Wanneer tweede kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elmo82, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Wij willen graag een tweede kindje maar ben nog steeds niet ongesteld.
    Heb 13 maand bv gegeven en ben nu sinds een week gestopt met cerazette. Dus hoop dat alles weer snel op gang komt.

2. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

straks 2 jaar verschil hier

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    nu in ronde 4

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hier 11 dagen geleden bevallen van de 2de. hij is 3 dagen voor mijn dochter haar 2de verjaardag geboren dus een kleine 2 jaar zit ertussen

hebben nu dan ook 3 verjaardagen in 1 week:D

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons op één dag na geen 15 maanden ;). Zie banner. Bij allebei in de eerste ronde zwanger.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Nu 2e ronde voor een brusje...... hopelijk zit er niet meer als 2 jaar tussen :)

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik was binnen 6 maanden weer zwanger. De jongste is iets later geboren dan uitgerekend, dus ze schelen net iets meer dan 15 maanden.

Hele bewuste keuze, maar moet hem wel vaak verdedigen. "ow, wist je niet dat je al weer vruchtbaar was?"
    Tuurlijk wel, dat wilden we juist. Ben dankbaar dat het ons gegeven is dat het zo snel ging.

En dat ondanks 100% borstvoeding...

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zou het moeilijk vinden om voor een tweede kindje te gaan.

Want ik vraag me af hoe dat moet met werken?? Van alleen het salaris van mijn vriend redden wij het nu echt niet. Maar ik zou zeker geen 4 dagen per week willen blijven werken als de tweede zou komen.

De mama's hier die zo snel voor een tweede zijn gegaan, werken jullie ook??

Zou ook geen groot leeftijdsverschil willen, maar anderzijds is het niet anders, denk ik!
    Het is echt een keuze maken tussen werken, carriere maken en kindjes krijgen, zo voelt het.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik werk met 3 kids 2 dagen van 9 uur en dat vind ik heerlijk! Ff bijkomen en nog salaris krijgen ook!
    Natuurlijk kan ik niet in je portemonaie kijken maar erg veel geld meer heb je niet nodig voor een 2e. Je hebt immers alle grote dingen al, een 2e gaat gewoon in alles mee, daar merk je niet veel van.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    3 jaar leeftijdsverschil lijkt mij ideaal! Maar ja helaas is dat moeilijk te plannen (ons kindje is via mmm)

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij willen in januari weer beginnen, dan zou er dus minimaal 2 jr en 5 mnd leeftijdsverschil zijn.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier wordt er in januari 2011 over gepraat. Tot die tijd mag ik het er niet over hebben haha:). Als 't aan mij ligt zou ik zo een afspraak met de huisarts maken om mijn spiraaltje te laten verwijderen, maar manlief wilt liever nog wachten.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier zit er straks 18 maanden tussen.
    @Assi: ik werk drie dagen in de week en blijf dat straks ook doen, mijn man werkt de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen.

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Als het ons gegund is dan vind ik 3-4 jaar verschil zelf erg prettig.
    Mijn vriend is er nog niet helemaal over uit of hij wel een 2e wil maar anders gaan we er dus in de loop voor volgend jaar voor (en 1 augustus stop ik alvast met de pil).

@ Assi: Ik werk drie dagen en wil dat ook graag blijven werken. Vriend werkt vier dagen.

x

15. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ons 2 kindje komt over 3 weken( als hij/zij zich aan de planning houdt) en dan is onze eerst precies 18 maanden

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ assi: maar waarom vind je het hebben van 1 of 2 kinderen zo'n groot verschil uitmaken mbt werken? Ik ga qua tijdsplanning echt helemaal niets veranderen als nummer 2 komt.

Hier zit er zo'n 21 maanden straks tussen nummer 1 en nummer 2. Voordat zoonlief was geboren had ik in gedachten zo'n 4 jaar tussen beide kinderen te laten, maar ik ben van mening veranderd ;) Het begon toch te kriebelen en dit kwam me eigenlijk qua planning beter uit. Beide keren trouwens in ronde 1 zwanger geraakt en wat betreft planning is dit dus ook letterlijk gebeurd... "Als ik NU zwanger zou raken, zou het precies goed uitkomen." --> en dat gebeurde dus ook. :)

17. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Zo`n 2,5 jaar leeftijdsverschil lijkt mij mooi. Maar zo nauwkeurig valt het niet te plannen natuurlijk.

18. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ik vind het heel moeilijk, ik riep altijd ook zo'n 3 tot 4 jaar. Leek me wel lekker dat ik alle tijd had voor de baby als de oudste wat zelfstandig zou zijn en evt. naar school zou gaan..
    Maar stiekem lijkt me eerder ook wel leuk, samen spelen enzo..
    Ik ben er echt nog niet uit. Zowieso komend schooljaar zeker niet aangezien ik in het onderwijs werk en na de zomervakantie op een nieuwe school begin. En het schooljaar daarna wordt mijn dochter alweer bijna 2 dus wie weet. Lastige is alleen dat ik verplicht een opleiding moet volgen vanaf dat schooljaar van 1.5 jaar. En of school/huishouden/werken/peuter en zwanger zijn nou zo'n goeie combi is...

19. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ze schelen 8 jaar 1 maand en 1 dag :D

Wanneer we dr voor gingen.. Uhm, op mn 24 ste verjaardag ben ik met de pil gestopt, dus toen zijn we dr voor gegaan (Moest wel ff graven in mn geheugen haha)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind het best lastig,soms denk ik nou misschien blijft het maar bij 1. Eerst vond ik het altijd zielig, maar ik zie er ook veel voordelen van...
    Nu moeten er bij ons eerst een aantal dingen veranderen, als eerste moet mijn vriend weer een baan krijgen en ik ga straks een verplichte opleiding volgen via mijn werk dus dan zwanger raken lijkt me ook niet handig. Ik denk dat het bij ons pas weer in de planning komt als onze zoon 2 is. Hoewel ik het zwanger zijn wel weer zie zitten, heb een fijne zwangerschap bij de 1e en dat allemaal weer opnieuw mee maken lijkt me geweldig! Maar het is voor ons nu gewoon niet verstandig.

Deel Deze Pagina