Zelf had ik pas een tv op mijn kamer toen ik 15 was,gekregen met kerst was er 1 van de aldi en die doet het nu nog. Ik wilde het wel eerder maar mijn ouders vonden het onzin plus dat ik met school toen niet zo goed ging. Nu zeg ik ook zelf pas vanaf die leeftijd,hoewel je nooit weet hoe het tegen die tijd is natuurlijk. Muziek vind ik geen probleem ik ben zelf al vanaf jongs af aan een muziekliefhebber, en had al een radio vanaf dat ik een jaar of 5 was geloof ik. Halfbroertje van mijn vriend (is nu 12 geloof ik) die heeft dus al heel lang een tv op zijn kamer. Hij zit alleen maar op zijn kamer tv te kijken of te gamen. Het gaat slecht op zijn school en noem het maar op....Nou daar pas ik voor.
Wanneer de leeftijd is dat de kids een eigen tv op hun kamer mogen? Ik zou zeggen: nooit! Heb het zelf ook niet gehad, overigens wel vaak om gezeurd bij mijn ouders. Maar uiteindelijk heb ik het nooit gemist. Vond het veel gezelliger om met z'n allen in de woonkamer tv te kijken.
hoi, wij hoorden laatst dat ons nichtje van 5 een tv op haar kamer had. ik stond aan de grond genageld, vind het zoiets absurds dat een kind van 5 een tv op de kamer moet hebben. maar goed er zullen mensen het niet met me eens zijn en dat is prima, maar die 2 jongens van mij hebben echt pech wat dat betreft. geen tv, totdat ze er echt oud genoeg voor zijn en dat is naar mijn idee niet bij 5 jaar. groet joyce
Hier gaat er nooit een tv op de kinderkamers komen. Ook niet als ze hem zelf zouden betalen. Evenals een PC overigens: ik wil weten wat mijn kids op tv en pc zien en dat kan niet (voldoende) als ze die op de eigen kamer hebben. En als ze het daar niet mee eens zijn dan, hebben ze pech Gaan ze maar vroeg het huis uit, als ze 18 zijn ofzo
Oja, en bovendien is het de bedoeling dat er ook eens huiswerk gemaakt wordt en bij ons thuis was de eigen kamer daarvoor altijd de plek
mijn dochter is nu 11 en heeft al een hele tijd tv op dr kamer....en sinds dr verjaardag een laptop. Tja, zie al dat iedereen t hier niet mee eens is...maar ja...tis nou eenmaal zo....ze heeft ook een xbox 360 op dr kamer en is aan t sparen voor een wii...ze heeft alles zelf bij elkaar gespaard... Als ze huiswerk maakt staat dr tv niet aan....en 9 van de 10 keer is ze heel ergens anders mee bezig dan de tv. Maar kan nou niet zeggen dat ik het een groot probleem vind dat ze een tv op dr kamer heeft. Ik had ook een tv vanaf dat ik een jaar of 9 was en dat beviel me prima....denk dat t me dochter ook wel bevalt.
ik denk niet dat je het aan een bepaalde leeftijd kunt koppelen. Sommige kinderen kunnen meer verantwoordelijkheid aan dan hun leeftijdsgenootjes. Als je denkt dat je kind ermee om kan gaan (ook reclame ed op waarde weet te schatten), zonder andere dingen te laten versloffen, zou ik het toestaan. Of ik het zelf zou betalen, weet ik niet. Ik denk nl. dat je zondr net zoveel plezier in je leven kunt hebben. Misschien toch maar zelf bij elkaar verdienen die 2e hands tv? Voor echt jonge kinderen vind ik het wel heel belangrijk om ook zelf veel bezig te zijn: buiten spelen, tekenen, knutselen etc.
