Medicatie zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door AniS, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Hallo (toekomstige) mama's,

Nemen/namen jullie iets in van medicatie voor of bij de zwangerschap? Zoja, welke?

Ik neem onderstaande in.

Bijgevoegde bestanden:

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dat is geen medicatie ;) dat zijn vitamines.

Je “moet” (lees het advies is) foliumzuur en vitamine D slikken. Ik neem de mama capsules van Davitamon. Daar zit het allebei in.

nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Het advies is inderdaad extra foliumzuur en extra vitamine D. Ik nam een speciale multivitamine voor zwangeren.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik neem alles van Supple gemaakt in samenwerking met Rika lukac.
    Dat zijn bijna zwanger multi met alles erin in de actieve vorm, anti oxidanten, en visolie, daarnaast nog probiotica en 1000 ie vitamine D dan zit ik op totaal 2000ie per dag. Alles wat je nodig hebt zit er in de juiste vorm en dosering in.

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Alleen foliumzuur tot 12 weken zwangerschap. Daarna niets meer genomen. In mijn voeding zitten voldoende vitamines, en een overdosis kan juist gevaarlijk zijn voor de baby.

6. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ik slik de mama multi van davitamon. Moet daar van de verloskundige ook de hele zwangerschap mee doorgaan. Als je een multi kiest, dan wel eentje voor mama of zwangeren, want je mag geen vitamine A. Dat is schadelijk voor de baby. Daarom ook uitkijken met leverproducten e.d.

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik slik multi zwanger van t kruidvat, en die mag ik de hele zwangerschap doorslikken als ik wil, maar ik stop na mn termijnecho:)

8. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb t/m de 11de week davitamon foliumzuur genomen in de vorm van een smelttabletje xD

En nu elke avond een half uur voor het eten een dosisje floradix voor het ijzer.

9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Ik lees net je onderschrift, wat spannend dat jullie er werr

10. K00

K00 Niet meer actief

Ik vanaf proberen zwanger te worden tot 12 weken foliumzuur van Kruidvat.

Daarna mama compleet ofzo van davitamon.

Enige tijd geleden postte er iemand iets over de etos tabletten? Weet niet meer precies waar dat over ging..

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik heb die van etos. Vind ze niet heel bijzonder. Was meer te spreken over davitamon paar jaar geleden. In die van de etos zit heel weinig magnesium in (15%) terwijl B12 wel toegevoegd is voor extra energie.

Nou heb ik daar een dingetje mee dus heb altijd al magnesium en ijzertabletten (los van elkaar) in huis. Dus eens in de zoveel tijd merk ik dat ik energie problemen heb en dan pak ik 1 losse magnesium tablet erbij dan kom ik op 65% en voel ik me met een paar uur heeeeeeeel wat beter.

Doe ik dat niet dan heb ik zo'n energielevel van een burnout (heb ik een paar jaar geleden gehad). Voor degene zonder idee: je weet dat je een accu hebt, de dag is net begonnen en je hebt een werkelijk fan-tas-tische nachtrust gehad dat je je normaliter helemaal herboren zou moeten voelen, je probeert op te staan en je energie level staat op 4% en wat je ook doet je motortje lijkt die dag ook niet meer op te starten op een of andere vage manier want ergens voel je je helemaal zo beroerd niet maar de batterij is gewoon op of stuk. t Werkt in elk geval niet mee zoals je zou verwachten. Net zoiets als een prachtige nieuwe auto die in de winter gewoon vertikt om te starten of niet harder gaat dan stapvoets en jij toch echt haast hebt.

Dan maar die magnesiumtablet er los bij :) super irritant als je lijf niet meewerkt.

Deel Deze Pagina