1ste tand na 12mnd, kwamen er meteen veel tegelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ecl, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

#1 ecl, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2013
    Hoi dames,

Mijn dochtertje is nog steeds koos tandloos:D
    Nou vraag ik me af; als haar tandjes strx beginnen te komen, zullen er dan meerdere tegelijk of heel rap op elkaar doorkomen? Tuurlijk is het verschillend, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier kwamen de eerste tandjes met 14 maanden en dat waren er gelijk 4. Boven 2 en onder 2. Nu is ze bijna 18 maanden en nu komt er pas weer en tandje door. Boven 1 tandje naast de middelste twee die er al waren. Voor de rest kan ik nog niks ontdekken

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hier ook pas 1e tandje met 14 maanden! Daarna in rap tempo tanden! Half jaar later had hij bijna alles! Daardoor ook veel last gehad snachts.
    Dentinox versleten hier......

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier kwam met 11 mond het eerste tandje door. Nu met 15 mnd zijn alle tanden er en 4 kiezen. Het kan dus erg snel gaan! De volgende kies staat hier ook al weer paraat om door te komen.....:D

De enige last die zij ervan had was een continue huiduitslag en luieruitslag. Soms een paar dagen iets minder eten. Maar verder viel het gelukkig wel mee......

5. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 11 maanden de eerste en nu met 17 maanden nog maar 6 tandjes in zijn mondje... Kiezen zou zo makkelijk voor hem zijn, want hij mag alles eten, maar krijgt niet alles gekauwd!

6. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Deze dame had met 5 maanden haar eerste tandjes en met 5 maanden en 1 week haar boventanden. Nu met 6,5 maanden heeft ze er bijna 8!!
    Heb het nog nooit meegemaakt bij mijn andere kinderen zo vroeg zo veel tanden achter elkaar.
    Maar ik kan me voorstellen dat juist bij jouw dochtertje de tandjes elkaar dan sneller zullen opvolgen. Je hebt er al lang op moeten wachten. Ik vind het juist zo schattig een tandloos mondje!

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn dochter kreeg haar eerste tandje ook pas met 10 mnd, maar toen kwamen er wel gelijk drie tegelijk inderdaad. Sindsdien krijgt ze haar tanden steeds in "bosjes" ;). Dan weer maanden niets en dan weer vier tegelijk. Aan de ene kant wel handig, maar als ze er weer een paar krijgt heeft ze wel regelmatig goed last, helaas.

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier rond de 1e verjaardag (sept)het 1e tandje door, maar ze kwamen wel 4 tegelijk. Rond de kerst 3 kiezen tegelijk, en vlak daarna nog 1 tandje. Tja beetje rare volgorde.
    Op het CB hadden ze me bang gemaakt, want daar vertelde ze dat hoe later ze komen hoe sneller op elkaar/tegelijk en hoe meer last. Maar afgezien van wat heftigere driftbuien lijkt hij er niet heel veel last van gehad te hebben. De 4de kies laat wel lang op zich wachten, soms weer tandjes poepbroeken en 1 rode wang, maar hij komt maar niet...

9. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hier de eerste tand bij bijna 13 maanden, meteen de 2 bovenste voortanden. Nu heeft ons zoontje er 4 dus ze komen rap achter elkaar maar tot nu toe niet meer tegelijkertijd. Gelukkig maar, die voortanden samen waren pijnlijk voor hem :(

10. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zoontje had al eerder tanden. 2 onder en 2 boven. Toen heeft het heel lang geduurd voor hij weer tanden bijbreng. Vanaf december is het echter heel snel gegaan. Hij heeft in 2 maanden toen nog 4 tanden en 4 kiezen gekregen.... Hij heeft er gelukkig niet zo heel veel last van gehad. Wel veel dunne poepluiers...

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    eerste tandje idd na 1e verjaardag...maar kwam langzaam steeds wat bij, niet onwijs veel..
    zn eerste 4 kiezen wel met 20 mnd, erg last van gehad...

maar zn laatste 4 kiezen zijn er ook nog niet, ook zijn zn laatste hoektandjes nu pas goed door en hij is dus bijan 2,5 jr ;)

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.067
    1.302
    113
    Nederland
    Mijn zoontje kreeg met 5 maand zijn twee ondertanden. Met 7 maand de boventanden. Toen een heletijd niets en rond zijn eerste verjaar ging het in een rap tempo. Hij is nu bijna 15 maanden en op 2 kiezen na heeft hij een volledig gezit.

Edit: hij heeft er weinig last van gehad. Enkele keer 's nachts wakker of een flinke poepluier, dus ik klop het af ;)

13. ecl

ecl Niet meer actief

Vindt het toch altijd mooi om te lezen hoe verschillent de ontwikkelingen per kind zijn.
    Vindt mijn koostandloos ook heel schattig hoor en als je haar ziet eten, dan verwacht je minstens een paar tanden, haha.

Het cb heeft ons dus ook gewaarschuwd dat de tandjes wel eens heel snel achter elkaar kunnen gaan komen en dat ze daar veel last van gaat krijgen. Daarom vroeg ik het me ook af.

thnx dames!

14. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hier ook heel laat met tanden en krijgt nu alles achter elkaar, 2 kiezen tegelijk even later weer 2 kiezen, nu met 19 maanden heeft ze bijna 4 kiezen, onder 4 tanden en boven alles behalve hoek. hoektanden heeft ze sowieso nog niet. billen liggen dus ook echt tot bloedens toe soms open en word echt meteen verschoond.

15. ecl

ecl Niet meer actief

Ach arm meisje......:(
    Ben er bang voor dat dat mijn meisje ook te wachten staat, maarja we zullen het zien.

Sterkte met jouw dametje in ieder geval!

16. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja en ondertand is nu ook bezig, dus teller op 3 momenteel ;)
    ja het is idd zielig, maar hoor ook vaak de opmerking van moeders. ze kunnen er maar vanaf zijn, en daar zit enigzins wat in, als ze 3 tanden/kiezen zo door zijn dan i de pijn weg.........ik hoop voor jou meisje idd dat ook snel en pijnloos gaat.
    moet zeggen dat ik de pijn van tanden moeilijk vind te herkennen. ze werd toevallig vanacht wakker en krijssen niet normaal meer, ja dan denk ik aan tandjes, maa weet helaas nooit zeker, ik geef er dus ( heel hard gezgd) ook niets voor. ja een mama:D

17. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Bij mijn dcohter de eerste met 13 maanden.
    Daarna kwamen ze vaak in 2en tegelijk maar (niet super snel achter elkaar allemaa) ze heeft er gelukkig over het algemeen weinig last van gehad.

18. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ok gelukkig maar, tis altijd zo zielig

Deel Deze Pagina