Hallo, Ik lees her en der op internet dat je beter geen moltonzeiltje kan gebruiken, omdat dat de kans op warmtestuwing en wiegendood vergroot. Wij hebben deze van baby-dump. Daar staat dat het zeiltje waterdicht EN luchtdoorlatend. Geldt het dan ook, dat je die beter niet kunt gebruiken? Eigenlijk heb ik dezelfde vraag voor de matrasbeschermer. Wij hebben deze van baby-dump. Nou twijfel ik sowieso over het nut, maar ach, we kregen 'm er gratis bij. Maar zitten hier nog risico's aan? Stel dat we het zeiltje weglaten, hoe doen jullie dat dan als je baby spuugt of als de luier doorlekt? Dan trekt dat toch vrij snel in het matras? Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling! En geldt hetzelfde voor het ledikantje als voor de kinderwagenbak? Voor de volledigheid, wij maken het ledikantje nu zo op: - matrasbeschermer - matras - moltonzeiltje - molton - hoeslaken - baby (7 weken) - dekentje in dekbedovertrek De kinderwagenbak is hetzelfde verhaal, maar dan zonder de matrasbeschermer. Ik hoop dat iemand kan helpen met deze nijpende vragen. Alvast heel erg bedankt voor de reacties! Groetjes, JP
Moltonzeiltje zou ik er tussenuit halen. Die raden ze af. Hier mogen ze trouwens niet eens van de kraam gebruikt worden. Molton beschermd matras genoeg. Hier al heel wat kots partijen gehad en matras is na 1,5 jaar nog helemaal schoon. Overgelopen luier wordt je matras bijna nooit vies van. Trekt eerst un het rompertje en pyama, matrashoes en molton. Hier tot nog toe alleen de pyama. Onder het hoofdje lag een hydrofiel. Hier een matras, dikke moltonhoes, matrashoes. Wandelwagenbak hetzelfde. Matras, molton of hydrofiel en matrashoesje.
Molton is genoeg, een zeiltje is afgeraden. Mn baby spuugt veel maar hydrofiel, hoeslaken + molton is genoeg. Met 2 kinderen heb ik ooit 1x zulke spuitluiers gehad bij buikgriep dat 't er aan alle kanten langs knalde. Kindjes liggen in pyama en slaapzak, dat vangt bijna alles op. Bovendien slapen mijn kindjes het eeste jaar op onze kamer en indien ziek ook dus dan ben je er snel genoeg bij als er iets gebeurt.
Okee, bedankt voor de reacties! Het zeiltje is er inmiddels tussenuit! Ik snap niet dat de kraamzorg er verder niks over gezegd heeft. En dat het überhaupt verkocht wordt als het toch gevaarlijk en onnodig blijkt... Hebben jullie misschien nog advies over de matrasbeschermer? Dus het ding wat tussen de lattenbodem en de matras in ligt. Mag die wel/is dat wel veilig genoeg?