wanneer tv op eigen kamer

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tweety, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    de titel zegt al genoeg denk ik.

maar vanaf wanneer had jullie kind een tv op zijn/haar kamer.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn broertjes, zusjes en ik kregen allemaal een tv op onze kamer toen we naar de middelbare school gingen (dus met zo'n 12 jaar). Dat vind ik ook wel een mooie leeftijd. Ik ben niet zo voor het tv kijken door kleine kinderen.

Mijn oppaskindjes hadden al een tv toen ze 5 en 6 waren (ze gingen toen verhuizen en kregen meteen een tv op hun kamer met dvd-speler). Dat vind ik echt veeeeel te vroeg hoor!

3. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Mijn kids zijn 5 en 7, hebben allebei geen tv op hun kamer en die komt er voorlopig niet.
    Wat ik wel heb is een klein tvtje met dvd, die zet ik wel eens neer op de kamer van mijn dochter zodat ze een dvd kan kijken als haar broer beneden op de playstation is.

Verder kijken die van mij in zomermaanden bijna geen tv, in de wintermaanden kijken ze wel een teveel tv......

Groetjes Monique

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Toen mijn oudste zover was dat hij uit zichzelf zijn kamer netjes opgeruimt en schoon ging houden (naja...soms moet ik nog wel eens wat zeggen maar voor zijn leeftijd vind ik het erg goed gaan allemaal) heb ik hem beloont met een tv, dvd en cd speler (geen nieuwe hoor, hadden we over van ons samen wonen/nieuwe spullen voor beneden kopen). En toen was hij n jaar of 11 denk ik. Hij heeft verder geen kabel op zn kamer. Dus het enige wat hij met de tv kan is zn oude nintendo en gamecube die naar boven verbannen zijn erop aan sluiten en af en toe een dvdtje kijken. Maar dat word nog wel steeds eerst gevraagd!

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

op dit moment zeg ik, als ze een tiener is, maar ik kan er over 8 jaar wel heel anders over denken :)
    ik heb nooit een tv op mijn kamer gehad, heb er ook nooit om gevraagd moet ik zeggen.

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik denk als hij op de middelbare school zit...

had er zelf een vanaf een jaar of 15... zelf verdiend met oppassen

7. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Wij hebben een potable tv/dvd spelertje.
    Als mijn dochter een vriendinnetje te logeren heeft zetten we 'm wel eens in haar kamer zodat ze boven een filmpje kunnen kijken.
    En in de vakantie mag ze 'm wel eens boven hebben 's avonds om een filmpje te kijken.
    Maar daarna gaat dat ding mooi uit haar kamer ;)
    Ze is 7 jaar.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik zeg niet.
    vind het niet nodig, zijn genoeg andere dingen te doen. heb het zelf ook niet gehad en nooit gemist. en als ze later wil dan verdiend ze die zelf maar dan is ht geen punt maar krijgt er echt geen hoor.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zeg ook: niet. Ik mocht het als kind ook niet en als ik er wel een had gehad, had ik denk ik nooit meer geslapen en het vast niet zo goed gedaan op school. Mijn ouders waren daar best streng in (ook een maximaal aantal uur tv per dag) en achteraf vind ik dat erg goed.

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik ging naar de middelbare school toen er eentje op mijn kamer kwam. Nu was ik ook geen kind dat uren tv keek en haar schoolwerk/buiten spelen/vriendinnen verwaarloosde ;)

Ik zou zeggen: niet eerder dan de middelbare school en afhankelijk van het (tv-)gedrag van je kind.

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijn nichtje is 3,5 en die heeft nu al een TV + DVD speler op haar kamertje.
    Ik vind het grote onzin, laat ze eerst maar eens proberen zichzelf te vermaken door een boek t lezen oid

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zoon wil ook graag een tv op zijn kamer, maar krijgt hem niet vind het onzin laat hem maar mooi met zijn speelgoed spelen in plaats van voor de tv hangen.

13. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Zelf had ik een tv op mijn kamer rond mijn 18e. Ik had hem zelf bijeengespaard en ik vond het toen erg leuk. Ik had toen niet altijd meer zin om naar programma's te kijken waar mijn ouders naar keken. En voor die 4 jaar dat ie er stond heb ik er deugd van gehad, want daarna was ik gehuwd, haha

Voor mijn zoontje ook liever geen tv op de kamer.
    Een computer liever ook niet, en indien wel, dan zonder internet.
    Dat ik het een beetje in de gaten kan houden.
    gr

14. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    hier kreeg onze dochter er 1 toen ze 8 of 9 was
    ze moest hem wel zelf betalen
    tis niet zo dat het maar verjaardag kado s zijn
    anja

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

16 zal het wel ongeveer worden. Oftewel wanneer ik geen programma's meer kan bedenken waarvan ik echt niet wil hebben dat hij ze kijkt (er blijven nog zat programma's over waarvan ik liever niet heb dat hij ze zal zien).. En ja, ik begrijp dat ze ze buitenshuis kunnen zien maar NIET in mijn huis en zeker niet op hun eigen kamer.

Ik heb nooit TV op mijn kamer gehad en eigenlijk vind ik dat wel een goed uitgangspunt maar als het echt 'moet' dan 16.

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb zelf nooit tv gehad om mijn slaapkamer, ook nooit gemist eigenlijk. Maar bedenk me nu dat de tv op eigen slaapkamer op jonge leeftijd echt iets voor deze tijd is. Vroeger was dat veel minder.

Ik ben dus niet voor tv op eigen kamer voor minimaal 16 jaar. Ik ben benieuwd hoe het tegen die tijd zal gaan, maar voor tienerjaren vind ik het zelf not done.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier zit ik ook aan 16 jaar te denken, maar wie weet wordt het wel eerder als hij naar de middelbare school gaat. Eerder sowieso niet.

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook liever helemaal niet en anders pas met een jaar of 16. Of als ze op kamers gaat? :D Ze zou van mij wel muziekspelers op haar kamer krijgen trouwens, radio of dvd of wat er tegen die tijd dan ook uitgevonden is.

Het gaat mij er trouwens niet eens om dat ik persé in de gaten wil houden waar ze naar kijkt, maar ik hou er niet van dat de helft van een gezin zich op die manier afsluit van de rest. Er wordt ofwel met z'n allen TV gekeken, of niet. Hetzelfde denk ik min of meer over eigen computers op de kamer. Mijn man deed vroeger niks anders dan computeren en ik vind dat niet kunnen binnen een gezin.

Maar goed, laten we eerst maar eens die eerste jaren doorkomen, haha! En trouwens, ik zou het dus niet erg vinden als kinderen zich verliezen in boeken of met een koptelefoon op de kamer naar muziek luisteren, dus in die zin meet ik wel met twee (of meer) maten eigenlijk... :)

19. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Mijn zoontje was net 6 toen hij er 1 kreeg. Dit omdat hij een zusje heeft die van heel andere filpjes houdt dan hij. Deze televisie hebben we overigens bewust niet aangesloten op de kabel en de dvd's liggen beneden zodat wij het altijd nog in d egaten kunnen houden en hij niet zelf kan gaan zappen.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn kinderen krijgen geen tv op hun kamer, mijn middelste en jongste talen trouwens amper naar tv, Mijn oudste is echter een tv junkie die alles zou laten vallen als er een tv op zn kamer staat. geen goed idee dus ;)
    Mijn nichtje was 4 toen ze een tv op haar kamer kreeg, echt absurd... Daarbij vind ik dat je ook enigzins controle moet houden op wat ze kijken.
    Ze krijgen als ze naar de middelbare school gaan wel een computer met internet maar die moeten ze wel delen op het zoldertje

Deel Deze Pagina