moet voelen. En elke beweging telt dus de hik ook!

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Voordat je 28 weken bent, hoef je het niet eens elke dag voelen schoppen.

Ik voel de baby meestal de hele dag door omdat het een draaikont en druktemaker is, dat is al zo sinds ik het voor het eerst voelde. Maar ik ga het echt niet tellen, ik zou de hele dag bezig zijn.

Een vriendin van me had een rustig kindje en moest na 28 weken wel tellen, idd 8-10 keer per dag wel voelen. En achter elkaar schoppen telde als 1 keer volgens haar, maar dat vond ik eigenlijk wat raar :(

Lijkt me wel lastig. Soms voel je het ook niet, als ik gewoon rondloop of bezig ben dan zit ik er echt niet de hele tijd op te letten.

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ja, overdag ben je natuurlijk bezig en dan voel ik het ook niet. Maar wel bijvoorbeeld in de auto ofzo.

Als elke schop zou tellen, zit ik vandaag al op de 20 ofzo....

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou me er tot 28 weken echt niet zo druk om maken. Het is ook heel normaal dat je kindje af en toe een rustige dag heeft, of in een zodanige positie ligt dat je de schopjes niet zo goed voelt (bv met rugje naar de buikwand).

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik maak me ook nog geen zorgen hoor gelukkig. Maar vroeg het me gewoon af ;) Bedankt i.i.g.

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    idd meid, proberen te genieten
    voor de 28weken hoef je je kindje niet de hele dag door te voelen ;)

9. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    hier gaat t de hele dag door lijkt wel. ow ja en nacht ook :D

10. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik weet niet beter of je het vanaf week 27 elke dag moet voelen bewegen. Dus dan is 1x ook voldoende toch?
    Vóór die tijd hoef je het dus niet eens elke dag te voelen!
    En je gaat toch ook niet de hele dag op zitten letten of je het voelt bewegen? En het dan ook nog eens tellen?

11. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    De vk was vrijdagochtend bij me en zei dat ik iedere keer dat ik 'm voel telt voor één keer.. Dus iedere schop is één beweging en als er dat tien achter elkaar zijn dan is 't dus ook goed.

12. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier heb ik het nogmaals aan de vk gevraagd. En die geeft aan dat dat inderdaad pas geld vanaf 28 weken. En inderdaad elk klein schopje, hikje, beweging telt. Dus als de kleine 10 minuten druk is en telkens schopt, draait, hikt of wat dan ook tellen elke beweging afzonderlijk voor 1 maal. Dus dan zit je zo aan heel veel bewegingen.
    Mocht je die 10 keer niet halen op een dag dan moet je direct de vk of gyn bellen!

Share This Page