Ik begrijp dat je man niet kan helpen, maar hij kan ze toch wel aansporen om met hun huiswerk te beginnen? Dan kan de jongste in elk geval beginnen met dingen die in Magister staan, en de oudste alvast de wiskunde opdrachten die niet zo lastig zijn?
Ja zeker, dat heb ik hem ook gezegd. Maar nogmaals het huiswerk van m'n dochter wat op Magister staat, is alleen Engels. Verder niets.
Dan toch even contact leggen met de mentor of dat opgepakt kan worden in het mentoruur. Hier vond de oudste het ook lastig dat niet al het huiswerk op één plek staat, daar is op school wel aandacht aan besteed in de brugklas.
Dit én ik zou dan toch even hobby’s aan de kant schuiven. Ik zou mijn kinderen opstarten op de middelbare school prioriteit geven. @Lynx heeft je dochter geen vrienden/ vriendinnen waar ze mee af kan stemmen? En anders zou ik echt even bij school aan de bel trekken. Wekelijks is het veel huiswerk, dus een achterstand is snel opgelopen.
Kan hij wel helpen met plannen/opstarten? Daar is meestal geen inhoudelijk uitleg mbt stof voor nodig.
Nee nog niet, we zijn weg geweest dit weekend. Dadelijk even kijken hoe het ervoor staat en dan mailen.
Mijn zoon schrijft in zijn schrift van het vak wat het huiswerk is voor de volgende keer. Als hij thuis is dan schrijft hij het in zijn agenda. Gelukkig staat hier wel veel in somtoday. Misschien kan je dochter het huiswerk ook het schrift van het vak schrijven en dat je het dan samen met haar in de agenda zet en overlegd wanneer het gemaakt gaat worden.