Clomid en latere eisprong dan verwacht?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Uk1983, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik gebruik deze maand voor de 2e keer clomid 50 ivm PCOS. Vorige ronde netjes een eisprong gehad. Gyn had voorspelt op 22-8, maar werd pas 8-9 ongesteld dus 18 dagen later ipv 14.

Deze keer zei de gyn dat ie ongeveer afgelopen woe (21-9, ei zou dan 21mm zijn) zou springen, maar tot vanochtend is mn temp nog niet omhoog gegaan (vorige maand pas na ei begonnen met temperaturen).
    Kan het zijn dat mn eisprong later is dan de gyn voorspelt? Ik heb wel eens gelezen dat met clomid de eisprong vertraagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee en zijn we dus vorige ronde gewoon te vroeg gestopt met vrijen?

Groetjes Uk

2. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb 2 rondes Clomid 50 mg geslikt. De eerste ronde was mijn eisprong op dag 21, de tweede ronde op dag 20. Volgens mijn gyn is dat later dan ze graag willen, ze willen het graag op dag 14 zien. Deze ronde gebruik ik Clomid 100 en tot op vandaag nog geen eisprong (dag 16). Wel zat er donderdag een eitje van 15 mm. Volgens mijn gyn springen eitjes tussen de 18 en 28 mm en staat Clomid erom bekend dat het eitje wat later (dus als het groter is) springt. Het zou dus best kunnen dat jouw eisprong er nog aan komt. Succes!

3. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi uk1983, de eerste ronde clomid sprong hij bij mij op dag 21. 2e keer op dag 17. Dat is de cyclus dat ik zwanger ben geworden. Dus best laat zeg maar. Dat heb ik wel vaker gehoord v mensen die clomid slikten. Ik vind het nog maar wat dat jouw gyn schat wanneer hij ongeveer springt. Das namelijk heel moeilijk te schatten vante voren want elk lichaam is anders. Of deed de gyn follikelmetingen?

Doe je geen ovulatie testen, dat heeft mij toen veel geholpen.

4. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ja, mijn gyn doet idd follikelmetingen, dus vandaar dat ie het ongeveer schat. Dus het klopt dat het dus nog wat later kan komen, dat is fijn om te weten.

Verder heb ik nog geen ovutesten gebruikt, wil ik de volgende ronde wel gaan doen, mocht het nu niet zo zijn. Welke hebben jullie gebruikt?
    Verder is ook vanochtend mn temperatuur nog niet gestegen, zit nu op dag 19 en vrijdagavond voor het laatst gedaan zeg maar. Morgen weer voor een fm, ben benieuwd wat we gaan zien. Misschien vanaaf nog maar doen dan?

5. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ik heb net een ovutest van ClearBlue digital gedaan en een :) is verschenen! Nu staat er wel in de bijsluiter dat PCOS de uitslag kan beinvloeden, maar niet waarom? Jullie enig idee?
    Want de clomid is geen beinvloeding staat er :(...

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij PCOS heb je extra oestradiol in je lijf, dat wordt aangemaakt tijdens de eisprong om de groei van je bms te bevorderen, maar bij PCOS heb je ook een verhoogde LH waarde in je lichaam.

LH gaat omhoog zodra je op je piek zit, maar ook bij PCOS dus. Zo ken ik een meid die ruim 12 dagen achter elkaar een positieve ovu test had.

Als je eitje 21 mm was, kan het best zijn dat hij nu positief is.

Clomid kan tevens zorgen voor een later ei, bij mij sloeg het helemaal niet aan, behalve de 150 MG, maar enorm verlaat. Tevens was mijn :LF (luteale fase) langer met Clomid, ook 18 dagen i.p.v. 14 dagen.

Succes meis :).

7. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Babii: bedankt voor je uitleg! Dat verklaart waarom het dus met PCOS vaak/altijd positief kan zijn. Wat irritant :)!

Nou ja, dan is het morgen maar weer afwachten, maar aangezien mn temp ook nog niet omhoog is gegaan, ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat de ovutest echt positief is. Je moet wat he als het allemaal zolang duurt...

Jij succes met je 2e IVF poging.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, dat is zo hoor. Ga er ook maar vanuit, zeker aangezien hij al 21 mm was.

Zelf kreeg ik dan bij 20 mm een injectie (pregnyl) en dan sprong ie ;). Hoefde je jezelf ook niet druk te maken of hij wel of niet sprong.

Succes meis :D.

Deel Deze Pagina