Hallo Forummers, 4 jaar geleden toen ik ging verhuizen is er een dikke streep ontstaan bij mijn dressoir. Mijn man en mijn broer wouden de spiegel op de muur zetten maar de spiegel hadden ze toen op de dresoir neergelegt tijdens de verhuizing. Maar toen ze de spiegel op de muur wouden zetten schuifden ze de spiegel van de dressoir en er ontstaat een dikke grote streep. :x. ik zet een kleedje eroverheen zodat het niet te zien is. Nu wil ik de dressoir verkopen, maar met deze dikke streep zal het moeilijk zijn om te verkopen. Het is wel een dure meubel geweest. Ik kwam van de week op een idee of ik inboedelvezekering door kan geven? Heb ik recht op vergoeding aan de schade van de meubel? Heeft iemand hierover ervaring mee? Toen die tijd heb niet eens aangedacht aan de verzekering door te geven. Sorry voor de lange verhaal
nee na zo veel tijd krijg je daar niks meer voor ... beetje logisch ook .. je kan natuurlijk zeggen dat het net is gebeurd maar als ze je komen controleren en ze zien het heb je een groot probleem ... dan zetten ze je uit de verzekering en zal het moeilijk worden om ooit nog elders te verzekeren.. dus daar zou ik ook zeker mee oppassen ( ik werk voor een verzekeringsmaatschappij )
ik zou het ook niet doen. had je eerder aan moeten denken is mijn menig dan. ( zou er trouwens ook niet aan denken hoor) maar controleren? hoe zouden ze moeten kunnen zien dat de streep er al lang zit?
dan zeg ik dat het net is gebeurd, hoe kunnen ze zien dat de streep langgeleden is gebeurd? als ik helemaal geen recht op heb dan heb ik pech
Je kan vast en zeker zien dat het niet "vers" is maar ingesleten. Vind ook echt niet dat je het kunt maken, nu ineens nu dat je wilt verkopen
dat kan je zeker zien .... je moet het zelf weten .. je weet nu ook wat de gevolgen kunnen zijn dus het is een eigen risico wat je neemt en elke verzkeraar neemt met een steekproef controle .. ik zelf zou het niet doen
nee ik zou gewoon proberen om hem zo te verkopen hoor. eerlijk erbij zeggen in je advertentie. en gewoon accepteren dat je er minder aan zult verdienen dan je mischien zou willn. en daar komt bij denk dat je al blij mag zijn dat je hem uberhaupt verkoopt want marktplaast etc staan vol met meubels en misschien wordt de helft maar verkocht
dus toch maar niet doen. Ik weet niet of er kopers zijn die een meubel met een schade willen kopen. Ik wil een andere kleur inboedel daarvoor dat ik het wil verkopen.
oh die zijn er vast wel hoor. mensen die meubels weer opknappen ofzo of hem misschien schuren ( is het hout?) en een andere kleur lakken/verven. mijn schoonouders doen dit ook. wel alleen met antieke meubels dan maar goed dat maak verder niet uit. succes met de verkoop
Je wilt sowieso al een nieuwe inboedel, dus accepteer gewoon dat deze meubel helaas beschadigd hebt en probeer het nog voor een fijn prijsje ter verkopen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je dressoir. Heb je er geen foto van? Niet dat ik geintereseerd ben hoor, want we hebben al een mooi dressoir. Maar om te kunnen zien of de schade echt zo groot is. Misschien valt het wel reuze mee?
Ik zou hem wel op marktplaats zetten en wel de schade aangeven. Wie weet krijg je er nog wel een leuk bedrag voor.