Wanneer teveel werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sab1988, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Omdat wij een eigen zaak hebben werk ik momenteel zo goed als elke dag. (Gemiddeld momenteel zo een 60 uur per week)
    Het is seizoensgebonden dus 3 maanden per jaar goed druk.
    Het is heel de dag klanten helpen dus voornamelijk staan en ook best wat dingen tillen. De zwaardere laat ik zoveel mogelijk aan iemand anders over maar niet altijd te vermijden.
    Nu gaat het overdag wel goed maar savonds ben ik doodmoe wat niet gek is en ook een beetje een gevoelige rug.(maar ook nog goed te doen)

Ik vraag me af of dit kwaad kan voor de kleine??
    Voor mezelf is het nog wel te doen, buiten dat ik na me werk niet echt iets meer kan doen.
    Het enige waar ik wat mee zit is dat het voor de kleine niet uitmaakt??

Alvast bedankt!!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat jouw lijf het wel aangeeft als je het te gek maakt. Dus zolang je geen klachten hebt, zou ik me geen zorgen maken. Maar je kunt dit het beste even met je vk bespreken, want die kan jouw lichamelijke conditie inschatten en dat kunnen wij op het forum natuurlijk niet.

Verder denk ik weldat het inderdaad verstandig is om de echt zware klussen even aan anderen over te laten. En misschien kun je op een rustiger moment op de dag iets langer pauze nemen, zodat je 's avonds minder moe bent. (En het werk ook langer in de zwangerschap volhoudt.)

3. Yelice

Yelice Niet meer actief

Zolang je lichaam aangeeft dat het gaat niet te veel zorgen maken.+
    Maar luister wel echt naar je lichaam.
    Ik ben veel te ver gegaan met mijn werk ondanks de pijn klachten toch door gegaan en zit nu dus vervroeg met verlof thuis ivm ontstoken schaambot en bekkeninstabiliteit.
    Ik mag thuis dus ook niks meer doen behalve rusten en licht huishoudelijk werk.
    Ik dacht dat je op het einde ook nog maar max 5 kg mag tillen.

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik dacht er idd ook zo over maar het is toch fijn om het even bevestigd te krijgen van iemand anders.
    Alles verloopt tot nu toe prima dus verder niet echt klachten!
    Maar wil voorkomen dat ik de drukke maanden niet af kan maken omdat ik eigenlijk niet gemist kan worden!
    Maar als ik gewoon wat oplet en optijd pauze neem :)

Yelice, vervelend dat je hier nu last van hebt zeg. Ook omdat je zegt toch wel wat te ver te gaan te zijn. Maar dat is dan achteraf he?
    Gelukkig is het allemaal voor een goed doel en dat maakt veel goed!!

Deel Deze Pagina