16 jarige betalen voor oppassen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dorianne, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik heb een vraagje.
    per 1 januari ga ik 2 dagen in de week werken. mijn ouders gaan 1 dag in de week opvangen, misschien 2 (ligt aan het aantal uren). Mijn schoonouders kunnen niet opvangen
    Ik werk dan ook weekenden, wij hebben een boerderij dus mijn man kan nooit op de kinderen letten.
    Nu heb ik een buurmeisje bereidt gevonden om op te passen.
    ze is 16 jaar.

Het is de bedoeling dat zij gaat oppassen als wij een uitstapje hebben (dus als ze op bed liggen) maar ook wel eens als ik ga werken. En eigenlijk dus alleen de weekenden.

Maar nu vroegen wij ons wat je iemand van 16 jaar betaalt per uur.
    Ik heb een dochter van net 2 en een baby van 9 maanden (dan een jaar)

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik denk dat een euro of 5 per uur wel netjes is. Het zijn toch 2 kleintjes met een hele verantwoordelijkheid, en zo heeft dat meisje er ook wat aan! Ik kreeg/krijg ook bijgezinnen met 2 kids 5 of 6 euro per uur, was daar als 16 jarige altijd heel blij mee.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier past n nichtje van m'n man op en zij verdiend 2,50 per uur.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    5 euro per uur lijkt mij wel een mooi bedrag :)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zeg ook 5 euro. 2,50 vind ik echt veel te weinig vooral als de kinderen wakker zijn.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Mij lijkt een euro of 5 per uur ook netjes, heel misschien 4 als dat bij jullie in de regio normaal is. (valt mij in elk geval op dat daar grote verschillen in zitten; hier in 020 zijn veel persoonlijke diensten zoals oppas en schoonmaak een stuk duurder dan in de provincie)

2,50 per uur vind ik eerlijk gezegd bizar weinig, maar als er iemand is die het daarvoor wil doen heb je daar gewoon geluk mee.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd, zij vind t ontzettend leuk om te doen. Wij geven dr wel altijd n extraatje.

8. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Thanks voor jullie berichtjes, wij dachten ook aan 5 euro. Vandaag kwam ze kijken paar uurtjes (is een bekend buurmeisje) ze vondt 5 euro echt teveel en nam genoegeb met 3 of 3,50 euro...toen ik 4 zei vondt ze het nog teveel!:D

9. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    sorry hoor maar ik vind 5 euro echt heel weinig! helemaal voor een 16-jarige die waarschijnlijk haar hele vrijdag/zaterdag avond opgeeft, terwijl ze ook een bijbaantje zou kunnen nemen (waar ze meer verdient per uur) of lekker zou kunnen stappen.

Ik ben nu 23, maar ik kreeg toen ik 16 was bij gezinnen met 2 kinderen min. 7,50 per uur. ik woonde toen nog wel in 't Gooi red.

Groetjes

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Een 16-jarige verdient meer dan 5 euro per uur met een bijbaantje? Ik weet niet wat voor bij bijbaantjes jij had op je 16de, maar de meeste zullen echt geen 5 euro krijgen!

Ik vind voor overdag 5 euro een mooi bedrag, want ze is flink met de kinderen in de weer. `s avonds zou ik minder betalen omdat ze dan slapen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

5 GULDEN ja! :p

Maar goed, ik vind 5 euro ook een mooi bedrag.

12. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Hoi Yolanthe,

Na je verhaal begon ik toch te twijfelen aan uurloon en heb t even opgezocht. Ik verdiende toendertijd ong. 6,50 euro per uur, omdat je ook op vrijdagavond 150 procent uitbetaald kreeg. Het minumloon voor 16-jarige is 3,20 ofzo las ik net. Maar ik heb nooit minimumloon verdient met bijbaantjes :D hihi

En ik lees steeds meer dat 5 euro per uur gebruikelijk is. Ik heb denk ik gewoon geluk gehad! Was ook het enige meisje van die leeftijd in de buurt waar ik woonde dus ik kon ook wel wat vragen. Trouwens .... ik had ook hele vervelende kinderen:p

13. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Oww dat staat een beetje knullig van die vervelende kinderen. Ik bedoel meer kinderen waar je je handen aan vol had! Lees: steeds uit bed komen en mij slaan etc. was erg leuk dus... Ik moet er wel bij zeggen dat ik oppaste op kinderen boven de 5. En de oudste was 12 dus die zat nog gezellig de hele avond op filmpje kijken en spelletje spelen etc.

Ooww en ik deed niet alleen oppassen hoor! Ik deed ook de was even en moest ook koken, en stofzuigen etc. dus was niet alleen bankhangen.

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik vind 5 euro per uur nogal veel. Dat betalen we ook voor een profossionel gastouder. Hier betalen we onze puber oppas 3,50 per uur. Ongeacht of ze wakker is of niet. Dat doet er toch niet toe? Ik krijg ook niet meer of minder betaald als het druk/ rustig is op mijn werk. Is een kwestie van geluk.

15. Divabieb

Divabieb Actief lid

24 apr 2012
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    5 euro is netjes. Als ze het voor minder doet alleen maar fijn natuurlijk.

16. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Jouw gastouder werkt ook in het weekend en 's avonds?
    De meeste niet nl. En zeker niet voor vijf euro per uur.

Vind het dus een net bedrag.

Deel Deze Pagina