Tips!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mj24, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb een vraag aan alle meiden die zwanger zijn en die er wel veel mee bezig waren. Wat hebben jullie nou anders gedaan? en waren jullie er die maand ook veel mee bezig???
    Al die mensen die zeggen dat je zwanger wordt als je er minder aan denkt. Er zijn toch genoeg meiden op het forum die er hartstikke mee bezig waren, en zwanger werden?

2. Female

Female Niet meer actief

hoi mj24, ik denk eerlijk gezegd dat je vraag iets is waar je je helemaal niet mee bezig moet houden. of je er nu veel aan denkt of bijna niet, zwanger wordt je of wordt je niet..... volgens mij staat het volledig los van elkaar... wat zwanger worden wel kan bemoeilijken is bijv. extreme stress en natuurlijk veel roken en drinken bijv... maar ook al denk je er 1000 x per dag aan, ik weet zeker dat dat echt niks uit maakt...

veel suc6, hoop dat het gauw raak is!

xxx

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nope, de zaadjes zwemmen niet ineens de verkeerde kant op!
    hihihihi

de verloskundige op deze site zei dat er veel mee bezig zijn echt geen invloed heeft op zwanger worden!

groetjes

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hoi,

Ook wij waren er heel erg mee bezig!!! Continue dagen tellen en weet ik het allemaal meer...
    Echter zijn wij in de maand juli/augustus heel druk bezig geweest met verhuizen, klussen etc. dat ik eigenlijk die maand(en) HELEMAAL NIET met zwanger worden bezig ben geweest. Had wel wat anders aan mijn kop want de verhuizing verliep alles behalve soepel.
    Die maand ben ik wel zwanger geworden ;) Dus tja, in mijn situatie zou ik kunnen zeggen dat het helpt als je er minder mee bezig bent, maar het kan ook puur toeval zijn geweest?
    Eigenlijk denk ik niet dat het wat uitmaakt....

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Ok female en Natasja, ik vind dat eigenlijk ook.. en ben blij om het te horen, want ik kan de gedachte en het verlangen echt niet onderdrukken

6. essiee

essiee Actief lid

28 aug 2006
    320
    0
    0
    Gelderland
    Als jij er veel over wil nadenken dan moet je dat doen.
    Denk niet dat het uit zal maken of je sneller zwanger wordt of niet.

Maar het moet denk ik ook geen obsessie worden, dat is volgens mij ook niet goed.

Heb voor mezelf besloten het iets meer van me af te zetten, was er vorige week helemaal van geobsedeerd, dacht bijna nergens anders meer aan.Heb besloten er minder aan te proberen denken.
    Amders wordt de klap te groot als het nu niet raak is. :(

Dit is pas ronde 1 dus moet niet te hard van stapel lopen. Maar hoop wel dat ik over een paar dagen goed nieuws heb te melden!!! :) :) :)

Maar kortom je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.

Groetjes.

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    bij mij ging het ook zo als bij minyaweth, wij waren er ook best mee bezig en ging al mn ongemakken analiseren en toen we zoiets hadden het wordt nooit meer wat en we ook niet bewust geklust hadden was het raak. En ik denk dat de meningen (ook tussen verloskundigen en artsen) verdeeld zijn of er veel mee bezig zijn invloed heeft of niet, IK denk zelf van wel.

8. Niet meer actief

ik persoonlijk denk dat teveel bezig zijn met je kinderwens niet van invloed is op het technische gedeelte van zwanger worden...zoals eerder gezegd, zwemmen die zaadjes niet ineens de andere kant op..

ik denk wel dat je het je zelf moeilijker maakt als je continu aan zwanger worden denkt. iets wat je heel graag wilt maar niet krijgt, kan ontzettend lang duren. en iets wat je niet wilt maar wel ineens krijgt, duurt weer kort.

heette dat niet de relativiteitstheorie?

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik denk persoonlijk dat men zegt er niet teveel mee bezig te zijn omdat de klap dan elke keer zo hard aankomt als het niet raak blijkt....

Natuurlijk raak je niet minder snel zwanger als je er veel aan denkt!

Je raakt toch ook niet snel zwanger als je er helemaal niet mee bezig bent?

Fantaseren en ervan dromen is hardstikke fijn....

Gewoon doen hoor als jij je daar fijn bij voelt...doe ik ook!!

Als de tijd daar is dan komt je kindje vanzelf bij je!

10. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik was er ook best mee bezig,de afgelopen maanden,maar om nu beter met de teleurstellingen om te gaan iedere maand,wil ik het meer van me af gaan zetten...wil nog niet zeggen dat een baby hier niet meer welkom is hoor,maar ik wil gewoon wat minder "tellen" zeg maar.
    En er wat minder "gespannen" mee bezig zijn...alles op zijn beloop laten.

11. Niet meer actief

Ik ben 2 jaar geleden zwanger geraakt in Nigeria. Daarvoor was zwanger worden echt een obsessie voor mij geworden. Toen ik er niet meer aan dacht bleek ik ineens zwanger te zijn ( helaas MK )

Ik ben nu weer zwanger , maar nu mbv Clomid en pregnyl. In de maand dat ik zwanger raakte was ik er eigenlijk ook niet zo mee bezig. Ik had verwacht dat het die maand toch wel weer loos alarm zou zijn. Ik weigerde ook om te testen , want ik wist 100% zeker dat ik niet zwanger was. Nou , mooi niet .. ik was wel degelijk zwanger!