Hoi hoi. Mijn zoon van negen heeft een tv op zijn kamer voor de Wii en soms voor dvdtjes te kijken zelf vind ik dat geen probleem. Heb echt geen zin om regelmatig met een Wii in de huiskamer te zitten gelukkig speelt hij per dag soms een uurtje er op dus valt allemaal nog mee daar naast soms op mijn pc een paar spellen. Nee en hij heeft ook geen aansluitig voor de tv in zijn kamer die krijgt hij pas als hij een jaar of 14 is. Iedereen moet doen wat hij of zij wil doen leg een ander niet op wat je zelf ook niet op gelegt zou willen hebben de ene is losser dan de ander en zo moet het ook blijven we leven niet in een straf kamp toch dus, Doen wat je gevoel je in geeft. Groetjes Patricia
Ik ben dan geen Mama, kan dus alleen spreken uit ervaring die ik zelf heb en wat ik in mijn omgeving zie. Ik zelf had met een jaar of 6 al een tv (met kabel), videorecorder, nintendo, supernintendo, en toen ik 10 was een computer op mn kamer. ( zonder internet, omdat het toen nog duur en sloom etc etc.. was ) Maar ik was veel vaker met mn vriendjes buiten spelen, of op mn eigenbureau in de huiskamer knutsellen. Ook heel vaak spelletje spelen met mn moeder en stiefvader en tv kijken deed ik ook vaker in de huiskamer. Want telekids en GTST is veel leuker met zijn drietjes Mn neefje had op zijn 4e ( nu 8 jaar ) ofzo al een tv op zijn kamer, en zijn broertje ( nu 4 jaar ) dus automatisch ook meteen toen ze de kamer deelde. En die hebben geen kabel er in, alleen dvdspeler en ps2. En die kijken opzich wel veel dvdtjes in hun kamer, maar dat komt ook omdat mn oom en tante natuurlijk niet de heledag die tekenfilmpjes van de kids willen kijken. De oudste gaat nu wel heel vaak naar buiten, of vermaakt zich met tekenen of iets. De jongste mag niet meer alleen buitenspelen omdat hij één keer in de sloot is gesprongen .. Maar voor school maken ze nog steeds hun opdrachtjes optijd af, ze zullen zich ook kunnen vermaken als er bijvoorbeeld een stroomuitval is. Mn stiefbroertje (15) en stiefzusje (14), hebben in dit huis (slapen eens in de 2 weken een weekend hier ) ook eigen tv en pc. En ik merk echt wel verschil hoe ze er mee omgaan. Mn stiefbroertje zit tot diep in de nacht nog op zijn pc, doet in het weekend hier volgens mij nog amper zijn huiswerk, school gaat ook absoluut niet goed. Omdat hij de heledag of tv kijkt en/of achter de pc(bij zijn moeder heeft hij zijn eigen laptop gekocht) zit. Mn stiefzusje die kijkt wanneer ze moe is vanuit dr bed lekker tv, doet in dr slaapkamer gewoon netjes dr huiswerk met tmf of de radio aan. Zit heel soms op de pc spelletje te spelen en dat zijn dan spelletjes die dr hersens stimuleren om het zo maar te zeggen.. Zij gaat dus wel verantwoordelijk om met wat ze heeft ( weet niet of dit thuis bij dr moeder ook zo is, maar denk het wel aangezien dr rapporten goed zijn ) Dus ik denk echt dat het heel persoons gebonden is, en hoe jij denkt dat je kind ermee omzal gaan. De ene kind kan veel verantwoordelijker ermee omgaan dan een ander kind.
Ik ben vroeger opgegroeid met: leer jezelf maar te vervelen. Dus geen tv, geen internet, helemaal niets. En ik heb nooit geklaagt, niet verwend. Ik vind, een kind hoort lekker buiten te spelen. Als mijn kids zo oud zijn dat ze echte huiswerk krijgen, dan mogen ze van mij een pc met internet en dus ook een tv op eigen kamer. Sorry, ik ben nogal zeer ouderwets.
eigenlijk niet nodig misschien vanaf 16 ofzo (ik heb nooit een tv op mijn kamer gehad en internetten moest ook in de huiskamer (stukje controle meteen!) vind dus helemaal niet nodig eigenlijk en zal het hier ook niet snel doen..
die van my heb ook een klein tvtje op zyn kamer... hangt op, hy kan er niet bij... de ps2 staat op zijn kamer maar puur omdat de nintendo wii beneden staat, en af en toe wilt hy lekker gamen, en ik tv kijken dan kan hy dat mooi boven doen vooral in de wintermaanden, zomers issie toch altijd buiten...