hoe hebben jullie het bed opgemaakt ik had matras, molton, hoeslaken maar nu vroeg ik me af of ik ook nog een matrasbeschermer moet aanschaffen, voor als mijn zoontje een keer flink nat is? zelfde vraag ook voor de wandelwagen...?
Ik zou bij die hele kleintjes geen zeiltje in bed leggen ivm verstikkingsgevaar. Hier vanaf een jaar of 2,5 zeiltje in bed. Toen ging ze naar bed zonder luier. Tevens was het bedje ook dubbel opgemaakt.
matras, molton hoeslaken en hetzelfde voor de wandelwagen. de molton beschermt het matrasje. je kan er evt. nog voor de zekerheid een badlaken onder leggen maar dat heb ik zelf nooit gedaan. hier al aardig wat kots en lekpartijen gehad maar de molton heeft het altijd goed tegen gehouden. matrasje is nog hagelwit en word nu voor de 2e gebruikt. matrasbeschermer mag nog niet. daar zit zeil in en dat ademd niet. die mag je pas gebruiken met 2 jaar. met een zeiltje kunnen ze stikken of oververhit raken.
Ook een nadeel van een matras beschermer. Als je een kruik erin hebt liggen welke lekt en je komt er te laat achter dan kan je baby verbranden.