Wanneer tweede kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elmo82, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mij lijkt een jaar of 2 een mooi verschil in leeftijd.
    Ik heb een zus die 4 1/2 jaar ouder is dan ik en dat was vroeger niet leuk, vandaar dat het mij leuk lijkt kindjes wat dichter op elkaar te krijgen.

Maar 2 jaar ga ik niet meer helemaal halen. Als het deze keer goed blijft gaan zal Danqiue 2 jaar + 7 maanden ouder zijn dan het 2de kindje.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier zit er precies 13 maanden tussen.
    dus mijn dochter was 4 maanden toen ik weer zwanger was..

ook hier was het niet echt bewust!
    maar we hadden zoiets ik ga niet meer aan die rot pil,en we zien wel waarneer het komt! haha hij kwam dus heel snel:D
    maar super gewenst hoor!

nu zijn ze bijna 2 en bijna 1

( als ik eerlijk mag zeggen,zeggen wij nu tegen elkaar dat we liever nog even gewacht hadden,ook denk ik omdat mijn zoontje reflux en kma heeft en dus een echt huilbaby was met ziekenhuisopnames enzz)
    dus toen was het wel ontzettend druk..
    maar aan de andere kant dat heb je ook als je andere kindje ouder is)
    (niet dat we er spijt van hebben hoor)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen M ruim 13 maanden was begonnen en met ruim 16 maanden was ik zwanger. T is geboren toen M bijna 26 maanden oud was.

4. FGaard

FGaard Lid

1 apr 2010
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste was geboren op 9 november 2008. De tweede was uitgerekend op 14 november 2009, dus iets meer dan een jaar later,maar ze is veel te vroeg geboren, op 6 oktober. Dus tussen de eerste en de tweede zit nog geen 11 maanden verschil.
    De derde is uitgerekend op 30 september 2010, en de kans op weer een vroeggeboorte zit er in na 2 eerdere vroeggeboortes, dus dat wordt weer een verschil van nog geen jaar.

5. tulip

tulip Niet meer actief

Hm, als het aan vriendlief gelegen had had ik al een 2e gehad. Maar ik zie dat echt niet zitten. Hij begrijpt het nu ook goed, we willen er voor gaan als meisje 3 a 3 1/2 is. Ik wil het 2e kindje pas als onze oudste naar school gaat. Dan heb ik overdag alle tijd voor de baby, die tijd heb ik voor haar ook altijd gehad, dus dat gun ik een 2e kindje ook. Die moet natuurlijk al meer delen.

Ook vind ik het wel praktisch, met ons meisje hebben we dan geen rekening meer te houden met slapen e.d. dat nog maar voor 1 kindje. En ze heeft dan in het weekend nog 1 ouder om iets te doen als de baby moet slapen bv. Doordeweek is de baby s middags uit bed als zij uit school komt en is er nog genoeg tijd.
    Een vriendin van mij haar kindjes schelen bijna 2 jaar en zij heeft nu de hele dag een kind op bed liggen. De oudste (2 1/2) slaapt van 12.00 tot 14.00 (net als de meeste van die leeftijd denk) en de jongste van 10.00 tot 12.00 en van 13.30 tot 15.00/15.30 (lijkt mij ook normaal) maar die kan dus vaak geen kant op.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze kinderen verschillen 1 jaar en 9 maand, ik vind het wel ideaal
    tijdens de zwangerschap, ging ik mooi met de oudste smiddags ook op bed, kwam goed aan mijn rust toe

nu ligt jelle en hendrik smiddags nog op bed, sochtends slaapt hendrik meestal 15min/20 min in de box, doe ik hem op bed dan slaapt hij smiddags niet zo lang
    hendrik gaat smiddags rond half 1 op bed tot 3 uur /half 4
    en jelle rond half tot half3/3 uur

ik denk dat iedereen hier een verschillende meening over heeft, en iedereen is hier ook op verschillende momenten aan toe.
    de 1 met een jaar de andere bij 3 jaar

7. Codi

Codi Lid

4 aug 2008
    25
    0
    0
    Noord Holland
    Me dochterje is nu 15 maanden en als de strip van me pil op is gaan we voor de 2e. :)

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    hier toen ons zoontje 8 maanden was.

we wilden niet te lang wachten ivm 2 miskramen voordat luuk kwam.

en tja dan is het natuurlijk meteen raak hahaha

Het is wel pittig vind ik met zo weinig tijd ertussen maar zou ze allebei voor geen goud willen missen!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

ALS er al een 2e komt (man wil het ineens...) dan pas als mijn dochter naar school gaat. En dan wil ik het zelfs pas proberen, niet als ze 3 jaar wordt. Want ik ben bang dat mn dochter dan denkt, mama heeft een nieuw kind, dus moet ik overdag maar weg.

Maar goed, ik wil helemaal geen tweede, dus ik weet nog niet of het hier wel ooit aan de orde komt.

10. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hallo dames

ik ben zelf nu 30 weken zwanger en mijn zoontje is bijna 22 maanden hij is mischienr net twee jaar als zijn broertje geboren word.
    ik vind het zelf wel zwaarder als wat ik had gedacht ander vraagt nu ook veel aandacht maar gelukkig is hij heel makkelijk slaapt s middags gemiddeld 3 uurtjes dus dan heb ik ook even tijd om me op bed neer te leggen en even te rusten. en s avonds gaat hij rond 8 uur weer naar bed en heb dan ook lekker rust en dan slaapt hij tot 8 uur ongeveer. hoe het gaat lopen als de volgende er is weet ik ook nog niet maar denk dat je dan toch in heel veel dingen gemakkelijker word en dat het dan ook weer vanzelf gaat wij hebben bewust gekozen voor dit leeftijds verschil de ander ligt nu ool al een paar maanden op zijn nieuwe kamer en heeft daar nu een peuterbed en dat gaat heel erg goed.en hij loopt zelf de trap op dat scheelt ook wel weer.

gr

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    hier komt geen 2e.

Deel Deze Pagina