Hoi hoi, Pff ben echt beetje ten einde raad. Heb zo'n vreselijke last van verstopping ( al 6 weken, en heb een mega harde buik door de ontlasting ) en heb echt alles al geprobeerd! ( lauw water smorgens, kiwi, pruimen, sinasappels, zemelen, laxo smorgens,smiddags EN savonds,veel drinken, veel fruit, peperkoek, actimel, yoghurt met vezels en pruimen) maar werkelijk niks helpt! Als ik al naar de wc moet dan zijn het maar een paar kleine harde keutels Zeker niet voldoende om opgelucht te voelen. Daarbij word ik ook steeds misselijker. Ik denk van de verstopping. ? Wie o wie heeft DE gouden tip voor me? HELP
Oei vervelend he! ik had er ook last van Wat bij mij echt helpt is op de nuchtere maag een sterke bak koffie drinken...Ik ren dan meestal na 5 min. naar het toilet Succes!
Dat van die koffie werkt bij mij ook. Maar als ik jou was zou ik na alles wat je geprobeerd hebt eens bij de huisarts langsgaan. Ik weet niet wat er mogelijk is tijdens de zwangerschap, maar misschien heeft hij een verantwoord laxeermiddel of iets waarvan je ontlasting makkelijker gaat. Zo zijn er ook clysma's waarvan je echt binnen tien minuten helemaal leegloopt. Ik zou dat niet op eigen initiatief bij de drogist uitproberen. Het is echt heel vervelend en het kan goed zijn dat je daar zo misselijk van wordt. Veel succes ermee!
ach meis! ga morgen even lactulose halen bij de drogist! Dat kun je in je zwangerschap gewoon gebruiken, ik heb het ook een week of 6! gebruikt en daarna ging het weer beter. Het werkte bij mij na ongeveer 2 dagen en daarna had ik gewoon iedere dag zachte ontlasting. Het is een soort stroperig drankje, heel zoet zonder dat er verder echt een bepaalde smaak aan zit. Echt even gaan halen hoor. Sterkte
Ja klinkt bekend... Ik word er zelf ook een beetje moe van. Echt een typische zwangerschapskwaal en als het te erg is, inderdaad toch echt even aankaarten bij je ha of vk. Sterkte want irritant is het!
Ik heb er ook last van. Vreselijk!! Naar de wc gaan doet ook gewoon echt pijn op een gegeven moment. Ik kan gelukkig nog wel wekelijks. Maar wordt er ook een beetje misselijk van. In jou geval zou ik idd even langs je ha gaan. Of je vk. Zij weten wel welk laxmiddeltje je mag. Succes!!
nou, heb dus de lactulose gehaald bij de apotheek! 2 uur naderhand kon ik eindelijk naar de wc Ben nog niet alles kwijt maar het is al een goed begin! Bedankt Beby2
ik kreeg van huisarts lactulose, slechts 2 keer gebruikt. verder droge abrikoze ontbijkoek met koffie...witte bonen...veel water drinke.sterkte!
zo hé dat is snel. Bij mij duurde het echt 2 dagen joh, ik dacht dat zet ik er maar bij dan weet je waar je aan toe bent : ) Nou gelukkig maar voor jou! Even een poosje aankijken hoe t gaat dan maar. Je wordt er idd misselijk van als je zo helemaal vol zit! blegh.