Ik had al een berichtje geplaatst over mijn zoontje, maar om je nog meer een hart onder de riem te steken... Ik heb een nichtje die net 1 is geworden, zij kan sinds een week of 3 tijgeren en daar houdt het mee op. Kan niet kruipen, nog niet goed zitten, niet zelf gaan zitten, ook niet in de kruiphouding komen en al zeker niet optrekken tot staan. Mijn tante maakt zich hier ook helemaal geen zorgen over (nu moet ik er wel bij zeggen dat ze nog meer kinderen heeft die zich motorisch gezien ook niet heel snel ontwikkelden, dus ze is wel wat gewend ). Wat ik eigenlijk wil zeggen is maak je geen zorgen, is moeilijk (vind ik zelf soms ook wel als je commentaar krijgt van oh, loopt hij nou NOG niet) en geniet er lekker van! Kaart het aan bij het volgende CB bezoek en zij zullen je ook gerust stellen neem ik aan!
Onze Fleur ging met 13 1/2 maand "pas"kruipen en 8 weken later liep ze opeens. Onze oudste kroop met 10 1/2 maand liep op exact de zelfde leeftijd als Fleur. Het kan per dag veranderen dus. Snap je zorgen wel hoor maar ze zijn niet nodig. En naar een fysio hoef je echt nog niet!!
Ik voel hetzelfde als jij. Ik word ook gek van moeders enz die vragen ooo kan hij dat nog niet?? die van mij kon al met de 3 maanden rollen. Sem rolt niet hij kan het wel maar zoekt het niet. Daarom tijgert en kruipt ie nog niet. Maar ja hij is wel erg pienter met zijn koppie kan al een kruimel oppakken tussen duim en wijsvinger dus ja het komt vanzelf wel
onze kleine man kon heel vroeg alles en het kindje van een vriendin van me die is net zo oud en die was veel langzamer met ontwikkelen. maar die loopt nu en die van ons die vind het kruipen nog veel te leuk. dus meid het kan ineens heel snel gaan! gewoon wachten en als je toch een keer naar het cb moet kun je het altijd even vragen. geen zorgen maken
Haleluja! Het is echt zo! Seph is ook niet 'snel' in zijn grove motoriek maar ik zie dat hij zich in andere dingetjes wel ontwikkeld. Die vallen misschien minder op maar zijn voor hem ook zeker net zo belangrijk. Seph rolt, tijgert, of wat dan ook, dan nog wel niet maar hij heeft wel echt oog voor detail en kan zich heel goed concentreren.