Altijd slecht slapen! Wanneer wordt het beter?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Frieda, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Even een vraagje aan de moeders met al wat oudere kinderen.

Ons dochtertje Noelle (van nu bijna 11 maanden) is vanaf het begin af aan een slechte slaapster. Ze slaapt heel licht en wordt snel en vaak wakker. We hebben in juli een babyfluisteraar op bezoek gehad en aan haar slaapprobleem ligt een gevoel van onveiligheid ten grondslag. Haar geboorte via de keizersnede heeft ze als zeer traumatisch ervaren en daar heeft ze dus een heel onveilig gevoel aan overgehouden.

Ze heeft dus onze nabijheid altijd nodig als ze wakker wordt en slaapt bij ons op schoot opnieuw in, waarna we haar weer terug in bed kunnen leggen. Doordat we haar die veiligheid bieden, gaat het slapen dus wel steeds beter nu, maar het vaak wakker worden, is nog steeds geen verleden tijd. Soms vraag ik me dus wel af, wanneer ze zich nu eindelijk eens veilig genoeg zal gaan voelen om uiteindelijk gewoon zelf weer in te kunnen slapen nadat ze wakker wordt.

Ik ben dus benieuwd of hier ook meer moeders zijn die altijd een kindje hebben gehad dat slecht sliep en ik zou graag willen weten op welke leeftijd dit beter werd en hun kindje eindelijk leerde om zelf weer door te slapen.

Ik hoop iets 'bemoedigends' van jullie te horen.......;)

Deel Deze Pagina