Hoi, vandaag bij de vk geweest en kindje ligt al helemaal vast in het bekken. Ben nu 35 weken zwanger. Ben haar vergeten te vragen of je dan ook mogelijk eerder zou kunnen bevallen of dat dit er niets mee te maken heeft... Wie weet het? Nog iemand met ervaring misschien? Liefs Luna
die van me was afgelopen woensdag ingedaald, helemaal. ik ben nu 31 weken. VK zei dat het weinig betekent en niks zegt over bevalling. alleen ietsje moeilijker lopen enzo...
Hoi Luna, Ik was vandaag ook bij de vk, zij vertelde mij ook dat het kindje al helemaal was ingedaald en vast lag in het bekken. Ik heb nog wel gevraagd of dit kon beteken of de baby hierdoor eerder kon komen, zij gaf aan dat dit niets hoeft te betekenen.. Zie trouwens dat we ongeveer even verder zijn!!
Luna; ik heb mij in het begin wel aangemeld bij de oktobermama's maar door mijn afstuderen e.d. was ik heel weinig op het forum en het topic van de oktobermama's ging zo snel dat ik het niet bij kon houden... Ben er daarna eigenlijk niet meer geweest.. Gaat alles goed met jou en je zwangerschap??
Vroeg indalen betekend idd niet dat je kindje ook vroeger komt. Hier is de kleine met 27 weken al ingedaald. Daar schrok ik toen wel even van, maar ook mij werd toen verteld dat het niets uitmaakt. Het kan alleen heel vervelend zijn voor je bekken. En dat heb ik idd gemerkt , ik had al last van bi maar dat is sinds indalen echt nog veel erger.
Hoi, Lisanne was ook al vroeg ingedaald, wil jullie niet ontmoedigen maar ze is uiteindelijk met 41 weken geboren.
@Joan81, topic oktobermamma's is inderdaad niet makkeijk bij te houden. het is dat ik nu verlof heb. Verder verloopt alles goed hier. En bij jou? @Allen, bedankt voor de antwoorden, fijn om hier even met je vraag terecht te kunnen.
Of een baby is ingedaald kan de VK dat gewoon voelen of moet dat met een echo apparaat? Want bij mij zei ze de laatste keer dat het hoofdje beneden lag maar hoe voelt ze verschil of het hoofdje alleen beneden ligt of de baby echt ingedaald is?
Bij mijn vorige zwangerschap was mijn dochtertje al met 32 weken ingedaald.... ik was helemaal klaar voor een vroege bevalling maar uiteindelijk kwam ze met 42 weken en 1 dag.... hihi... Suc6 met de laatste loodjes! x
Luna; bij mij gaat ook alles goed! wel af en toe wat last van mijn bekken door het hoofdje wat lekker loopt te drukken Boordevol; bij mij voelde de vk dat de baby was ingedaald. Ik moest dan diep inademen en uitademen en dan drukte ze net boven me schaambot en kon ze voelen dat het hoofdje volledig was ingedaald en vast lag in het bekken...
@Joan, bedankt voor je reactie. Ja, dat moet ik dus ook de afgelopen twee keren doen en bij beide keren zei ze dat het hoofdje beneden lag. Maar over indaling is nog niet gesproken. Zal ook wel te vroeg zijn, maar ga er de volgende keer wel even naar vragen.
ik hoefde ni zo in en uit adem te halen hoor.(ik lag zelf al heel rustig) ze kon heel makkelijk voelen dat de baby helemaal ingedaald was. het was grappig want 2 dagen daarvoor was de baby omgedraaid naar hoofdligging, zijn hoofdje naar beneden bij de echo.toen was hij nog niet ingedaald en dat ik in die twee dagen helemaal niks gevoeld heb van indalen. volgens vk voel je wel wat. ik voel wel wanneer de baby van links naar rechts draait. maar indalen bij 30 weken gaat dus misschien zonder weeen. (het is trouwens niet te vroeg.)
Ik kreeg een groeiecho met 31 +2 weken en de echoscopiste bevestigde dat de kleine al richting de uitgang was. Is heel normaal als het de eerste is, zegt (helaas?) helemaal niks. En ik zie dat wij gewoon dezelfde uitrekendatum hebben Luna, oktober 12 als het goed is