al drie dagen...ineens trillen, slap worden,bijna flauwvall

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tineke333, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    nou ik zal even uitleggen wat m'n probleem is.
    ik heb nu de derde dag achter elkaar dat ik ineens begin te trillen en ja slap word zeg maar. geen energie meer heb. en ik krijg dan t gevoel als ik niet meteen iets ertegen doe val ik flauw.
    de eerste dag dacht ik oh moet wat eten maybe komt t daardoor. maar nee dat hielp niet. toen pakte ik wat chocola en ja het werd beter. gister op m'n werk kreeg ik t ineens weer en had gelukkig n blikje fanta bij me en dronk deze op. nu zit ik hier weer en kan zowat niet schrijven omdat m'n handen trillen.

ik word er echt bang van! weet biemand wat dit is? en ook wat ik ertegen doen kan?

ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen!

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lage bloeddruk? Of een ineens lage suikerspiegel?
    Ik nam dan een paar slokjes cola, of een energie snoepje (dextro) of een suikerklontje.

3. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    maar kan dit zo vaak achter elkaar gebeuren? en moet ik dan nu steeds cola drinken ofzo?

4. Dit kan idd liggen aan een lage bloedsuikerspiegel, heb dit zelf ook gehad in de eerste weken. Ik zorgde ervoor dat ik een snoepje of suikerklontje bij de hand had en zodra ik me slap voelde deze opeten.

Je kunt ook je verloskundige bellen en vragen of ze ff tussendoor bloeddruk wil meten en glucose prikken.

5. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    glucose prikken? wat is dit? :oops:

ik heb t gewoon onwijs koud de hele tijd. m'n kollegas liepen in t-shirts en ik heb gewoon hempie aan + coltrui +shirt lange mouwen en heb nog koude fingers...

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan kijken ze hoe hoog het suikergehalte in je bloed is. Dat doen ze met een prikje in je vinger...

Het kan op zich geen kwaad als het een enkele keer gebeurt, je lichaam is superhard aan het werk om een kindje in elkaar te zetten... :) Idd wat de anderen ook al zeggen, zorgen dat je iets van dextro bij je hebt, of sterke aanmaaklimonade drinken om je bloedsuiker weer omhoog te halenen dan nog een boterham met kaas ofzo bij eten, dan heb je ook gelijk wat suikers binnen die niet zo snel verwerkt worden. Verder regelmatig kleine beetjes eten zorgt ervoor dat je bloedsuiker wat stabieler word...

*zuster Bleusky heeft gesproken* :) :)

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd wat anderen hier ook zeggen lage bloeddruk, miss ijzer te kort?
    Ik heb het ook al aantal keren gehad vertrouwde het niet en heb toch mijn vk gebeld, kon afgelopen dinsdag komen en ja hoor weer te lage bloeddruk(110/55), ook mijn ijzer was niet goed. Ik heb nu ijzer tabletten en ook het advies gekregen om idd altijd iets van dextro in de buurt te hebben. Als het je lage bloeddruk is eet lekker een soepie op je werk tussendoor (als dat kan) drop of chips heb ik ook als advies gekregen.
    Ik zou alles iig wel even laten controleren.

8. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    nou nu voel ik me wel beter....nu dat ik weet dat t geen kwaad kan en wat ik doen moet! dank jullie voor de snelle reaktie! :D
    ik zal zo meteen dextro halen en wat zoet voor in me tas voor op't werk.
    trouwens hebergens gelesen dat je geen drop tijdens de zw.schap eten mag....dus dat is flauwekul?

9. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    oh trouwens ik heb eigenlijk nog een vraagje? :oops: :D
    ik heb vanavond n afspraak bij een tattoo shop. heb voor dat ik van de zwangerschap wist n afspraak gemaakt om een tattoo te laten tekenen. deze ga ik straks bekijken. stel ik vind m echt leuk mag ik nu überhaupt eentje laten zetten?:-k
    heeft er iemand ervaring mee? weet iemand dit .....moet ik er een nieuw onderwerp voor plaatsen?

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Je mag best een dropje eten... maar met mate! Drop zorgt nl. voor een hoge bloeddruk... Als je bloeddruk te laag is kan je het dus met een dropje wat omhoog krikken.. Het beste is zoute drop!

Voel je je niet lekker kan je het best iets tot je nemen met zout...
    Dus chips... soep... drop...
    Zoiets...

En ik zou het voor zeker even laten meten allemaal... Kan gewoon bij je ha en dan kan je het meteen daar ook even overleggen...

Het kan ook zijn dat je lichaam aan de zwangerschap moet wennen hoor.. dus dat het een tijdelijk iets is...
    Je lichaam moet nu nl. keihard werken en het giert van de hormonen!

Succes!

11. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    dank je Wishgirl voor je reaktie :D
    zal ik jullie zeggen wat raar is hahaha :) nu ik dit allemaal lees :D heb ik zoiets van zo vet ik ben echt zwanger dit hoord dus bij t zwangerschaps gebeuren zeg maar hahaha :) soms sta ik bvb onder de douch en tik ik op me buik en sta te praten zo van hallo heeeeyyy jij daar hoor je mij? :) gek he :D

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi hoi het is geen onzin dat je geen drop mag maar als je bloeddruk heel erg laag is dan mag je best een paar dropjes eten ;) . Mensen bij wie de bloeddruk veel te hoog is kunnen dat beter niet doen.
    Je moet natuurlijk ook weer niet hele zakken drop en chips weg eten maar het kan gewoon heel goed helpen om je bloeddruk op peil te houden. En ga idd even naar je ha of vk om alles even te laten opmeten en na kijken dan voel je jezelf ook wat lekker denk ik,toch?

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    je mag absoluut geen tattoo of piercing laten zetten (ivm met infecties en hiv endegelijke die je kunt oplopen en je piercing of tattoo zal waarschijnlijk worden afgestoten,wat leid tot een hele lelijke tattoo en infecties)

ik heb zelf meerdere tattoo's en piercings en je mag 2 maanden na de bevalling weer wat laten zetten (als je borstvoeding geeft mag het niet!dan kan het pas als je 2 maanden met borstvoeden gestopt bent)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en de tattooerder zal echt geen tattoo bij je zetten als hij weet dat je zwanger bent en je moet een formulier invullen waar de vraag op staat dus hoe jammer het ook is,jhet ontwerp ewaren en na de bevalling doen?
    Misschien zelfs de naam van de kleine erin verwerken? ;)

14. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    @ Done oh eigenlijk wel jammer maar ben blij dat ik nu weet of t mag. en ik za de tekening zeker bewaren voor volgend jaar en wat je zegt dan maybe de naam of letter van ons kleintje erin verwerken :D

Deel Deze Pagina