Wanneer tijd voor een tweede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babsien, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn vriend gaf deze week aan wel voor een 2e te willen gaan.
    Ik wilde dat al eerder maar heb gewacht tot hij er klaar voor was.
    Onze dochter is net 10 maanden en wij willen er het liefst geen groot leeftijdsverschil tussen. Of dat gaat lukken is nog de vraag natuurlijk :)

2. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Ik "moest" alleen op mijn cyclus wachten. Na 2 rondes gelukkig weer raak en er zit dus straks 20 maanden tussen ❤

3. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik wilde altijd een jaar of 2 ertussen hebben, dus de planning was om na de zomer weer te beginnen. Dochtertje is van mei 2015.
    Nu is het iets eerder dat we begonnen zijn, dus kans dat ik deze maand al zwanger ben. Dan schelen ze bijna 2 jaar, en anders iets langer :)

4. Justme87

Justme87 Actief lid

16 jul 2015
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilde er altijd graag een jaar of 2 tussen hebben zitten, dit word bijna 2,5 blij mee:)

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik was weer zwanger toen onze dochter net 1 jaar was. De meisjes schelen straks ongeveer 22 maanden.

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier pas na 7 jaar!

Ik wilde nooit een 2e kindje maar ineens na 7 jaar waren die kriebels er toch en verwacht rond 1 december mijn 2e kindje terwijl mijn zoon dan al ruim 8 is.

Dus zo kan het ook ;)

7. Nox

Nox Bekend lid

9 dec 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Hier is de tweede precies 2 jaar na de eerste geboren. En dat was lekker.

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Toen onze jongste werd geboren, ging de oudste naar groep 1. Heeeeerlijk! Ik had alle tijd voor de jongste op die manier.

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Hier wilde we ook snel voor een tweede, omdat we over de eerste lang hadden gedaan. Na 6 maanden ons weer aangemeld in het ziekenhuis en de tweede terugplaatsing bleef zitten, waardoor er nu 17 maanden tussen zit, ik vind het heerlijk ze vermaken elkaar en soms maken ze ruzie maar ja ook daar leren ze van.
    Van een derde was ik onverwachts ook snel zwanger, toen de tweede net 1 was, helaas werd dit een miskraam en duurde het ruim een jaar om weer zwanger te worden, dus nu zal de derde geboren worden als de tweede net 3 is, volg je mij nog :)!

10. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Wij zijn begonnen vlak na zoontje z'n eerste verjaardag. Hij is nu 19 maanden en ik ben 27 weken zwanger. Hij zal 22 maanden zijn als de kleine meid komt. Ik geniet ook echt van het zwanger zijn,maar waar ik tijdens mijn eerste zwangerschap al dacht aan een tweede ben ik hierna echt klaar.

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Onze 1e was net 1 jaar ben ik gestopt met de pil.. 2 mnd later zwanger.. is in dec 2009 geboren. Dochter werd 2 in januari 2010.. vond de zwangerschap erg pittig . Vooral ook omdat nummer 1 een handenbinder was niet meer wou slapen en ik zware BI..
    2 ukkies was best heftig.. ondanks dat zou ik het weer precies zelfde doen als toen. Ze hebben echt wat aan elkaar 😍..
    Heeft bij ons heel lang geduurd voor wij een 3e zwnagerschap aandurfde.. nu zwanger van ons 3e kindje.. oudste is 8 jr jongste 6 jaar.

Het is een afweging die je maakt.. met nog een uk die niet loopt is een zwangerschap wel zwaarder.. maar aan de enen kant je 1e uk slaapt nog overdag.
    Sucxes mt keuze maken 😆

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn onze jongens schelen ook 22 mnd.
    En tocg zijn die kriebels hier weer aanwezig:cool:

13. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik heb kriebels gehad tot mijn zoon negen maanden was. Toe hij anderhalf was kwamen de kriebels weer terug. door omstandigheden willen we nog even wachten, maar als we direct zwanger zouden raken zit er ruim drie jaar tussen onze kinderen en daar ben ik blij mee. Ik vind het wel pittig om weer overnieuw te beginnen nu we eindelijk die (toch best wel zware) eerste jaren achter de rug hebben. Maar ik had zo de angst dat we volgende keer een tweeling zouden krijgen (komt in beide families veel voor). En dan hadden we drie kinderen gehad die nog niet konden lopen, praten enz.
    Een tweeling zou ik nu wel zien zitten. Leuk zelfs afgezien van de risico's.

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier tussen de eerste 3 steeds bjjna 3 jaar.en tussen 3 en 4 zit elf maanden. Vond de laatste zwangerschap wel pittig wat sneu voor de jongste want bij de oudste speelde ik veel op de grond maar bij nr 3 ging dat al snel niet meer want ik kon haast niet meer overeind.wel op schoot gelukkig.ennhijmliep wat achterninnzijn met ontwikkeling.maar verder vond ik het super, leuk. En nu hebben ze heel veel aan elkaar.en als nr 5 komt is de jongste 3 jaar en 4 maanden.nu vind ik het voor al vermoeiend.omdat je toch steeds naar school moet etc.maar ik geniet ook zeker.omdat dit echt demlaatste zal zijn

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Tussen de eerste en tweede zit 3,5 jaar. Wij hebben gewacht tot we een groter huis hadden voor we voor een tweede gingen.
    Tussen de 2e en 3e zit bijna 2 jaar. Ik vond de zwangerschap wel pittig, ook omdat de middelste nog niet loopt.
    Hoe het met de verzorging gaat kan ik nog niet zeggen, omdat de jongste nog in het ziekenhuis ligt.
    Maar de middelste is best een handen bindertje door zijn ontwikkelings achterstand, dus het zal best pittig worden.
    We hadden ook geen 3e in de planning, hij is ons kadootje.

16. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Hier zal er maar liefst 11,5 jaar tussen zitten.. Lang heel gelukkig geweest met onze dochter. Dan toch kriebels gekregen... Helaas een mk gekregen in 2010...
    Doordat ik ben gaan studeren de wens opgeborgen maar die was blijkbaar toch bij beiden heviger aanwezig dan we zelf beseften en dus in mei gestart met ivf/ICSI et Voila... Wij verwachten ons beebje 1 februari..

Grote voordeel... We hebben al ten volle genoten van onze grote dochter. Hebben haar altijd exclusieve aandacht kunnen geven en nu zullen we dit ook aan dit beebje kunnen geven.. Meer zelfs die krijgt nog extra aandacht van de grote zus..

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij mijn oudste en jongste zit 6 jaar en 1 maand. Ik was alleenstaande moeder geworden dus helaas.
    Tussen tweede en de baby die over ruim 2 maanden komt zit max 20 maanden!

18. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Het kriebelt hier al sinds de bevalling! Ik word er zelf een beetje gek van.. Ik denk dat het komt omdat wij al met al 5 jaar bezig zijn geweest.. Na de zomer hopen wij dat een tweede ons gegund is

19. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Wij hoopten op 2 jaar tussen de kindjes en als ik straks bevallen ben schelen ze 23 maanden! Erg blij mee dus :)

20. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Tussen de eerste en tweede zit er 3 jaar verschil. Momenteel ben ik zwanger van de 3e en als alles goed blijft lopen zit er tussen de tweede en de derde 2,5 jaar verschil.
    Wij zijn wel blij met de verschillen. Je oudere kinderen zijn zelfstandiger, je hebt al echt kunnen genieten van ze voordat er een nieuw kindje bij komt. Maar ik snap best dat anderen liever minder verschil hebben.

Deel Deze Pagina