Mijn moeder kon ook moeilijk zwanger raken , ze was zelfs onvruchtbaar verklaard. Maar toen ze middenin een verhuizing zat en ze van plan waren om een kindje te adopteren bleek ze zwanger te zijn!

Ik weet niet of het puur toeval is , maar apart is het zeker. ;)

12. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik geloof echt niet dat je er TE veel mee bezig kunt zijn, je hebt een wens en het gaat nu eenmaal niet over iets wat je zomaar kan krijgen op het moment dat jij het wil, heel erg logisch hoor!
    ik was er ook heel erg mee bezig en heb het geluk gehad dat ik na mijn mk weer na 2 rondes aantelde en nu dus zwanger ben.
    doe waar jij je prettig bij voelt en luister alleen naar je eigen gevoel daar heb je het meeste aan!!

13. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    je leest toch veel dat vrouwen juist tijdens een verhuizing zwanger raken,'t is dat ik vorig jaar al verhuisd ben hihi..want anders :idea:

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Misschien dat ik dan maar moet gaan verhuizen! ;)

15. Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. Enne ...probeer het maar eens van je af te zetten ,als je elke week naar het ziekenhuis moet voor een echo om te kijken of je eitjes wel goed groeien. Dat gaat gewoon niet. ;)
    Maar in de maand dat ik zwanger raakte en in Nigeria was ik er wel minder mee bezig.

16. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    De eerste keer dat ik stopte met de pil dacht ik dat ik zwanger was. Ik voelde vanalles en nog wat en was er iedere dag flink mee bezig om forums en informatie sites. De 2e ronde had ik het heel erg druk met werk, sinterklaas kadootjes etc etc. Ik voelde me niet zwanger en was dus ook erg verbaasd dat ik ineens een positieve test had aangezien mijn cyclus een rommeltje is. Je kunt het niet blokkeren je gevoel en verlangen dat hoef je dus ook niet te proberen. Ik denk alleen dat er een bepaald soort spanning ontstaat op het moment dat het niet snel genoeg lukt naar verwachting en dat die stress een zwangerschap kunnen belemmeren. Maar goed, dat denk ik dus, dat is geen feit. Ik vind het altijd wel opvallend dat als mensen jaren bezig zijn en dan besluiten te adopteren zij ineens zwanger blijken te zijn. Of jaren bezig zijn en dan de hoop laten varen en zwanger terug komen van vakantie. Toeval of niet ?

17. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    We krijgen eind deze maand onze sleutel. Dus we zitten momenteel ook in een verhuizing.

Als dit zo werkt, dan kan ik me vast gaan verheugen. Grinnik. :) :)

18. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Zal ik je helpen met verhuizen, misschien helpt dat ook? :)

19. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hoi
    Ik geloof ook niet dat het echt uitmaakt voor je kansen of je er wel of niet veel mee bezig bent, technisch gezien dan. Het is logisch dat je er veel aan denkt, je wilt het tenslotte heel erg graag. Wat ik wel denk is dat als het een obsessie gaat worden dat er dan veel stress bij komt kijken en dat lijkt me niet bevorderlijk voor de vruchtbaarheid. Stress kan je behoorlijk in de weg zitten. Ik vind het frappant dat mensen (ik ook hoor) ineens zwanger blijken te zijn tijdens de cyclus dat ze er eigenlijk geen tijd voor hadden om zich er druk over te maken. Ik ben ook zwanger geraakt terwijl we eigenlijk nauwelijks geklust hadden die maand ivm andere bezigheden en toch raak. Daar voor veel stress gehad over een aantal mken en een gevoel van het MOET nu een keer goed gaan.
    Ik ken ook een vrouwtje die jaren bezig is geweest, eerst via de natuurlijke weg en later via heel veel IVF behandelingen. Pas na jaren kon ze het loslaten en toen is ze op vakantie toch nog via de natuurlijke weg zwanger geworden.
    Het menselijk lichaam zit raar in elkaar. Ik denk dat als je lichaam en geest het een beetje met elkaar eens zijn en je een beetje kunt relativeren dat je het in elk geval jezelf een stuk makkelijker maakt en wie weet scheelt dat, of niet. ;)

20. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Heel graag. Mijn vriend heeft vorige week een ongeluk gehad. De zadelpin van zijn fiets brak af en hij is achterover gekukeld. Hij is nogal vervelend op z'n knie terecht gekomen en dit was net zijn knie waar hij nog maar 1 kruisband in had (Voetbalblessure).
    Hij zit nu in de ziektewet en we weten niet hoe het verder moet. 29 september hebben we de sleuteloverdracht en nu lijkt het erop dat mijn hubby niet eens mee kan helpen met verhuizen. Erg vervelend.

Je mag dus gerust meehelpen met verhuizen, maar klussen doen we met z'n tweetjes. :) :) :)

Groetjes,

Marianne

Deel Deze Pagina