Wanneer tweede ivf poging?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poema, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Volgens mij is het deze cyclus rust en dan beginnen.
    Ik ben na 1 cyclus begonnen met de cryoterugplaatsing.
    Toen weer een maand rust, aangezien ik mn medicijnen nog niet had en die krijg je natuurlijk ook niet aangezien er een redelijke kans is dat je zwanger raakt. Dus toen ik ongie werd na de cryo, meteen afspraak gemaakt, die was eerst erg laat ivm drukte, maar kon ik gelukkig vervroegen, anders had ik nog een extra maand moeten wachten.

Hoop dat je snel een afspraak heb en je medicijnen in huis heb, dan mag je volgende menstuatie starten of bellen met de vraag of je die dag mag starten, zo is het bij ons tenminste. (Maasstad / EMC).

Sterkte meid, komt hard aan!

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Klopt Happy. Ik benvandaag al gebeld door de bezorgdienst en voor het einde van het jaar heb ik alles weer in huis. Das toch best een lekker gevoel. Ik mag als mijn volgende cyclus begint, dus in januari, gelijk beginnen met het korte protocol. Moet nog even in verdiepen hoe dat dan weer precies verloopt.

3. sjak

sjak Niet meer actief

Met dezelfde medicijnen Poema?
    Ik heb alleen maar kort gehad, dat betekende bij mij op dag drie een echo, kijken of en hoeveel follikels er waren. Dezelfde dag beginnen met decapeptyl en twee maal menopur. 's morgens 150 menopur en 's avonds 150 menopur en deca.
    Dit tussen de 12 en de 17 dagen voordat ik een punctie kreeg.
    Ik had ook heel verschillende opbrengsten.

4. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hoef je niet eerst op gesprek dan?? Ik heb trouwens nooit een echo op dag 3....en lees dat heel erg veel. Nu heb ik altijd wel veel kleine follikels, neig naar PCOS, maar heb het niet.

Mijn cyclus na de 1e ronde was juist korter, ik had verwacht dat deze veel langer zou zijn, voelde mn eisprong toen al op dag 11. Had het idee dat de utro de menstruatie tegen hield, maar dat mn lichaam eigelijk al ongie was.....klinkt raar he.

Poema heel veel succes de volgende ronde.

Hier een dipje vandaag, zit een week na punctie en ik weet het echt niet hoor. Vanmorgen moest ik om iets stoms huilen, die hormonen toch. Grrrr, nog ruim een week wachten.....

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Intake heb ik bij de eerste poging al gehad. En we hebben het schema tijdens deze poging al besproken voor een volgende keer. Dit omdat natuurlijk bleek dat ik maar twee follikels had. De kans was dus al erg klein dat het zou gaan lukken om uberhaupt eicellen te verkrijgen. Vandaar dat ik nu gelijk doorkan. Ik heb wel half januari een afspraak staan bij de gyn, maar dat is waarschijnlijk dan te laat om met het korte schema te beginnen. Dan ben ik waarschijnlijk alweer ongesteld geweest. Daarom ben ik blij dat ze nu al de medicijnen besteld hebben. Heb ik nog voor het einde van het jaar in huis.
    @Sjak: je, krijg dezelfde medicijnen. Vorige keer heb ik dus het lange schema gedaan, eerst twee weken deca, daarna 1,5 week gonal f erbij. Nu ga ik kort schema doen.
    Dingetje bij ons is dat mijn vriend vaak in het buitenland zit en dat het dus altijd spannend is of hij er is of niet of dat hij iets moet afzeggen. Want dit gaat natuurlijk wel voor.
    Ik zit me nu wel steeds bedenken wat ik anders had kunnen doen deze poging... irritant is dat. Ik weet ook wel dat ik niet veel meer had kunnen doen, maar dat vraag je je dan toch af. Ik heb echt gezond geleefd (geen drank, matig koffie) maar misschien had ik toch meer rust moeten nemen???

@happy; sterkte met wachten. Tweede week vond ik het echt lastig worden...

Deel Deze Pagina